Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gratis brandblusser en relais info!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gratis brandblusser en relais info!

Korting op 420shop
    Ik hoop dat de titel je nieuwsgierigheid gewekt heeft en dat je eventjes de tijd wil nemen dit stukje door te lezen.
    Ik dit topic wilde ik het hebben over gratis informatie voor mijn medekwekers omdat ik iedereen een goede en veilige kweek toewens.

Ik lees nu een paar weken wat actiever op het forum en het valt me op dat veel mensen eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
    Nou is dat over het algemeen niet zo heel erg, de meeste mensen hebben van alles aan elektronica in huis staan waar ze niks van af weten en toch ermee werken.
    Nu is dat met onze hobby een beetje anders.
    Of je nu 1 plant hebt of 1000 beide keren mag het niet.
    We zijn volgens de wet met iets illegaals bezig dus wil je de kans om tegen de lamp te lopen zo klein mogelijk houden.
    Dan kun je gaan kweken met verschillende soorten verlichting, ieder soort heeft zijn eigen voor en nadelen en eigenschappen waar men rekening mee moet houden.
    Wil men gaan kweken met tl-verlichting of hps verlichting is er een relais nodig om de lampen te kunnen schakelen.
    Veel mensen denken nog steeds dat ze met een gewone tijdschakelaar makkelijk een 250w hps lamp of een aantal tl lampen kunnen schakelen omdat die aangeeft dat er wel tot 3500w op aangesloten kan worden. Helaas zijn ze daar niet voor bedoeld, zeker niet voor hps lampen, en tl kan het ook uitkijken zijn, hangt een beetje van hoe de timer in elkaar zit, dus beter in beide gevallen kiezen voor een relais.
    Het relais word weer geschakeld door middel van een tijdschakelaar, dan ben je veiliger bezig.
    Op: http://www.dethuis-kweker.nl/relais-...er_name=relais staat een voorbeeld van het soort relais dat je zou kunnen gebruiken.
    Ook op deze pagina helemaal onderaan staan diverse relais vanaf 3kw: http://growshopalien.com/onlineshop/...ectronics.html
    Alien zit hier op het forum meende ik, misschien dat die een toelichting kan geven over de relais op zijn site?
    Ik neem aan dat het ongeveer dezelfde zullen zijn als in de eerste link.
    Als je voor een ander relais kiest kijk dan goed of het voor assimilatieverlichting (hps) geschikt zijn, staat dat er niet bij vraag het dan eventueel hier op het forum.

Voor diegene die niet precies weten hoe het moet of helemaal niks er van snappen, kunnen beter kiezen voor de Davin dv 12 relaiskast, daar zit een relais in en kun je tot max 2x400w of 2x600w hps lampen op aansluiten. Die vind je bovenaan de pagina van de link naar growshop Alien.

Dan nog wat over brandgevaar.
    Omdat het een illegale hobby is volgens de wet, is het handig niet op te vallen, dat moge duidelijk zijn neem ik aan.
    Als je in de keuken de vlam in de pan krijgt en je hebt geen idee wat je moet gaan doen en je belt de brandweer, komen die het oplossen voor je.
    Als je hokje/kamer in de brand staat doordat je net toevallig een maandagmorgen (e)vsa/tl balk gekocht had en je ligt lekker te slapen, er ergens een draadje los is gaan zitten en is begonnen met vonken of toch de keuze voor de tijdschakelaar zonder relais wat niet goed uit gepakt heeft, wil je liever niet ook nog eens de brandweer moeten bellen (als je dan nog kunt bellen), dan is je hokje ontdekt en zal eventuele schade niet vergoed worden.
    Daarom lijkt het mij verstandig om in ieder geval ook een automatische brandblusser boven je elektronica gedeelte te hangen, gewoon voor de veiligheid van jezelf en je omgeving.

Ik zeg niet dat het fout gaat, maar ik zeg wel wat je zou kunnen doen om de kans kleiner te maken dat het echt mis gaat.

Tot zover eerst, bedankt dat je het gelezen hebt, ik hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben.

Mochten mensen iets niet snappen vraag gerust.

Re: Gratis brandblusser en relais info!

nuttige en duidelijke info Bosrand ,
    ik zie hier ook veel vragen passeren over die relais , en heb er ook lang over gedaan voor ik wist hoe het juist in elkaar zit
    verkopers verwijzen bij aankoop van een hps dat er een vsa nodig is maar ze zouden beter ook meteen een relais aanbevelen met de nodige info

Comment

Waar kan ik me melden voor de gratis brandblusser ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De uitbreiding naar automatische brandblusser heb ik al wel een tijdje op het verlanglijstje staan.
        alleen moet ooit nog een keer eens rondkijken hoe wat waar en met de kosten.
        Vind het grappig dat dingen die met veiligheid te maken hebben vaak duur is.
        maja je bespaart je mogelijk meer..

tot nu toe moet ik het doen met een normale brandblusser.. *maar he welke 22 jarige heeft er nu een brandblusser in huis tegenwoordig?*
        het is al iets.
        If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

@QnQ: Waar lees jij dat? Er staat: Gratis brandblusser en relais info.
          gratis informatie voor mijn medekwekers omdat ik iedereen een goede en veilige kweek toewens.
          Staat ook nog een keer in de tekst vermeld!

