Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke relais voor mijn opstelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Welke relais voor mijn opstelling

    Excuses, ik zal volgende keer wat duidelijker zijn...

    En bij Alien kost een 3kw relais 18.50.

    Comment


      #32
      Re: Welke relais voor mijn opstelling

      Ah oke tnx. Heb toch ff wat info gezocht over relais en het aansluiten daarvan.



      Dit lijkt mij een goede keuze dan.

      Comment


        #33
        Re: Welke relais voor mijn opstelling

        Technische specificaties
        Contactbelasting gloeilampen (230 V): 1000 W
        Fluorescentielampen gecompenseerd (230 V): 360 W

        lijkt me toch niet helemaal geschikt.

        Kijk gewoon even op: http://growshopalien.com/onlineshop/...ectronics.html en dan helemaal onderaan.

        Of deze website: http://www.dethuis-kweker.nl/relais-...er_name=relais

        Al zou je beter waarschijnlijk af zijn met een Davin schakelkastje, bovenste in de eerste link.
        Last edited by Bosrand; 5 February 2014, 20:15.

        Comment


          #34
          Re: Welke relais voor mijn opstelling

          Effe on topic, ik heb vandaag een davin dv12 gekocht dus mijn probleem is opgelost maar brainstorm maar gerust verder he

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

          Comment


            #35
            Re: Welke relais voor mijn opstelling

            Sorry voor het offtopic ja, fijn dat je een dv12 hebt gekocht.

            Bosrand, ik ben toch voor deze relais gegaan. Omdat ik onder beide waardes 1000w en 360w zit.
            En omdat de dv12 verder exact hetzelfde doet als dit relais.

            Comment


              #36
              Re: Welke relais voor mijn opstelling

              Wat voor lamp denk je dat je aan het aansluiten bent?
              Je zegt dat je wat informatie gezocht hebt, maar wat heeft informatie zoeken voor zin als je niet begrijpt waar je op moet letten?
              Als je niet begrijpt wat je nodig hebt en je vraagt het op een forum, waar het in dit topic op de eerste pagina al staat aangegeven over wat voor soort relais we praten, en dan nog koop je een ander soort relais, waarom eigenlijk?
              Ik neem aan dat je op 250 watt dan draait ipv 400w die aangegeven staat op je foto, even afgaande op dat je zegt dat je onder de beide "waardes?" zit.

              @ CyayC, Goede keuze gemaakt, succes met je kweek!

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  Re: Welke relais voor mijn opstelling

                  Contactbelasting gloeilampen (230 V): 1000 W
                  Fluorescentielampen gecompenseerd (230 V): 360 W

                  Ik vroeg je of je wist wat voor lamp je aan het aansluiten was, om bovenstaande.
                  Een gloeilamp is het zeker niet dus die 1000 watt is leuk dat het er staat, maar zegt in jou geval niks.
                  Een Fluorescentielamp is een tl lamp en die kun je tot max 360w aansluiten gecompenseerd.
                  En staat geen enkele informatie over hoge druk lampen die jij ermee wil gaan schakelen.
                  De lamp die jij erop aan gaat sluiten is een hoge druk natriumlamp.
                  Die lamp heeft een grote inschakelpiek waarbij het relais de geest kan geven, en constant 250/400w op het relais van zo'n hoge druk lamp gaat je relais waarschijnlijk niet leuk vinden.
                  Afgaande op de gegevens die bij het relais staan lijkt het mij niet een goed relais op een hps lamp mee te schakelen.
                  Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben geweest, zoniet vragen!!

                  Edit: Hoeveel watt kweek je nu eigenlijk mee, 250 of 400?
                  Last edited by Bosrand; 6 February 2014, 12:25.

                  Comment


                    #39
                    Re: Welke relais voor mijn opstelling

                    Ik was ook al bij de technische gegevens gaan kijken.. Er staat idd helemaal niks over het schakelen van een HPS-lamp..
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #40
                      Re: Welke relais voor mijn opstelling

                      Bosrand, ik was er al vanuit gegaan dat het goed zat, die specs zeggen idd niets over hps.
                      Ik kweek met een 400w lamp, zei ik toevallig al. Hoe denk je dat mijn relais het gaat begeven straks?

                      Shivaman en bosrand, kunnen jullie een link doorgeven (of specs) van jullie relais? Dan weet ik waar ik op moet letten als mijn relais het begeeft.

                      Comment


                        #41
                        Re: Welke relais voor mijn opstelling

                        Ik heb je een paar berichten terug 2 links gegeven naar wat voor relais je zou kunnen gebruiken, had je dat nog niet gezien?
                        Het relais van Alien shop weet ik niet zeker, maar ik neem aan dat dat ook de goede zijn, maar zonder info/foto erbij is dat niet te zeggen, zou je even moeten mailen.

                        En het relais is er niet voor gemaakt om hps lampen te schakelen, de kans zit er in en helemaal als je op 400w draait dat het relais het binnen korte tijd begeeft.
                        Een paar berichten geleden zei jij:Omdat ik onder beide waardes 1000w en 360w zit.
                        Daarom vroeg ik me af of je op 400 of 250 watt draait.
                        Je geeft nu aan dat je op 400 watt draait, dat zit dus al boven het aantal watts wat het relais aan fluo. lampen mag/kan hebben.
                        Hoe kun je dan onder beide "waardes" blijven, of zie ik iets over het hoofd?
                        Ik zeg niet aan beginnen met dat relais, maar wil je het toch proberen, vooral doen!
                        Ik neem aan dat je in ieder geval een automatische blusser boven je elektra gedeelte hebt hangen, die zou eigenlijk iedereen er gewoon boven moeten hangen!

                        Comment


                          #42
                          Re: Welke relais voor mijn opstelling

                          Ik houd me idd niet onder de waarde van 360w aan fluo-lampen. Maar deze hebben echter een heel ander vsa.

                          Na nog wat info verkregen te hebben kom ik erachter dat het punt van onze conversatie alleen van toepassing is mij een Magnetische VSA.
                          Ik heb hier een EVSA staan, met soft start. Dat zorgt ervoor dat er geen (op zn minst een mindere) opstartpiek is. Hierdoor heeft mijn tijdsklokkie het ook zo lang kunnen volhouden.

                          Daarom kan mijn bestelde relais het opstarten en de constante stroomsterkte wel aan denk ik.
                          Last edited by Cookaap; 6 February 2014, 17:10.

                          Comment


                            #43
                            Re: Welke relais voor mijn opstelling

                            Je hebt helemaal gelijk, succes!

                            Comment


                              #44
                              Re: Welke relais voor mijn opstelling

                              Mooi dat we het erover eens zijn, zonder gescheld e.d.

                              Ik zal het toch ff melden of mn relais het doet

                              Comment


                                #45
                                Re: Welke relais voor mijn opstelling

                                ik werk ook met een relais en niet met de dv12
                                gewoon vsa relais en ik heb er dan nog een automatisch stroomonderbreker voor als je kortsluiting hebt dan slaat het af. ook een gewone tijdschakelaar gekocht in de legerstock voor een 20e

                                wil anders wel eens een foto uplouden
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                                Comment

                                Bezig...
                                X