Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electronica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    electronica

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een vraagje omtrent de elektriciteit.
    Zopas heb ik een P&G spaarlamp van 250w (dutch headshop) gekocht voor mijn kweekkastje, samen met een badkamerventilator en een digitale tijdsschakelaar. (gamma)
    Mag ik deze aansluiten op een gewone stekkerdoos, of is het van groot belang dat ik er een relais/schakelkast tussen zet? Zelf ben ik een dikke 'O' wat elektronica betreft, dus kan iemand me verzekeren dat ik met de wattages van een spaarlamp van 250w en een ventilator nooit in de problemen ga komen??? Ik voel er namelijk weinig voor om plots thuis te komen en te merken dat het huis in brand staat. Dus iemand tips?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: electronica

    Die spaarlamp kun je rechtstreeks op het net aansluiten dacht ik. Die heeft een inwendige trafo.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: electronica

      Op een normale electrische groep van 16 ampere kun je iets van 3600 watt aansluiten. Jij hebt hooguit 350 watt, dus dat is 1/10de van wat erop mag. Geen probleem.

      Een relais gebruik je niet om je leidingnet te beschermen, maar alleen om die schakelklok te beschermen tegen de inschakelstroom van je lamp. Dat kan mis gaan (zelfs met 250 watt) maar het ergste wat er kan gebeuren is dat je lamp aangaat en niet meer uitwil. Je schakelklok is dan "vastgebrand". Ik heb dat gehad met een gamma-schakelklok die maar 60 watt schakelde (3 tl-buizen), terwijl ik een vergelijkbaar klokje van de growshop jaren een 400-watter heb laten schakelen, zonder problemen.

      Het ergste wat er kan gebeuren is dat je plantjes hun donker-periode niet krijgen. Da's vervelend genoeg, maar toch niet zo erg als een brandend huis.

      Ik zou er een relais tussen knallen - maar ik ben dan ook handig met electronica.

      Comment


        #4
        Re: electronica

        Bedankt! Zeer nuttige info!
        Iedereen wenst bij het kweken dat er zo min mogelijk van die probleempjes zijn. Is er een mogelijkheid om die relais er tussen te plaatsen, zonder dat ik zelf moet prutsen aan draden? Een soort plug en play relais . Desnoods een handleiding, zoiets moet mss wel lukken als t goed wordt uitgelegd . Thanks voor de reacties...

        Comment


          #5
          Re: electronica

          Ja, die zijn er, maar ik vergeet de naam altijd. Iets van "Davidov" schakelkastjes. Google maar even.

          Comment


            #6
            Re: electronica

            Davin dv 12 bijvoorbeeld


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            Comment

            Bezig...
            X