Hoi mensen. Ik las op het voorblad van binnenwiet kweken, dat je ervoor moet zorgen dat de luchtinlaat 2 keer zo groot is als de uitlaat. Ik ben nu alleen in de war want bij de growshop zeggen ze dus dat de uitlaat juist groter moet zijn. Is er iemand die weet hoe het echt moet? Want ik heb nu dus 127mm voor in en 203mm voor uit besteld.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
lucht in en uitlaat
Collapse
X
-
Re: lucht in en uitlaat
Bij een passieve inlaat moet het oppervlak van je inlaat 3x zo groot zijn als het oppervlak van je uitlaat.
Globaal berekend voorbeeldje :
Bijvoorbeeld uitlaat=125mm slang. (r is diameter/2 = 62.5mm)
3,14 x 62.52 = 12265mm
-Dat vermenigvuldig je met drie, want 3x zo groot.
Bij een afzuiging met diameter 125 zou je passieve inlaat dan een minimale oppervlakte van 36800mm moeten hebben.
Met 2 gaten van 160mm heb je dan in theorie voldoende.
*Een actieve inlaat, dus met een inblaas-fan, heb ik nog nooit mee gekweekt, passief gaat het tot nog toe altijd prima mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostBij een passieve inlaat moet het oppervlak van je inlaat 3x zo groot zijn als het oppervlak van je uitlaat.
Globaal berekend voorbeeldje :
Bijvoorbeeld uitlaat=125mm slang. (r is diameter/2 = 62.5mm)
3,14 x 62.52 = 12265mm
-Dat vermenigvuldig je met drie, want 3x zo groot.
Bij een afzuiging met diameter 125 zou je passieve inlaat dan een minimale oppervlakte van 36800mm moeten hebben.
Met 2 gaten van 160mm heb je dan in theorie voldoende.
*Een actieve inlaat, dus met een inblaas-fan, heb ik nog nooit mee gekweekt, passief gaat het tot nog toe altijd prima mee.
Comment
-
Kan er een slotje op?Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View PostKan er een slotje op?
Comment
Comment