Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CFL vs HID

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: CFL vs HID

Je laatste stelling klopt.

Maar wat dacht je van functionaliteit.. is het handig om nog meer kabels je tent in t brengen? Ik zou zelf gewoon een 250w mh lamp erin draaien. Met zon bak licht groeien ze vaak ook sneller dan met minder vermogen.

Niet dat die cfl niet zou werken. Zou dan wel minimaal die van 125w pakken.

GreetZzz

Comment

Als je naar kosten kijkt, kost een MH van 250W evenveel als een CFL van 125 W, ik heb nu inderdaad toch al de balast maar *even berkenen* 30dagen groei, 60 dagen bloei met 125W cfl voor groei en 250W hps voor bloei kost rond de 38 euro

dezelfde periode met 250W MH ipv van cfl kost dan 47 euro

(incl ventilatie etc)

Hmm, ik dacht dat het prijsverschil groter zou zijn..

En als je zegt dat de groei dan minder lang duurt , neem dan 20 dagen bvb dan komt het nog op 40 euro wat maar 2euro meer is dan de cfl en waarschijnlijk voor veel betere oogst en gezondheid zorgt..

Oke nu weet ik het helemaal niet meer, eerst twijfelde ik aan Wattuur in cfl, nu twijfel ik tussen MH en CFL

ps: heb ik een redelijke vermindering in groeidagen gebruikt ? Want ik heb er dan 10 dagen van afgetrokken maar missch is dit te veel? Hoelang groeit een plant gemiddeld dan met een MH? ruuw geschat zoeits?
      Last edited by Ganesh; 19 January 2014, 13:05.

Comment

Comment

Tot nu toe ben ik vastgepind op MH, betere resultaten, geen geknoei met extra kabels zonder ballast, geen verplaatsing van mn tent (alle kabels liggen erachter en de ruimte is zeer beperkt), de prijs met CFL is dezelfde en het verschil in stroom is misschioen weg te werken indien de groei dan toch sneller verloopt. Tenzij iemand mij voor ik een nieuwe lamp koop mij weer op andere gedachten brengt maar ik denk dat ik alle criteria nu wel goed heb afgewogen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Deze staat in discount, betrouwbaar of toch liever een merk kiezen?http://www.terraterra.be/ampoule-mh-...RAGE;MH;MHDISC

Comment

Bezig...
          X