Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke relais voor mijn opstelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Welke relais voor mijn opstelling

zo druk ik de kosten weer.
    Als het om veiligheid gaat... zou ik ook liever wiet gaan halen van het verschil

Ik ga denk ik de davin dv12 nemen via alien. dan moet ik niet zelf zitten prutsen en klieren met kabels en vijzen en elektriciteitsschema's.
    Gelukkig toch wijzer
    Weet je wat nu het mooie is met de davin dv12? het zit gelijk in een spatwater dichte omhulsel :p die je overigens zo op een plank boord.
    Zelfs met electrische kennis is het beter niet zo rommelig ook. + je kunt er altijd simpel de stekker uittrekken.

schakelbord2.jpg
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Wauw man proper! Zie ik daar een klok hangen? Schakel je je tijd met de klok zonder de klok van de davin te gebruiken? Of zie ik dat helemaal fout

Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
        Wauw man proper! Zie ik daar een klok hangen? Schakel je je tijd met de klok zonder de klok van de davin te gebruiken? Of zie ik dat helemaal fout

Nou heb ik ook veel gerookt... maar ik zie toch echt de stekker van die davin het stopcontact in gaan .. ( waar toevallig voor de lol ook een ongebruikte tijdklok in zit) en uit linkerkant vd davin komt een snoer die wrsl richting een vsa gaat....
        of uhhhh.... uhgg uhggg ...
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
            Maar ik werk ni al een maand ofzo met deze opstelling. Kan er dan nog iets fout gaan? Ik ben ook van mening dat ik een relais nodig heb, daar argumenteer ik niet over. Maar kan er nog iets gebeuren nu?

Dit denk ik ook cyayc, ik draai nu al anderhalf jaar op dezelfde tijdsklok, met vsa en evsa, al 4 verschillende lampen gebruikt.

Comment

Toch maar die paar tientjes uitgeven ivm veiligheid

Comment

Loop ik maar mooi een "quest fot the holy grale" mis...
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

ALTIJD relais gebruiken bij HPS.

Zal anders vanavond een fotootje plaatsen van de mijne.
                  Kostte me +/- 25 EUR.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@ Gamm, goed dan kan ik is kijken of het echt zo moeilijk is. Maar beter voor mij dat ik een davin koop

Comment

Hey had dit al ergens anders gepost, maar bij deze:

Op die gewone tijdschakelaartjes staat er op tot 3500W en 16A.
                      Dit slaat op de maximumpiek die ze aankunnen.
                      Staat vermeld op die klokken zelf en tussen haakjes staat erop hoeveel die effectief aankunnen.
                      Meestal kunnen die klokken de hogere constante stroom benodigd voor de lamp+(e)vsa niet aan en daarmee
                      hoeft een relais ertussen.
                      Relais is een schakelelement dat er voor zorgt dat er een grotere groep stroom kan ingeschakeld worden met een kleinere groep.
                      Mits die lamp+(e)vsa grotere stroom vraagt dan normale lampen heb je een relais nodig ter beveiliging.

Maar het kan zijn dat jouw tijdschakelaar die stroom wel aankan en is geen relais nodig.
                      Ff nagaan hoeveel stroom nodig is voor vsa(staat op vsa zelf)
                      En ff nagaan op tijdschakelaar wat er tussen haakjes staat.
                      Als er bvb. op tijdschakelaar staat 4A en op vsa 3A stroom dan heb je aan je tijdklok genoeg.
                      Grtz.

Comment

verbeter indien nodig.... je kan 3500W aan tl-lampen, tosti-ijzers of koelkasten schakelen.... GEEN HPS lampen !

(running)

Comment

Ik had het ook al in een ander topic hier gepost:
                          Ik heb daar hele andere ervaringen mee, met wat er op een tijdschakelaar kan.
                          Ik heb hier een terrarium met 2xt5 24w per stuk 1x uv lamp 25w 1x warmtelamp 75w, ik had dat rechtstreeks op een tijdschakelaar zitten maar na een half jaar begon mijn timer te hangen ging niet meer uit of aan. Ik heb de timer open geschroefd en het bleek binnenin veel te warm geworden te zijn. Daarna nog een keer geprobeerd met een andere tijdschakelaar en die gaf hetzelfde probleem na een tijdje. Ik heb er nu een relais tussen gezet welke geschakeld word door timer.

Het is leuk om een leeslampje mee te schakelen met zo'n tijdschakelaar, maar gebruik alsjeblieft verder altijd een relais icm een tijdschakelaar!

Comment

hoeir.jpgqewf.jpg

Dit zou goed moeten zitten dus?

Comment

Ja die is goed om je relais mee te schakelen, je lampen sluit je aan op het relais.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                                [ATTACH=CONFIG]216204[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]216205[/ATTACH]

Als dat linker je tijdklok is, en die rechter je vsa zal ik het NIET op elkaar aansluiten... niet zonder relais ...
                                En je lamp sluit je niet aan op je relais, maar op je vsa.... en die hangt aan je relais... en je relais word geschakeld door een tijdklok...

Wat kost nou tegenwoordig een los relais ? toch ook al snel 40 euro denk ? dan beter meteen een Davin lijkt me ....

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                                [ATTACH=CONFIG]216204[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]216205[/ATTACH]

Als dat linker je tijdklok is, en die rechter je vsa zal ik het NIET op elkaar aansluiten... niet zonder relais ...
                                En je lamp sluit je niet aan op je relais, maar op je vsa.... en die hangt aan je relais... en je relais word geschakeld door een tijdklok...

Wat kost noueigenlijk een los relais ? toch ook al snel 40 euro denk ? dan beter meteen een Davin lijkt me ....

(running)

Comment

Bezig...
                                X