Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De ideale lichtverdeling voor je kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De ideale lichtverdeling voor je kast

Vandaag eindelijk de spiegelkap binnen. Past het niet

Was even vergeten dat een HPS lamp veel kleiner is dan een T-Neon buis (dombo!). Dus ...

Dan maar weer wat bouwhandel winkels af om te kijken of ze iets spiegelends verkopen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Au! Heb je twee weken gewacht op je kap, past 'ie niet!

Kunnen we misschien samen Moreweed rippen? Zijn wiet mag 'ie houden (wil zelfs wel een zak extra achterlaten), maar hij schijnt wat hele mooie spiegelplaten te hebben.

Comment

Ha, ha, goed idee. Hij heeft dan vast geen idee dat ik het geweest ben

Ik probeer morgen eerst wel even de lokale DoeHetZelf boeren hier in de buurt

Of misschien de plaat wat opknippen en een rechthoek van maken (is nu vierkant)

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wat een geweldig topic dit. Afgelopen 2 uur alles doorgelezen en bestudeerd. Ik zelf geloof ook dat er veel valt te optimaliseren.
          Denken jullie niet ook dat er weer veel licht naar boven straalt?
          Bjj joj misschien niet. Maar als je een grotere ruimte gebruikt met 2 apparte kappen. Dan gaat er toch best wat naar boven!

Comment

Hoe bedoel je, Draaier? Bedoel je dat het licht vanaf de planten weer naar boven kaatst, of vanaf de muren?

Comment

Ohwwww, dit topic gaat nog een staartje krijgen.

.
              Spiegels, spiegels

Last edited by Escargot; 14 January 2014, 03:32.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                Hoe bedoel je, Draaier? Bedoel je dat het licht vanaf de planten weer naar boven kaatst, of vanaf de muren?
                In het begin kaatst er licht via de grond naar boven ja. En via de muren ook weer naar boven (maar ook naar onder).Als de planten een dek krijgen is dit minder. Maar ik bedoel meer dat je lampen eigenlijk het plafond kunnen zijn.Het beste verplaats je je hele plafond met 10 cm ipv dat je alleen je lampen 10 cm omhoog haalt.Het voordeel van een kleinere kast is relatief sterkere afzuiging. Maar vooral meer licht per m3.Dit klinkt raar maar ik denk dat er veel licht omhoog gaat ( ook al is het wit en kaatst het weer naar beneden).Of ik zit gewoon weer even vaag te denken. Ik ben denk ik heel onduidelijk.Ik zal eens wat dingen tekenen. Nu even geen tijd voor, maar 's nachts ga je altijd denken en zo .

Comment

Daarvoor gebruik je toch ook een kleiner voorgroei hok?

Comment

Wil je ze de eerste 4 weken elke week verplaatsen haha?
                    Als je stekken zou gebruiken en niet overpoot. (Daar ga IK van uit)
                    Dan blijft de ruimte die de planten innemen hetzelfde
                    Het gaat mij er om dat zodra ze wortels hebben ze in 2-3 weken enorm groeien. In zowel groei als bloei.
                    Het is jammer dat je op het begin 1,5 meter boven je planten hebt. Allemaal verspild licht wat daar weerkaatst.
                    Dat is zo'n zonde. Op het eind is wat extra ruimte wenselijk natuurlijk.
                    Alleen de eerste weken zijn de planten 10-40cm ofzo en zit er 1-2 meter ruimte boven die nutteloos is. (Alleen met warmte zou het kunnen helpen.
                    Natuurlijk ben ik nog steeds vaag, maar ik heb amper tijd om wat te tekenen ivm school.

Comment

Een a twee keer verplaatsen scheelt toch al heel veel?

Ik zie het probleem niet zo.

Comment

Och, dit is dat verloren topic!
                        Hoe gaat het hier? Ik zit te kijken of ik misschien niet ook beter kappen kan hebben!

Comment

Maar komt de zelfgemaakte kap niet ongeveer overeen met de lucilu reflector en beetje van de wing??? Of heb ik het helemaal mis???

Last edited by Morgen Zonder Zorgen; 12 March 2014, 08:08.
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Oh..

'k dacht dat er een update was.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Oh..

'k dacht dat er een update was.

Nee dat is schuld hehe. Effe wakker schudden.

Comment

Heeft iemand een idee waar ik glimmende (en buigbare) platen kan kopen om een Blani kap van te kunnen vouwen?

Comment

Bezig...
                                X