Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groeihok voor moederplant aantal tl's?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    groeihok voor moederplant aantal tl's?

    Korting op 420shop
    Hoi allen

    Khad een vraagje ivm met groeihok wat ik wil bouwen.

    Nix staat nog vast ben nog veel aan het schetsen etc.

    Uiteindelijke doel is om groei- en drooghok te bouwen, want bloeien doe ik in een tentje van 1m2.

    Op dit moment heb ik 1 stekje waar ik een moederplant van wil maken. Hier heb ik dus een groeihokje voor nodig.

    Momenteel staat het stekje 12u in de bloeitent en nog 6uurtjes onder 1 tl (36watt kleur 840)afgedekt met wat opstaande gipslaten en een triplex dakje.

    Als ik toch iets bouw, dan meteen iets goeds dat in de toekomst ook gebruikt kan worden
    voor eventueel 2/3 moederplanten en om de stekjes die ik wil gaan maken te voorgroeien.

    De beschikbare ruimte is ongeveer 1*1.5*2mhoog, deze ruimte wil ik benutten voor een groei- en drooghok.
    tis btw in een slaapkamer.

    Het zijn de lampen die in mijn geval de bouw vh hok gaan bepalen en ik moet echt gaan beginnen want het stekje begint aardig te groeien.

    Ik denk voor nu 2*36watt tl, het zijn wel die lange van 1.2m en dan later als moederplant 4*36watt, maar ik zat tbh aan een kleiner armatuur te denken die van 60/90 cm ofzo, dat worden dan minder watt per lamp en dus meer lampen.

    Mijn vraag is : Wat is het minimale wattage tl-lampen voor een degelijke opbrengst met deze opzet van 2-3 moederplanten(worden niet hoger dan 1m, hopelijk)en zeg maar 10 tot 15 stekjes?

    #2

    Comment


      #3
      Re: groeihok voor moederplant aantal tl's?

      Zet je bij een moeder eigenlijk de lamp erboven of meer aan de zijkant? Je wilt toch meer uitgroei aan de onderkant/zijkant hebben dan uit de top?

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: groeihok voor moederplant aantal tl's?

        Ik heb hier een jaar lang een moederplantje in leven gehouden onder 1 spaarlamp van 23 watt. Ik moest haar toch echt wel maandelijks grondig snoeien, en er kwamen altijd minstens 10 takken vanaf die stekken hadden kunnen worden. Ik had een behoorlijke kwekerij kunnen draaien op dat ene moedertje.

        Je zou denken dat zo'n plant steeds groter wordt, omdat ze uit steeds hogere knopen takken moet bijmaken. Dat blijkt niet zo te zijn: Mijn plantje was een knotwilg met een steel van 10 centimeter, daarop wat uitlopers in de orde van 3 centimeter en daarop een dichte takkenbos. Waar ze steeds weer die uitlopers vandaan haalde is me een raadsel.

        (Na dik een jaar vond ik het nodig haar wortels te snoeien. Ik denk dat dat haar vermoord heeft.)

        Comment


          #5
          Re: groeihok voor moederplant aantal tl's?

          lamp erboven. Uitgroei regel je met behulp van toppen en selectief snoeiwerk, evt delen verduisteren als het echt niet anders kan. Tenminste, zo dee ik dat altijd
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: groeihok voor moederplant aantal tl's?

            Met een 23W spaarlamp is zoiets nog wel een keer te proberen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: groeihok voor moederplant aantal tl's?

              Ik heb het op twee manieren opgelost.
              Op de ene plek 7x 36watt TL-33 (aan twee stukken multiplex geschroefd en in hoogte verstelbaar) en op de andere plek een 2x 80 watt PLL.
              Attached Files
              Last edited by HJM; 22 December 2013, 22:22.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: groeihok voor moederplant aantal tl's?

                ja mss moet ik beter zon growlamp halen dan heb ik tenminste een volledig groeihok.
                Het verplaatsen doe ik omdat de hps600w meer lumen geeft dan 1 tl 36w.
                Was een beetje zoveel mogelijk gebruiken wat er beschikbaar is, maar dat kan straks niet meer
                als het bloeihok weer vol zit dan moet ik echt een aparte groeihok hebben.

                Ook wil ik liever zaadjes maar ik heb dit stekkie gerevegged, schijnbaar wordt dat een mini-oerwoudje, hopelijk, tis ook maar een experiment eig.
                Als i veel stekken geeft etc dan weet ik dat voor de toekomst.

                Ja het budget is cker een bepalende factor, wat nodig is is nodig , maar overkill vind ik zonde.

                Ik weet dat 10tl's wel werken, maar als ik het met 4 kan doen bv. is dat toch prima zolang de plant optimaal kan groeien.
                Zon growlamp van 250 watt zat ik wel aan te denken, het neemt wel minder ruimte in beslag dan een hoop tlbuizen.

                thnx voor de input iig ik heb er heel wat aan

                Comment

                Bezig...
                X