@Ministef, dat was de bedoeling een beetje, het kan nog uitgebreider en er zijn nog meer dingen die eigenlijk iedereen wel toe zou kunnen passen, maar dat komt later wel.
          De growshops zouden beter moeten weten inderdaad, maar het is ook de kweker zijn ding om te zorgen dat die weet waar die mee bezig gaat en dat die zich eerst echt een beetje meer in gaat lezen, het internet staat er vol mee en alles is te vinden, kweekverslagen alle mogelijke en onmogelijke informatie.
          En veel mensen bestellen via internet hun spullen, en vragen hulp op forums, daar kunnen we proberen mensen van goed advies te voorzien.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@DenSchimmige: Die automatische brandblussers heb je al voor nog geen 40 euro, google maar eens goed.
          Dus echt duur vind ik het niet.

Comment

Bosrand ik vrees dat niemand van growshop alien hier nog op het forum actief is...

En kom maar op met mijn gratis relais en gratis brandblusser!
            Gratis info geeft iedereen hier en ik zie geen enkel ander topic mat gratis erboven....
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Gratis info, lol, alsof iemand hier ooit wat moeten betalen heeft voor info.
              Velen weten niet waar ze mee bezig zijn? Denk jij dat je het warm water uitgevonden hebt dan ivm dat brandblussertje?
              Als alles goed is zoals het moet heb je geen brandblusser nodig, stel je kweekt niet, dan hangt je huis ook vol lampen en electronica en electrokast...heb jij daar dan overal een automatische brandblusser boven hangen dan?
              Je bedoeling is goed maar denk toch niet dat die info hier nergens nooit gegeven is ofdat iedereen simpel van geest is hier op het forum.

Comment

ik meld me voor die gratis brandblusser
                die lap tekst word ik al moe van bij het zien dus ga ik echt niet lezen
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

@nik,: Dacht laatst topics gelezen te hebben waar Alien gereageerd had of dat was een andere?..
                  @Ganjax: Nee ik probeer alleen maar om goede informatie te geven over veiligheid rondom de kweek en dat veel mensen daar naar mijn mening hier er wat te licht over denken.
                  Als alles goed gaat inderdaad, maar ben jij helderziend dan? Je kan je spullen nog zo goed op orde hebben er kan altijd ergens wat fout gaan, dat hoeft niet eens door de kweker zelf te komen. Waarom zou je voor die 40euro het niet doen? En het geval met kweken zoals ik aangaf is illegaal dus mocht daardoor brand ontstaan is de schade echt niet te overzien. En natuurlijk overkomt het jou niet, maar het zal je buurman maar zijn waarbij het onverhoopt toch mis gaat...

Je bedoeling is goed maar denk toch niet dat die info hier nergens nooit gegeven is ofdat iedereen simpel van geest is hier op het forum.
                  Ik weet dat die informatie gegeven is, maar ik zie dat er weinig mee gedaan word, daarom leek het mij handig het weer eens op te halen.
                  Bovenstaande gebruiker is het antwoord op je laatste stuk zin.

Comment

Ik zei als alles goed is, niet als alles goed gaat, en met goed is bedoel ik dat alles is aangesloten zoals het moet.
                    Dat geldt ook voor mensen die niet kweken, je huis zit vol met stroomverbruikers, moet iedereen daar dan automatische brandblussers overal gaan hangen?

Vergeet ook niet dat dit hier een forum is voor hobbykwekers,, als alles goed aangesloten is ga je echt zo goed als geen risico lopen, een broodkweker die -tig lampen ophangt das al iets anders, die nemen wel vaak een loopje met de veiligheid.
                    Bovendien als wij users hier zien dat iemand met electriciteit zit te stunten wijzen we de persoon in kwestie daar wel degelijk op hoor, en dat al jaren

Comment

Ik probeer uit te leggen dat dit illegaal is en brand door een 'wietkwekerij' hoe klein ook anders uit zal pakken dan een brand door een computer ander huishoudelijk apparaat.
                      Je kunt wel blijven zeggen dit is een forum voor hobbykwekers, maar elke plant die onder een lamp staat is illegaal in Nederland. Zeggen dat het goed aangesloten is en zo goed als geen risico lopen is genoeg volgens jou? Waarom niet die brandblusser geef daar eens antwoord op ipv de vraag om te draaien.

Comment

Iedereen weet best dat het illegaal is, en als je alles aansluit zoals het moet met kabelhulzen en al en een degelijke relais dan heb je geen brandgevaar.
                        Evenmin zoals met al je andere apparatuur in huis, of heb jij boven al wat stroom vreet een brandblusser hangen dan???
                        Daarom geen brandblusser!
                        Heb jij aandelen in een bedrijf die brandblussers verkoopt of zo?

