Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gemotoriseerde lichtrails

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: gemotoriseerde lichtrails

Zou je hiermee voor het beste effect je lamp niet een ''rondje'' door de tent moeten laten maken?
    hierbij zou je buiten de rails aan de zijkant ook nog een rails tussen beide moeten hebben.
    Alleen dan gaan we al weer meer richting het robot idee.. omdat er waarschijnlijk wel een programmaatje geschreven zou moeten worden om de motortjes zo aan te sturen dat de lamp geleidelijk je tent rond zou gaan.

Maja dan kun je weer bijna net zo goed een robotarm maken, zit je ook niet zo met de stroom kabel te kijken.
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

het is 1,50 bij 1,60 QnQ en het is puur de bedoeling alles te verlichten met 1x600w en adjust a wing. Ja de wing heeft het oppervlakte al maar door hem heen en weer te laten gaan komt er wel meer licht in de hoeken wat theoretisch gezien meer opbrengst mee brengt. Een 90 graden bocht gaat niet maar wel als je hem soepeltjes rond laat lopen. De omkeer systemen kosten veel teveel geld. ze vragen al 170 euro voor het motortje vandaar dat ik verder zat te kijken.

Helaas geen zolder en geen treinspulletjes haha
        Ben er nog steeds mee bezig op de achtergrond maar veel tijd hebben we niet de laatste tijd

Dit is mijn id--->

hokje.jpg
        Heb zon id dat met een adjust a wing zo alles belicht blijft alleen sommige stukken af en toe wat extra.
        Het is wat simpel getekend maar het gaat maar om het id. Zo heb ik ook geen dure motortjes nodig wat me een hoop onderdelen en gepriegel scheelt.
        Last edited by psychedelic1988; 25 January 2014, 13:21.

Comment

ik heb wel eens een hok met zon systeem gezien word voornamelijk in america gebruikt
          het voordeel is dat je minder lampen hebt hangen en dus minder stroom gebruikt
          het nadeel is dat planten niet van bewegend licht houden
          als je lamp(en) schommelen door de ventilator oid scheelt je ook al opbrengst
          dus je zal echt de zonbeweging moeten nabootsen en aan de ene kant beginnen en 12 uur later aan de andere kant aankomen
          anders kan je de planten dusdanig stress veroorzaken wat welbekende gevolgen kunnen hebben
          ik heb overigens niets meegekregen van de opbrengsten van betreffend hok
          Last edited by AudioSystemRolla; 25 January 2014, 14:25.
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

In Amerika laten ze die light movers ook snel lopen. Zoals HJM al aangaf, als de planten eventjes geen (of minder licht) vangen dan hebben ze daar geen last van. Als het licht langdurig minder is wel.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hmm..kun je niet al je lampen verpatsen en een 1000W ophangen ?
              Dan ben je d'r ook.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat zou ook nog kunnen maar dan zijn nog de kosten niet omlaag
                Ben nie gierig ofsow maar moest bijna 1600 bij betale puur voor het hok vandaar me keuze 600 laten bewegen en betere belichting in de hoeken creeren. We brainstormen voorlopig gewoon ff verder.

Comment

ra08.jpg
                  Last edited by EL Guerilliero; 31 January 2014, 12:59.

Comment

De bedoeling van zo'n licht rail is dat je er maar 1 lamp aan hangt.....als je er meer aan gaat hangen kan je ze net zo goed op vaste punten hebben. Denk eerlijk gezegd dat die ruimte van jouw niet gemaakt is voor 1 licht rail. Als ik zo jouw ruimte zie op die picasso van jouw dan had ik persoonlijk voor 2 rails gekozen 1 aan elke kant en dan een 400W eraan hangen en lekker dicht erop hangen en laat maar rollen.....tenzij je alles aan een kant zet..

Hoe dan ook het zal meer kosten dan jij wilt uitgeven.....

Comment

Zou simpelweg rond volstaan ??

In dat geval de lamp op een ronde schijf monteren (uit het centrum)

Al monteer je de lamp dan nog in een bus, dan zal deze ook niet om z'n eigen as draaien (erg onhandig met de kabel)

Denk bij dit systeem aan een treinwiel en hoe deze aangedreven wordt.

Ik laat het verder liever over aan Blani ofzoo, om dit systeem ovaal te krijgen.

Zelf denk ik dan aan drie schijven.....

Maar dit gaat me nu allemaal iets te ver...

Waar heb ik GvD die chips gelaten

Last edited by Escargot; 31 January 2014, 14:01.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Zag bij Gamma laatst die schuifdeur rails systemen. Leek me perfect om een lamp aan te hangen. Rails is van aluminium, maar de wieltjes zaten in een stalen systeem (leek me geen RVS helaas).
                        Last edited by Wietefras; 31 January 2014, 14:32.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
                        X