Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growroom Constructie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Growroom Constructie

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Na twee zomers buiten te hebben gekweekt ben ik de laatste tijd bezig geweest met het bouwen van een kweekruimte binnen. Op dit forum en op de rest van het internet is veel te vinden over het bouwen van je eigen kweekruimte. Maar een foutje is snel gemaakt dus ik heb besloten de ontwikkelingen van mijn kweekruimte hier te gaan posten, zodat mensen met meer ervaring mij eventueel kunnen helpen.

Zoals ik hierboven al beschreef ben ik van plan de ruimte op temperatuur te houden met een olie radiator. Deze wil ik laten aansturen door een digitale thermostaat. Zodat ik de temperatuur als de lamp uit staat iets lager kan houden.

Lampen
    Voor de groei periode ben ik van plan een metaal halide lamp te gaan gebruiken en voor de bloei periode uiteraard een 600 watt hps lamp. Waarbij 4 led (tl) balken voor wat extra licht onderin zorgen. Om de planten de eerste twee weken van licht te voorzien denk ik er over om ze of te voorzien van licht door middel van de led balken of door middel van tl.

Kweekmedium
    Voorlopig zal ik nog op potgrond gaan kweken, hydro vind ik heel erg cool en dat staat ook zeker op mijn lijstje van dingen die ik nog wil doen. Maar ik denk dat ik het beter eerst bij potgrond kan houden, ook om de kosten nog een beetje te drukken.

Folie
    De muren wil ik gaan bedekken met zwart/wit folie. Ik heb ook nog zitten kijken naar reflecterend mylar (denk dat het zo heet) ik bedoel in ieder geval dat zilveren spul met diamant patroon vond dat alleen nog vrij prijzig. En ik weet niet hoeveel meerwaarde het nu exact heeft in verhouding met het prijsverschil.

AfzuigingSetup

Re: Growroom Constructie

Mooi gezicht die dikke deur. Lijkt wel een bankkluis

Ziet er netjes en stevig uit. Je zult wel klachten krijgen over dat spaanplaat.

Voor die folie, scheelt dat nou echt zoveel qua prijs? Zijn die niet beide iets van 20 euro per rol? Die diamant folie werkte volgens tests op een ander forum niet zo denderend. Beter gewoon mylar folie lijkt me. Of wellicht Latex, maar of dat op spaanplaat nou zo'n denderend idee is lijkt me niet.

Waarom zo weinig licht in zo'n grote ruimte? Klaar voor uitbreiding later?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

ziet er allemaal netjes uit
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

folie is top .. maar werk ruim overlapt .. dat hout gaat wat absorberen dus misschien wil je de binnenkant toch nog een laagje of twee vochtwerende verf geven .. just in case

ik twijfel niet aan je knutselkwaliteiten dit kluisje in het tuinhuisje is uber .. leuk geisoleerd, al geld ook daar slechts de slechtste verbinding, isolatieschuim kan ook een uitkomst bieden om kleine spleetjes ook dicht te maken .. etc je snapt het wel .. muggeziften mierenneuken .. ik moet wat .. haha topwerkje

Comment

Yep, absolutely. Die platen moet je wel behandelen, ook de kopse kanten.
          Daarna Latex erop, of Zw-wit folie, werkt even goed alleen kan Latex niet loslaten en naar beneden storten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mooi hokje in wording , nog enkel beetje afwerken en knallen maar

groetjes
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

die led kan je wel gebruiken hoor ik heb ook zo 2 spots met 7 kleurensysteem en voor de groei zijn ze perfect en zeker niet te hoog van de plantjes
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Heb je ook een foto van die ledlampen of een naam ofzo ?
                Filter heb je wel nodig ja..ghehe

De eerste weken zijn minstens zo belangrijk als de laatste.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tneon houd je plantjes lkkr kort ( kwa internodes ) mits je ze er niet te hoog boven hangt he.

ivm led ( geen ervaring mee )

groetjes
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Ik heb zelf altijd het idee dat dat wel afgezogen wordt. Heb daar dan ook een stuk minder angst voor dan voor de spaanplaat gassen die bijvoorbeeld in mijn slaapkamer hingen de eerste maanden na montage van alle meubels waar spaanplaat in verwerkt zit.

Aan de andere kant, je hebt wel een hele boel (niet gelamineerd) spaanplaat daar en het wordt knap warm in zo'n hok. Beetje afdichten met latex kan geen kwaad.

:edit:

Misschien is het wel beter om eerst je hok wat uit te dampen? Hok verwarmen en afzuigen tot het stopt met ruiken?
                    Last edited by Wietefras; 6 December 2013, 21:52.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

En die zijn idd vochtresistent, heb deze achter mijn brander hangen, ze kunnen wel schimmelen als je ze geen grondige laag geeft!
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Comment

Als ik al deze stappen heb ondernomen en mijn planten gaan niet na 3 weken dood, want dat schijnt te gebeuren als het fout gaat met die gassen. Kan ik er dan vanuit gaan wanneer men planten er gezond uit zien en dus niet dood gaan dat de wiet dan ook goed is? Of bestaat er dan ook nog een risico dat er formaldehyde in de wiet zit?

Comment

Jow poppa,

Neenee dat schuurtje is maar tijdelijk en dit voorjaar kan ik een kelder verbouwen, stukken handiger.

Dat schuurtje neem ik pas binnen enkele jaren onder handen, als grote ruimte met 2 aanpalende slaapvertrekken en een wc en stokkeer ruimte onder een deel van de nok, maar dan moet het dak enzo er ook af z'n dan kan ik aan isoleren denken na een nieuwe dak.
                            Toch bedankt
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bezig...
                            X