Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroeien op TL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorgroeien op TL

    Korting op 420shop
    Goede avond,

    Ik ben bezig met een kweekronde waarbij ik mijn plantjes op TL-licht heb laten voorgroeien.
    Nu heb ik hier en daar en tip gekregen om bepaalde lampen te gebruiken.
    De lamp die ik waarschijnlijk ga kiezen is deze:

    Voor al je zakelijke- en particuliere verlichting zoals LED armaturen, LED lampen en meer! Ervaar professioneel advies en snelle levering bij Lampdirect!


    Nu is mijn vraag of er mensen met ervaring zijn die ook TL-verlichting gebruiken en met welke lampen de beste resultaten worden behaald.
    Alvast bedankt!

    Gr. Progreen.

    #2
    Re: Voorgroeien op TL

    hoi progreen,

    ik groei mijn plantjes ook voor onder tl, ik gebruik hiervoor cool white lampen.
    wel niet van het merk philips ik gebruik de goedkope variant van de gamma,
    en deze werken perfect.
    ze groeien mooi met korte internodes mits de lamp er niet te ver afstaat 5 a 10cm.
    hou er wel rekening mee dat dit iets trager gaat dan onder de hps lamp.

    mvg,
    wietkikker

    Comment


      #3
      Re: Voorgroeien op TL

      Ik heb zo'n heel flauw vermoeden dat je een sticky topic over het hoofd gezien hebt. Dusss..

      Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: Voorgroeien op TL

        Geen ervaring !proef met wat stekken ,onder tl lampen , 24 uur licht , waren buiten als stek al in bloei ! een soort die als hij bloeit niet makkelijk stopt ! vandaar 24 uur licht ! tl buis , 5cm boven de stekken , tl verlichting stijgt mee met het groeien v/d stekken ! tl buizen gekocht bij horbach kosten rond 4euro type philips tl-d super 80 . 36w/840 . 120cm lang ! 2buizen plus min 5 cm naast elkaar gemonteerd op mdf !!! dit alles was bedoeld om vd winter peper zaden te kiemen en voor te groeien , zodat in het voor jaar de planten naar buiten kunnen verhuizen en het seisoen wat langer is om te kunnen oogsten ! na een storm was er een tak afgebroken van een blockhead , daarna oefenen met stekken , die onder de tl terecht zijn gekomen! en zie daar ! zijn 3 tot 4 maal getopt ivm bloei , zijn nu planten van 10 cm groot , mooie bolletjes !!! en de bloei is nagenoeg gestopt !!!krijgen nu groei voeding , zijn mooi groen , staan in grond van de welkoop , gemengd met 30 % cocos grond , bio basis , heb tot mijn spijt geen foto's !! grtz Budha

        Comment

        Bezig...
        X