Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gemotoriseerde lichtrails

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: gemotoriseerde lichtrails

link 1 werkt nieT !!

ivm je rail , volgens mij is het niet de bedoeling dat deze meerdere keren per 12 uur lichtschema over en weer zou gaan !!

lichtrail is tog de bedoeling dat ze de zon nabootst !! komt op bvb aan linker kant , en gaat onder aan rechter kant !!

int echt zie ik de zon ook niet heen en weer gaan !!

maar goed das mijn gedacht he

groetjes
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Dat dacht ik in eerste instantie ook maar als ik naar de specificaties kijk van de motortjes gaan ze met een snelheid van 1,2m per uur geloof ik.

Welke link werkt niet mijn eerste?
      Bij mij doet tie het wel vaag hoor site is wel erg traag dus misschien hebben ze problemen gehad(trouwens wel een giga onderneming)

Comment

@K1 en als het waait en de schaduw van de bomen komen langs de planten af dan? Is ook een schommelend effect?

Schiet maar als ik het fout heb

Comment

Die adjusta-drive gaat op 10RPM zelfs 1,2m per minuut (en minimaal 70cm per minuut).

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Het zijn idd allemaal snelle motortjes je zal ze vast wel kunnen vertragen op wat voor manier dan ook.
            Ik denk idd dat die schemer optie werkt als je een grote hal hebt. Schemeren met een 600w adjust a wing in een hokje van 1,5x1,5 word hem ook niet echt. Ik kom al veel goedkopere setjes tegen dus wie weet koop ik er gewoon 1tje dan.
            Het zal in ieder geval een leuke test kunnen worden door verschillende runs de lamp verschillende snelheden te laten gaan en hopenlijk er achter te kunnen komen wat het meest effectieve is voor onze dames.

Comment

Planten hebben een soort nagloei effect.Dat is +/- 20 min. als ik mij niet vergis.
              Een plant 'ziet' dus een licht uitval van 15 min. niet.
              Dat effect kan je gebruiken om goedkoper te kweken.
              Dat is succesvol gedaan met tijd schakelaars op de lampen, maar door het vele schakelen gingen de lampen eerder stuk, dat gaf dus geen winst.
              Een eerste opstelling met een carrousel met 4 lampen werkte even goed als 8 stationaire lampen.
              Toch is er verder in kassen van af gezien omdat de apparatuur duur en onderhouds gevoelig bleek.
              Maar het werkt dus wel.
              Last edited by HJM; 17 January 2014, 00:36.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

ok dat is voor mij genoeg om het in het hokje te bouwen. Ben toch weer terug bij af met de lamp gewoon lekker op een ovale rails te zetten. Als ik nou zorg dat de lamp of 1 of andere manier altijd met de stekker aan dezelfde kant blijft hangen. Dan kunnen we gewoon een simpel motortje pakken zonder het ingewikkelde omdraai systeem en lekker cheap ook. Mocht het zijn vruchten afwerpen dan kunnen we altijd een deftiger systeempje bouwen/kopen.

Die rc motortjes(benzine autojes) zijn die geschikt om te gebruiken voor zon rails?

Comment

Een benzine motor in je hok?

Wat is er mis met een electro motortje? Zeker zo'n 10RPM motortje (met tandwielhuis erop), dat draait al op de juiste snelheid.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988 View Post
                    ok dat is voor mij genoeg om het in het hokje te bouwen. Ben toch weer terug bij af met de lamp gewoon lekker op een ovale rails te zetten. Als ik nou zorg dat de lamp of 1 of andere manier altijd met de stekker aan dezelfde kant blijft hangen. Dan kunnen we gewoon een simpel motortje pakken zonder het ingewikkelde omdraai systeem en lekker cheap ook. Mocht het zijn vruchten afwerpen dan kunnen we altijd een deftiger systeempje bouwen/kopen.

Die rc motortjes(benzine autojes) zijn die geschikt om te gebruiken voor zon rails?
                    Nee niet geschikt die rc.

Uhh je hoeft geen kabels meer als je een goed systeem hebt.
                    Dan heb je borstels zoals wikkelmachines op industrieel gebied! Dit zijn geen borstels zoals in motoren maar fijnere en gaan veeeeeel langer mee.
                    De kabels worden aan de rails bevestigd en op de rails lopen borstels met de lamp of ander draaiend ding mee.

De kabels kunnen toch niet meedraaien als je in een ring gaat draaien? Of wou je heen en terug?

Comment

In filmpje op youtube, over kwekend holland rond 2000.. Denk zelfs rond 1995. Gebruikte een man dat ook. (big time kweker) En ik moet zeggen, dat plantje zag er stukken stukke beter uit als zijn andere onder normale hps...

Dus over mee opbrengst. Ha, weet bijna zeker van wel
                      sigpic

Comment

Meer ophrengst maybe ja maar loont het zich ook om onderhoud te plegen aan de rails rolletjes motortje en ect?
                        Stroomverbruik railmotor...

Dan zit je goed.

Comment

1 ding scheel al momenteel heb ik 3 lampen hangen 2x 250w en 1x600 als ik alles af kan met 1 600w en dan ong net zoveel opbrengst zit ik sowieso al goed.

Als je het zelf bouwt ben je niet meer dan 5 tientjes kwijt en ik neem aan dat alles toch wel een jaar mee gaat met een beetje onderhoud. Het eerste wat zal sneuvelen is de motor en die kosten 10-15 euro dusja das het geld ook niet.
                          Maar we gaan het meemaken zodra ik aan de knutsel ga zal ik het online knallen(kan nog wel ff duren)

Comment

Wil ook wel het een en andere voor je in elkaar lassen hoor

Maar ik denk dat je dan nog niet goed zit met je 600watt om heel eerlijk te zijn. Moet eerlijk zeggen, weet ook niet wat je avarage gr is.
                            sigpic

Comment

Comment

Gordijn rails.. Yikes. Heb je die wel is klein beetje gebogen? Zit gelijk een knak in.
                                Misschien als je een wat duurdere neemt.. Maar denk het niet dat het lukt. Maar wie weet, zou het niet erg vinden als ik fout zit ^^

En als je toch iets wilt, ja. Dan weetje me te vinden
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X