Comment

Waarom heeft nog niemand mij dan ooit commentaar gegeven op mijn spelen met electra meuk

En mwa zoon goedkoop poederblussertje die jij bedoeld... meh
                          Als je het doet dan goed.
                          brandblussers, autoblussers, auto, MED, autobrandblussers, brandslanghaspels, advies, brandverzekering, brandblussers, verbandtrommels, kiwa, ce, automatische brandblussers, noodverlichtingen, rookmelders, revisie, kosten, reviseren, autobrandblussers, auto, autoblussers, thuis, woning, appartement, en voordelig onderhoud brandblussers, keuring brandblussers, hervullen smeba schuimblussers en controle brandblussers. De goedkoopste webwinkel brandblussers, Co2 blussers, schuim brandblussers, poeder brandblussers, webshop brandblussers op Internet. Google, Internet, brandblussers, schuimblussers, poederblussers, blussers, AFFF, schuim, poeder, 2, 1, 3, 5, 6, kg, ltr, liter, beste, goedkoopste, goedkope, webwinkel, brandblusser, koolzuursneeuwblussers, koolzuurgas, koolzuurgasblussers, AFFF, webwinkel, rookmelders, AFFF schuimblussers, hervullen schuimblussers, advies, brandblussers, sproeischuimblussers, proline, pro-line, blussers, brandslanghaspels, Co2, sproeischuimblusser, schuimblussers, brandslanghaspel, blusdekens, co2, koolzuursneeuw, blusser, blusapparaten, blusapparaat, brandbeveiliging, koolzuursneeuwblusser, AFFF, stijgleidingen, sproeischuim, blussystemen, computerruimte, brandblussers, blussysteem, vetblussers, slanghaspels, blusdeken, BHV, noodverlichting, verbandkoffer, EHBO, BHV, logboek, vrachtwagens, vastgoed, retail, transport, vrachtvervoer, gebouwen, projectering, brandklassen, fm200, novec, argon, inergen, ICT, serverrack, patchkast, blusdekens, machines, bedrijfswagenpark, auto, boot, caravan, meterkast, schakelkast, verdeelkast, blusser, blussers, watermist, hervullen, onderhoud, industrie, rookdetectie, brandslang, motorruimte, blussen, brandblussing, brandslanghaspels, koolzuursneeuw, onderhoud brandblussers, webshop brandblussers, brandslanghaspelkasten, brandblusserkasten, rookmelders, pictogrammen, EHBO, bluswagens, onderhoud, Mabo, Flamark, legionella, keerklep, brandverzekering, gebouwen, vluchtladder, noodverlichting, offerte, blusapparaten, blusmiddelen, poederblusser, schuimblusser, controle en keuren van brandblussers, goedkope brandblussers, aanbieding brandblussers, schuimblusser, poederblusser, koolzuurgasblusser, Fire Knock Out, controle, inspectie, keuring, bonpet, blusdeken, rookmelder, CO, koolmonixide, lelystad, hellevoetsluis, flevoland, groningen, noordoostpolder, veluwe, overijssel, gelderland, utrecht, friesland, noord holland, oogdouche, oogspoelfles, brandwonden, knock, FKO, koolmonoxide, koolmonoxide, brandblusers, Co, combimelders, rookmelders, blusser, blussers, smeba, bouwmarkt, groningen, flevoland, tuincentrum, ophangbeugels, lelystad, zuid holland, noordoostpolder, ophangbeugels, AFF, AFFF, brandbluser, vakantie, ABC, VCA, ADR, VLG, autoblussers, autobrandblussers, kantoor, winkel, opslag, magazijn, vve, keuring, controle, keuren, vca, adr, vlg, brandblusserbox, MF60, MP60, MF20, MP20, 21A, 13A, 27A, 13A-144B, 21A-183B, 27A-233B, 27A-144B, 34A-183B, sproeischuimblusser, duurzame, eco, eko, milievriendelijke, blusser, blustoestel, blusstof, blusmiddel, ophanghaak, straalpijp, rolgeleider, Fm200, Novec1230, BTM, Halon, 1211, 1301, gassen, blusgas, blusgassen, blustijd, blusstraal, blusrating, sproeiduur, bluscapaciteit, inhoud, volume, beginbrand, beginbranden, goedkope, aanbieding, blusslang, bluskoker, sproeistraal, montagebeugel, pictogram, NEN, KIWA, Proline, Mabo, Bonpet, aerosol, argon, inergen, IG541, IG55, ICT, ICT ruimte, bluspaneel, blusactivering, blusblokkering, brandblussercentrale, 6 liter schuimblusser, schuimblusser 6 liter, poederblusser 6 kilo, ELRO, smeba, meku, noha, BENOR, Belgie, België, Belgische, markt, belgie, anpi
                          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

[QUOTE=QnQ;433432]Waar kan ik me melden voor de gratis brandblusser ?[/QUOTE

Comment

Waar ik dat zie ?
                              Nou, in de titel toch ?
                              Er staat: Gratis brandblusser.....en relais.....info.

Als het alleen om de info gaat dan moest het zijn 'Gratis brandblusser- en relaisinfo.'

Dus vandaar...Ik wil idd ook graag een MABO bestellen.
                              Heb er twee hangen, en die dingen zien er ook lekker hip uit.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X