Een paar weken geleden, toen het huis vol visite zat, viel hier opeens de stroom uit.
Probleem wat je als wietkwekert dan al snel hebt, behalve dat de muziek stopt, is de geur die zich gaat verspreiden, en daar wil ik wat aan doen.
Dat het licht eens uitvalt, of de bodemverwarming is niks om over te janken, maar als de afzuiger/filter een uur niet draait ga ik risico lopen.
Het idee bestaat uit een accu, druppellader, omvormer, een relais en wat draadjes en rommeltjes.
Mijn accu is een AGM accu van 45Ah. Omvormer is 600W gemodificeerde sinus. Of de slak daarop werkt moet ik nog testen.
Een 12 volt 45 Ah accu heeft dus een inhoud van 540 watt-uur. (12x45)
Hij kan dus theoretisch een uur lang 540 watt leveren, of 9 uur lang 60 watt.
In theorie, want de accu mag nooit helemaal leeg. Hiervoor zit een beveiliging in de omvormer.
Ik heb voor mezelf even een simpel tekeningetje gemaakt in paint
De aarde moet je er even bij denken en hier en daar nog een 230~ aansluiting maar voor de techneuten is het wel te volgens hoop ik.
fan-backup.jpg
Als het relais normaal voeding heeft, staat de fan op de netstroom geschakeld.
Valt de stroom uit, springt het relais om en krijgt de fan spanning van de omvormer.
Aight...voor de techies: Zie ik iets over het hoofd, ben ik iets vergeten ?
Laat het maar weten, ik sta open voor suggesties en verbeteringen.
Probleem wat je als wietkwekert dan al snel hebt, behalve dat de muziek stopt, is de geur die zich gaat verspreiden, en daar wil ik wat aan doen.
Dat het licht eens uitvalt, of de bodemverwarming is niks om over te janken, maar als de afzuiger/filter een uur niet draait ga ik risico lopen.
Het idee bestaat uit een accu, druppellader, omvormer, een relais en wat draadjes en rommeltjes.
Mijn accu is een AGM accu van 45Ah. Omvormer is 600W gemodificeerde sinus. Of de slak daarop werkt moet ik nog testen.
Een 12 volt 45 Ah accu heeft dus een inhoud van 540 watt-uur. (12x45)
Hij kan dus theoretisch een uur lang 540 watt leveren, of 9 uur lang 60 watt.
In theorie, want de accu mag nooit helemaal leeg. Hiervoor zit een beveiliging in de omvormer.
Ik heb voor mezelf even een simpel tekeningetje gemaakt in paint
De aarde moet je er even bij denken en hier en daar nog een 230~ aansluiting maar voor de techneuten is het wel te volgens hoop ik.
fan-backup.jpg
Als het relais normaal voeding heeft, staat de fan op de netstroom geschakeld.
Valt de stroom uit, springt het relais om en krijgt de fan spanning van de omvormer.
Aight...voor de techies: Zie ik iets over het hoofd, ben ik iets vergeten ?
Laat het maar weten, ik sta open voor suggesties en verbeteringen.
Comment