Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste tent

Korting op 420shop
    Hallo,

Nu ik met mijn microkweek bezig ben, zijn FRL en ik van plan om een tent neer te zetten,
    We willen een goedkope oplossing maar wel veilig en goed en ik denk dat dit wel samen kan gaan.

Tent : Darkstreet 60 (60x60x140) 62,00
    Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.

Verlichting : Complete Set 400w E.T.I. kit (vsa+kap+G.E. bulp) 50,84
    EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Ec+ph meter: Adwa (80 euro) voor allebij

Thermo/hygro meter : 12,50
    Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.

Schakel klok (relais)
    Iemand had in chatbox eentje gepost voor 30 euro die geschikt zou zijn als iemand wat weet post maar

Afzuiging : http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...0m3-kunststof/ 45 euro
    (slangen) 10 euro

Koolstof filter : Phat 255m3 40 euro
    EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Potten : 4x pot vierkant 25x25x26 12 liter 4x1,50 = 6 euro

Aarde : 5 euro
    Ik ga dan wel ff langs growshop

Voeding : Plagron box terra grow 44 euro
    Deze box van Plagron bevat alle benodigde voeding voor 1 m2 aan planten die in aarde groeien. Een topproduct om in huis te halen.

Brandblusser : poeder automatish 3 kg

verzendkosten : 20 euro geschat totaal

Dit komt ongeveer uit op 410 euro

Deze lijst is nog niet compleet.

Re: Eerste tent

Ziet er al goed uit! Het is wel en investering.. mja je haalt het uitrindelijk wel weer uit

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
    -

Comment

Ah het kweekvirus is dan toch ingeslagen

Al zou ik de 80 bij 80 uitvoering van de tent kiezen, want 60 bij 60 is niet veel.
      En je wil toch vaak meer/beter uiteindelijk

Als de kosten van deze lijst hoog oplopen kun je ook complete kweekruimtes opzoeken.

Comment

Ik ben nog aan het verzinnen vind het wel erg duur,
        Groetjes

Comment

400w op 60x60 is wel beetje te.. idd wat cookaap al aangaf beter haal je dan de 80x80 tent.

en ja duur.. elke maand 250eurie naar de coffeeshop brengen ook

greetzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
            400w op 60x60 is wel beetje te.. idd wat cookaap al aangaf beter haal je dan de 80x80 tent.

en ja duur.. elke maand 250eurie naar de coffeeshop brengen ook

greetzz
            Of een kleinere lamp?

Verstuurd vanaf mijn S4 Exynos met Tapatalk

Comment

Aw het is zo verlijdelijk eers maar is een goede begroting maken dan kan ik beter oordelen,
              wat over de lamp te heftig voor zoon kleine tent what about Tneon 2x 75w klinkt dat beter
              met een afzuig setje buisventilator + slang+ koolstoffiler van die aanbieding van "de sjop" ?
              grotere tent zie ik niet zitten

Groetjes bedank voor de tips

Comment

Denk dat je toch echt moet gaan kijken wat je als opbrengst wilt hebben. Van daaruit de lamp gaan kiezen of evt lampen. De lampen bepalen dan weer de benodigde maat voor een tent.

t-neon is leuk maar 150w cfl verlichting gaat je vast niet veel meer opbrengen dan zon 100gram droog.. en is dat dan genoeg voor jou en je maat?

mijn gedachte sprong... greetzz

Comment

Comment

bedankt voor de tips, we zullen van t weekend het er nog eens goed over hebben.

Groet FRL

Comment

Ja lol,
                      Miss toch maar wat meer improviseren en goedkoop doen,
                      Voledig op bio dat scheelt ec ph meters en vloeistoffen

Comment

Wel slim om eerst een volledige lijst samen te stellen en niet direct een tent te kopen zoals ik gedaan heb haha.

Tentje voor niets en dan komt de rest

Comment

Ja, de rest is aardig duur,
                          Volledig op bio zou wel goedkoper zijn maar alsnog.
                          Komt best veel bij kijken aan spullen.

Comment

Zou dan toch voor een kweektent gaan, vooral als de keus nog niet helemaal gemaakt is. Belangrijk voor mij is dat het stil is, zo heb ik het het meeste plezier er aan uiteindelijk. Dat dit meer kost, ja ... Maar dan spaar ik liever door, dan dat ik voor een goedkopere oplossing zou gaan. Uiteindelijk maakt het de buurtjes niet uit hoe duur het was, als ze het kunnen horen bijvoorbeeld...

Nadeel van die "complete" tenten is wel dat ze vaak niet echt compleet zijn. Een schakelkast is gewoon nodig, wil je het ook veilig houden. Vraag hier goede informatie over na, liever bij 3 growshops Auto brandblusser/granaat zijn natuurlijk bedoeld om veilig te kweken: en deze niet aanschaffen, zou mij geen lekker gevoel geven ( maar nodig is het niet om te kweken... )

Maak het niet te gek allemaal, ph meters zijn allemaal leuk... Uiteindelijk is het plantje onkruid, die best tegen een stootje kan. Bio kweken is wat ik ook doe, en de opbrengst is echt voldoenden voor eigen gebruik. Als ik 2x per jaar kweek, heb ik bijna voldoenden voor 2 jaar rook plezier onder een 400 watter in een 90x90 formaat...

Weeg alles af, en niet alleen tegen de prijs!! TL Turbo voor groeien is ideaal, maar met 22.000 lumen meen ik... Is afbloeien echt geen optie, als je ziet dat een 400 watter 55.000 lumen heeft (en 600 watter meen 95.000 ) weet je waarom de meeste kwekers voor hps kiezen. De keus tussen een 400 of 600watter bepaald wat je er mee wilt bereiken... Van uit gaand voor eigen gebruik is een 400 watter in mijn ogen meer dan zat, al is een 600watter natuurlijk met bijna dubbel lumen weer een afweger....

Om me eigen te "beschermen" heb ik voor de 400watter gekozen, om niet in de verleiding van de hebzucht te komen lees: commercieel kweken. Aangezien je het samen met iemand wilt doen, zou ik 600watter doen. Je zult 50/50 doen, waardoor de lumen belangrijker zijn dan dat je het alleen kan doen. Bedenk dat een grotere tent ook meer kost, zowel de afzuiging, als filter, als schakelkast ect ect...

Hopelijk heb je er iets aan

Comment

Heel erg bedankt voor je info zeer nuttig

Comment

Bezig...
                              X