Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje frequentie regelaar cli-mate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje frequentie regelaar cli-mate

    Korting op 420shop
    heren ben bezig met een aanpassing in me hok. heb namelijk een 500m3 boxafzuiger als inlaat geplaatst. deze bromt als een gek als ik deze dim met de cli-mate mini controller.
    zit te kijken om een freq regelaar aan te schaffen ook van de fabrikant cli-mate.
    nu mijn vraag.. als ik deze aanschaf kan ik daar dan zowel me in als uitlaat op aansluiten en hoe sluit ik dit dan aan op me mini controller of word me mini controller dan overbodig??
    heb me gek gezocht op het net maar kan dit nergens vinden.

    #2
    Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

    Is da gebrom zo erg? Ik was van plan om ook zo en mini controller van cli-mate aan te schaffen met en stalen boxafzuiger. Maar als het te veel lawaai maakt zoek ik wel iets anders...
    -

    Comment


      #3
      Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

      Klopt je stroom (ampere) van je motor met die van je controller? Normaal hebben die een marge en als je eruit gaat kan het wel is zoemen.. Sommige controllers hebben ook ergens een regelschroefje ,als je motor zoemt of niet draait op de laagste stand kan je het wat optoeren.

      Comment


        #4
        Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

        Elektronische regelaars geven altijd brom, of die nou van cli-mate is of een goedkope versie van 3 tientjes.
        De Cli-mate fc 2010 kan je maar 1 fan op aansluiten dacht ik.
        Kom je niet uit met een passieve inlaat ? Als je 500kuub al gaat terugdimmen heb je niet zoveel nodig denk ik dan ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

          Ik denk dat zen motor zelf bromt of ben ik verkeerd? Het zijn toch geen trillingen omdat hij trager draait?

          Comment


            #6
            Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

            Op zich zou een elektronische regelaar met een goeie snubber ook wel zonder (al teveel) brom moeten kunnen werken. Je zou van zo'n duur ding toch verwachten dat ze daar wel voor gezorgd hadden. Aan de andere kant je krijgt het inderdaad nooit helemaal weg.

            Die brom zijn trillingen doordat de controller de schone wisselstroomgolf opknipt om zo minder vermogen aan de motor te geven. Daardoor gaat de motor minder soepel lopen.

            Betere methodes zijn om de hoogte van de golf te beperken (met een transformator) of de lengte van de golf (frequentieregelaar). Dan hou je een nette golf en blijft de motor soepel lopen zonder brom.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

              Geen idee wat en snubber is. Tips van controller met en goeie snubber?

              Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
              -

              Comment


                #8
                Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

                Een snubber is een stukje elektronica wat de opgehakte golfvorm weer wat uitvlakt.


                Je zou verwachten dat zo'n dure controller dat wel heeft, maar blijkbaar niet. Of het is niet afdoende. Ik heb er zelf een gemaakt voor een PC fan op een simpele "pulse width modulation" controller en merkte dat het ook wel een beetje hangt van de fan welke condensator en weerstand combinatie het beste werkt.

                Maar goed, een transformator or frequentieregelaar (knap duur) werken gewoon beter

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje frequentie regelaar cli-mate

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Elektronische regelaars geven altijd brom, of die nou van cli-mate is of een goedkope versie van 3 tientjes.
                  De Cli-mate fc 2010 kan je maar 1 fan op aansluiten dacht ik.
                  Kom je niet uit met een passieve inlaat ? Als je 500kuub al gaat terugdimmen heb je niet zoveel nodig denk ik dan ?
                  Heb een 1000 afzuiger maar hoe kan ik dan me af en invoer tegelijk regelen als ik maar 1 afzuiger op een regelaar kan zetten.
                  Dan zou ik dus op de mini regelaar me afvoer moeten zetten en aanvoer op die freq regelaar. Snap dan niet helemaal het nut meer van die mini regelaar of zienik het verkeerd.
                  Gelukkig nieuwjaar ieder

                  Comment

                  Bezig...
                  X