Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

Korting op 420shop
    Hoi, ik ben me aan het orienteren op aanschaf van een kleine kweektent of kweekkast( kleiner dan 1 m2)om biologisch te kweken. Ik geloof dat alle planten overal wel in kunnen groeien maar ik zoek naar de veiligste combinatie waarbij zo min mogelijk brandgevaar optreedt en ook nog eens door een Noob is te installeren. De meeste shops roepen natuurlijk dat alles veilig is maar ik heb nog geen ervaring opgedaan met growshops dus weet niet of iedereen net zo eerlijk is tegen zijn klanten. Is er eigenlijk een soort keurmerk of kwaliteitsnorm waar growshops aan kunnen voldoen ? Of is daar al een topic over ?
    Qua lamp twijfelde ik erg over LED omdat dit minder heet wordt, maar is daar wel genoeg warmte voor de planten bij?
    Is g-tools de enige aanbieder van kweekkasten ? Is een kweektent net zo veilig of misschien nog veiliger te maken dan een kant en klaar kweekkast?
    Ik had al gelezen dat ik voor een Davin schakelkast moet kiezen en kiezen voor een BAL evsa lamp of Lumatek 250 W Superlumen.
    Zijn er nog meer veiligeheidsaspecten waarop ik moet letten ? Juist aansluiten van electra kan deze Noob zelf nog bedenken .

Ik had ook al gelezen dat Green room tenten het stevigst zijn, maar die vind ik niet in kleine formaten, maar misschien heb ik niet goed gekeken. is de Secret Jardin darkroom II ook stevig ?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vragen, groetjes Steffa
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

het is altijd een risico maar je kan de kans minimaal maken door een schakelkastje te kopen met een zekering er in.
    Er bestaan ook voor 80 euro automatische brandblussers die zichzelf activeren als het te heet wordt in je tent

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

En als je zelf niet goed bent met electra dan kan je het mischien toch beter overlaten aan iemand die er wel verstand van heeft.
      Het zou natuurlijk niet fijn zijn als je huis af brand en blijkt dat het komt doordat je thuis ILLIGAAL wiet aan het kweken was.
      Je zal alle kosten voor jezelf moeten betalen en zal de verzekering niets vergoeden.
      Dat is nog het minste waar jij je dan druk om zal maken

Comment

Het elektra wordt door kundig persoon aangelegd, ik maak me meeste zorgen over hitte van de lamp zal ik dan toch beter een lumatek superlumen of led kunnen kiezen ? Ik ben echt bang voor brand of de verzekering nou betaald of niet. Of misschien toch maar betrouwbare coffeeshop opzoeken ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik heb nu een week geleden een 250watt hps twnt gekocht van secret jardin in een tentje van 80x80x140 en de lamp wordt goed warm maar ik heb de temperatuur niet boven de 35 graden gezien al loop ik al een week te kutten met het klimaat...
          De tent is volgens mij ook brandwerend het is eerder de electra die af fikt maar je kan voor 80 euro een brandblusser kopen die zichzelf activeert als het te heet wordt .

Comment

zou niet voor led gaan, puur door je ervaring en meteen kiezen voor hps of ev. tl als je wat luchtiger wilt starten

Gaat je met plezier tot de perfectie kunnen helpen als je hem eens een bezoekje brengt, maar inlezen is al wel meer dan het halve werk.
            Hps systemen zit een handleiding bij voor aansluiting en zou normaal geen probleem mogen zijn, anders is hier ook weer wat extra uitleg te vinden in de zoekfucntie
            succes!

Comment

Plug and grow is ook nog een optie zag ik, in ieder geval bedankt voor jullie tips !

Stemma doet stout (2016)

Comment

opgelost

Die dingen kun je overal bij elke shop wel bestellen.En ga idd eerst keer praten bij Urban garden shop.Daar staan mensen die je graag en ook eerlijk behandelen.Ik zelf moet er 2 uur voor rijden om bij die zaak te komen maar moet wel zeggen dat het elke keer dik de moeiten waard is.Meeste branden ontstaan door het onveilig aansluiten van kabels.(losse contacten,plastic te ver eraf gestript,teveel lampen op een groep,enz enz).Vaak is het ook bang makerij dat brand gebeuren.Meeste branden zijn bij grote kwekerijen en niet bij de hobby kwekers.
                Nou hoop dat je wat aan info hebt.

Gr Goud
                Last edited by Goudeerlijk; 8 March 2014, 01:29.

Comment

Yep, wat Goud zei. Dit is een MABO (ander merk) :
                  QNQ019.jpg
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik ben me al behoorlijk aan het inlezen maar niet iedereen maakt zijn kweekverslag af dus dan weet ik niet of het gelukt is. Mijn broer wil ook meeroken en misschien af en toe wat vrienden denk ik dat 8 gram per week voldoende zou moeten zijn. Ik ga voor autoflowers voor het gemak. Ik heb al zaadjes gekocht. Pineapple express en Sin Tra Bajo, ik ga er vanuit dat niet alles opkomt dus leek het mij verstandig om meerdere zaadjes te laten ontkiemen en te planten. Ik zit ook al bij T Neon te kijken, maar dat verkoopt niet iedere growshop.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ja, dat is een misvatting, en wordt graag als verkoopargument gebruikt: Ze zijn makkelijker.
                      Autoflowers zijn niets makkelijker dan gewone female plantjes. Het enige dat makkelijk is, dat is dat je je tijdschakelaar niet hoeft te veranderen.
                      Eigenlijk zijn auto's moeilijker, want je moet in kortere tijd al een aardig plantje hebben omdat ze zelf in bloei gaan.
                      Als kweker kun je daar niks aan veranderen, het plantje bepaalt.
                      Auto's hebben in de bloei ook langer licht nodig, dus hogere elektra kosten.
                      Mgoed, makkelijk/moeilijk is relatief heh, het lijkt net onkruid, het groeit bijna vanzelf.
                      Ik wil er ook geen wel/niet autoflower topic van maken eigenlijk.

Met 400gr per jaar zou ik een 400W HPS setup aanraden, 4 of 5 gewone (fem) plantjes (of 9 autoflowers) op 90x90cm oppervlakte.
                      Dan heb je waarschijnlijk wel voldoende als je 2x per jaar kweekt.
                      Kun je tussendoor op vakantie
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb met neon gewerkt en persoonlijk vind ik het zwaar bagger nu ik een hps lamp heb.
                        Het is echt een wereld van verschil wat ik nu in een week heb bereikt lukte mij niet in nog geen 3 weken onder neon

Comment

Leer van mijn fouten en koop een tentje dat is mijn advies

Comment

Ok met dank aan jullie adviezen is het een tent geworden Secret Jardin DR 90 II ,5 met een hps lamp 250 w son-t pia plus philips, lumatek 250 W, can filter flens, ruck buisventilator, clipfan, thermo hygro max/min, en Hamerslag kap. De growshop eigenaar had me uitgelegd dat je met een tl lamp ook brand kan krijgen en dat kan natuurlijk met kerstverlichting ook. Alles hangt van de installatie af. Nu eerst maar eens alles in elkaar zetten en de elektra aansluiten. Op de tent na is het allemaal minder plug en play dan ik had gehoopt...

Stemma doet stout (2016)

Comment

Lumatek op een veilige plaats installeren, maar je hebt wel goede keuze gemaakt met direct zo eentje aan te schaffen.
                              Had eerst een gewone deze werd echt veel warmer tegenover de Lumatek die ik nu heb.
                              Als je de lamp en Lumatek aansluit is de rest niet meer zo moeilijk toch
                              Veel succes!

Comment

Bezig...
                              X