Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CFL vs HID

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

CFL vs HID

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

ik heb een dr60 met nu een 125 CFL in, ik kweek tot nu toe enkel AF's maar met het minimum aan opbrengst. Iedereen op het forum lijkt zoveel meer te halen en daarom dacht ik mijn lamp aan te passen en kom op 3 opties (voor mer info kweekruimte zie mijn topic http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...WW-autoflowers)

1) Ik koop een 200W CFL dan heb ik toch all 75W meer (http://www.terraterra.be/ampoule-eco...LAIRAGE;AMPECO

2) Ik koop een 300W CFL, deze heeft bijna evenveel lumen als een 250HPS (+-30.000) (http://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-880.html

3) Ik koop een HPS kit van 250W (http://www.terraterra.be/lampe-hps-m...LAIRAGE;KITHPS +koop ik een mh lamp bij zo kan ik ook is niet-AF proberen

Nu heb ik enkele kriteria; Warmte zo laag mogelijk, en opbrengst zo hoog mogelijk. Dan lijkt duiudelijk de CFL te winnen. Maar langs de andere kant, de CFL stralen niet zo diep als een HPS dus heb ik zowizo minder opbrengst en met het VSA kan ik dan oo MH lampen kopen en heb ik meer mogelijkheden. Blijven die CFL van bvb 300W echt minder warm dan een HPS?
    Moet ik dan toch kijken voor een zwaardere uitlaat + Koolstoffilter? Wat kan ik dan doen tegen het lawaai?

Ik twijfel echt super hard en had graag jullie point of view geweten.

Alvast bedankt iedereen.

Moet ik dan toch kijken voor een zwaardere uitlaat + Koolstoffilter? Wat kan ik dan doen tegen het lawaai?
    Ik zie hier niet wat je nu hebt.
    Kwestie van proberen he..hang de lamp erin, en meten.

Om meer te oogsten kun je ook proberen je plantjes eens helemaal af te bloeien en bijvoorbeeld een keer geen autoflowers te nemen.
    Kweekje met de white widows stonden die lampjes ook veel te ver van de toppen.
    Je manier van kweken aanpassen, misschien eens verdiepen in scroggen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: CFL vs HID

Die 300W CFL komt in totaal net zoveel warmte vanaf als een HPS van vergelijkbaar wattage.

Als de hoeveelheid licht hetzelfde is dan is de "diepte" ook hetzelfde. De diepte wordt alleen bepaald tot de afstand van de lamp tot waar het licht te zwak wordt voor goede groei en bloei.

Nou moet je eigenlijk niet naar lumen kijken, maar als dat het enige is wat je hebt dan geeft het wel enigszins een indicatie. Die 300W CFL geeft 23400lumen en een 250W HPS 33000 lumen. Dat is toch flink wat meer voor de HPS.

Heb zelf overigens ook altijd het idee dat CFL niet zo handig is qua ontwerp. De buizen aan de onderkant zitten bijvoorbeeld in de weg voor het licht van de buizen aan de bovenkant. Er lijkt me enorm veel licht te verdwijnen in het ontwerp van die lampen. Is een rij TL balken (T5 of PLL) dan niet al een stuk efficienter?

Maar goed, HPS is nog weer zoveel efficienter, je moet wel een heel dwingende reden hebben om bij dat soort vermogens nog voor fluorescentie licht te kiezen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oke, het wordt dus een HPS. Maar als ik een VSA aansluit, kan ik dan nog steeds een cfl lamp gebruiken? Dan zou ik een 125W cfl groeilamp kopen om daaar dus onder te groeien endan een 250W hps om te bloeien. Kan ik dus met een angesloten vsa een cfl laten werken of is dat niet aan te raden?

Alvast bedankt

Comment

Nee, da's geen goed plan. Gewoon in het stopcontact dus (eventueel met relais tussen). Spaarlampen hebben een ingebouwd voorschakelapparaat.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Dus: CFL: stopcontact --> lamp

HPS: stopcontact --> vsa--> lamp

zo dan?

en als ik een MH lamp neem voor de groei,, die moet ook via een vsa he? dus dat mag dan wel?
            Last edited by Ganesh; 14 January 2014, 19:22.

Comment

MH lamp moet ook via de VSA. Zijn gemaakt voor hetzelfde systeem.

Ik zou er wel kabels tussen doen trouwens
              stopcontact -> kabel -> CFL
              stopcontact -> kabel -> VSA -> (kabel ->) HPS/MH
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Liefst wel kabels, ookal stelde de pijltjes ze voor .

Maar bedankt he iedereen. Morgen naar de shop

Comment

Nu heb ik een vsa en hps van 250W gekocht. Moest ik nu willen groeien met een MH lamp, kan ik dan een 150W lamp gebruiken op een 250W vsa? Of moet ik dan 250W mh kopen of bvb beter een 125W cfl gebruiken voor groei endan overschakelen naar vsa met hps voor groei?
                  Als ik dan bvb een 85W cfl gebruik ipv een 125W cfl voor de groei, merk ik dan veel verschil als ik dan toch voor de bloei overschakel naar 250W?
                  In principe dus zo laag mogelijk Watt voor de groei en dan zo hoog mogeijk voor de bloei
                  Last edited by Ganesh; 16 January 2014, 19:41.

Comment

Iemand?

Comment

Als ik jou was zou ik met je 125w cfl gaan groeien en met je HPS gaan bloeien, mooie resultaten verzekerd, probeer ook eens wat te toppen en te low-stressen, dat heb ik op je vorige verslag niet tegengekomen. greetz!

Comment

Ja dat ben ik van plan binnen 2 Rondes, eerst nog mijn Sweet tooth afkrijgen, daarna een NL en Bubblegum (beide auto) en daarna pas photosensitieve planten proberen. Maar daarvoor heb ik nu een groeilamp nodig en het is de vraag hoeveel watt ik zou nemen? 250MH verbruikt nogal veel dus wou ik een 125 cfl kopen maar dat is weer 30 euro, nu heb ik een vriend en die had nog een 90W 4000K cfl liggen en ik vroeg me af of dat al genoeg was? Want ik wil ook niet voorgroeien onder 30W ofzo want dan denk ik niet dat ik mooie resultaten ga halen. Dus twijfel ik nu tussen de 90W cfl gratis of een 125W CFl rond de 30 uro

Comment

Met die 125w cfl ga je betere resultaten boeken omdat die 6300K hebben, maar ik zou het misschien doen met die 90w, hang er desnoods nog een extra cool-white spaarlampje bij?

Comment

Oke, goed dus liever 125W omdat dat spectrum beter ligt? Oke goed, ik zal er een diep diep over nadenken wat ik nu zal gaan doen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Bij nader inzicht wordt mijn keuze gereduceert tot 2 opties

a) 85 W http://www.terraterra.be/ampoule-cfl...LAIRAGE;AMPECO

b) 125w http://www.terraterra.be/ampoule-eco...LAIRAGE;AMPECO

Dus ik kan kiezen tussen deze 2, er is maar 4 euro verschil op, Met die van 85W bespaar ik kosten maar met die van 125W brengt mij dat meer op?
                            Is het nodig om zoveel mogelijk watt in de groei te hebben? Waarom dan?

Comment

Bezig...
                            X