Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Okee en waarom moet ik ieder jaar de stand doorgeven En klopt er nog geen klote van de standen Zodat ik zelf 10 keer moet bellen om de goede stand door te geven En het is echt een slimme digitale meter Daarbij had ik dit jaar 8300 kw verbruik over een heel jaar En dit is dat ding greetzzzz gizmo slimme meter.jpg

Comment

Via google, eerste hit is energiedirect:

Slimme meter
      Een slimme meter wordt op afstand uitgelezen; je hoeft dus zelf geen standen door te geven. Krijg je toch een verzoek om de meterstanden door te geven?
      Dan heb je mogelijk geen toestemming gegeven om de slimme meter af te lezen.
      Ook kan het om een technische reden niet mogelijk zijn om de slimme meter uit te lezen.

Waarom vragen de netbeheerder en energiedirect.nl mijn meterstanden op?
      Je netbeheerder beheert de leidingen en meters die je gebruikt. De netbeheerder komt daarom minimaal eens in de 3 jaar langs om de meterstanden op te nemen. Energiedirect.nl vraagt je meterstanden op om je overstap af te ronden en correcte nota's te maken.
      Het is belangrijk om aan beide de meterstanden door te geven wanneer er om gevraagd wordt.

(in dit voorbeeld energiedirect, maar dat kan ook een andere tussenpersoon zijn)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Enexis nu en had oxxio en alle twee kunnen ze hem niet uitlezen Dan zal die beschermd zijn En ik geloof wel dat ze hier een uitdraai kunnen maken Maar tot nu toe moet ik alles zelf doorgeven en klopt het nog voor geen meter Greetzzzzz

Comment

Ik heb nuon misschien is dat het verschil

Dit moet dan die slimme meter zijn bij mij (alvast sorry voor de nekklachten).
          20141114_205128.jpg
          Last edited by psychedelic1988; 14 November 2014, 20:50.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ze zijn bij mij op bezoek geweest ivm die nieuwe meter zeiden de agenten
              ze konden precies zien dat ik 2 weken een 400 watter erboven had en toen overschakelde naar 600 watter
              planten platgesneden meter meegenomen voor onderzoek -> waarom weet ik niet want omdat ik dus de stroom gewoon betaalde kwamen ze aan de deur lol
              had 5 planten en is dus niet vervolgbaar maar de installatie vonden de heren proffesioneel
              weet niet hoesnel je daarvoor in aanmerking komt maar veel meer als een standaard tent was het niet
              heb meteen weer 5 nieuwe zaden te kiemen gelegd
              heb die zaden gewoon afgekweekt en resulteerde in een 470 gr run
              dus ik heb op het moment gewoon echt ****** aan de overheid en die nieuwe meter
              en als ze weer voor de deur staan nemen ze het maar weer mee de volgende dag staat het er toch weer nieuwe
              ben nu inmiddels 3 x gepakt op hetzelfde adres maar tussendoor gewoon rondes succesvol af kunnen maken
              ik heb het eindproduct iig niet meer in huis liggen want dat nemen ze ook mee
              ben nu halverwege een run daarna denk ik maar weer eens een kweekverslag te maken van 5x cloud#9 welke ik gewonnen heb in de loterij !
              ASR is back in the game !
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Planten dus vernietigd en tent e.d. Laten staan? En dat al 3 keer? Klinkt lekker soepeltjes allemaal.

Comment

nou tent stukgesneden filter verwoest schakelkastje meegenomen
                  nou kan ik vrij makkelijk zelf die schakelkastjes maken dus dat scheelt
                  de tent heeft meer ducktape dan een gecrashte rally auto
                  maar gewoon doorgaan is het idee en met 5 planten blijf je niet vervolgbaar hoe ze het ook draaien
                  je moet alleen geen attributen in huis hebben wat op verkoop gaat duiden
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Valt me nog mee dan. Strikt genomen ben je met een tent en lamp op een tijdschakelaar ook al "professioneel" bezig. Ook met 5 planten of minder kunnen ze dat vervolgen dan.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hallo Jongens,

Tijdje terug kwamen ze hier ook allemaal nieuwe meters plaatsen. Ik heb de meter gewoon geweigerd.

Als je even googled op of de meter verplicht is ja of nee kom je er al snel achter dat het dus NIET verplicht is deze meter te accepteren.

Tenzij je een huurhuis hebt zal de verhuurder dit wel bepalen denk ik.

Ik heb een koop appartement en hem dus lekker geweigerd. Opdonderen met die big brother praktijken. Ze lezen hem 2 keer per jaar uit zei die vent. Geloof der geen hol van.
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

De truc is blijkbaar dat ze het ding inderdaad maar een paar keer per jaar uit mogen lezen, maar dat ze dan wel een hele logfile met kwartierwaarden kunnen downloaden. Overigens zou je daar ook expliciet toestemming voor moeten geven, maar als de politie er om vraagt dan zal die toestemming wel niet nodig zijn.

Ze houden het bewust ook allemaal een beetje vaag. Zelfs op de sites die nou juist informatie zouden moeten verschaffen over hoe die slimme meters precies gebruikt worden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Btw Wierie Wierie, als Eandis dit project effectief uitvoert, mag je dit NIET weigeren. Dat komt namelijk omdat Eandis (Belgie uiteraard, in Nederland ken ik de situatie niet) eigenaar is van je meter, en alles wat daarbij hoort. Eandis is verantwoordelijk voor het onderhoud, en vlot werken van de installaties, daartegenover staat dat je de werken aan de elek/gas meter niet mag weigeren. Een andere afspraak maken kan natuurlijk wel.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-homemade-kast

Comment

U bent niet verplicht uw meterstanden op afstand uit te laten lezen via een slimme meter. Heeft u hier bezwaar tegen, dan kan de netbeheerder deze functie voor u uitzetten. In dat geval krijgt u wel een slimme meter, maar geen tweemaandelijkse overzichten van uw verbruik. U moet dan nog steeds zelf jaarlijks uw meterstanden doorgeven. U kunt deze uitleesfunctie overigens op een later moment altijd weer aan laten zetten. Wanneer u de slimme meter echt niet wilt, kunt u hem weigeren. Ook in dat geval geeft u zelf uw meterstanden door en ontvangt u geen tweemaandelijkse overzichten van uw verbruik

Zelfs als je meter op den duur kapot gaat kan je nog aangeven dat je een nieuwe meter wil van het " OUDE " TYPE , want standaard komen ze dan met zon nieuwe meter aanzetten.
                            NLX outdoor kweek 2011

Comment

De vraag is dan alleen, kan op last van de politie die meter dan wel op afstand uitgelezen worden. Ook zonder dat je toestemming hebt gegeven dus.

Al is dat wellicht ook niet zo heel erg relevant, want als ze al zo ver zijn dat ze toestemming krijgen om je stroomverbruik te monitoren dat je dan al lang de haas bent.

Bovendien blijf het vaag vinden of ze nou alleen je actuele meterstand uitlezen of dat ze je hele kwartierbestand downloaden (met daarin dus al het verbruik per kwartier over de afgelopen maanden).

Comment

Gewoon lul verhaal. Als jij aangeeft dat ze niet op afstand mogen uitlezen moet je maar " geloven " dat ze dat niet doen.

Weet zeker als de politie bij verdachte personen even de meter waardes willen zien dat ze die gelijk onder ogen krijgen ook al heeft de bewoner aangegeven dat hij niet op afstand uitgelezen wil worden. Die meter komt er niet in. En als het verplicht word vinden ze het zeker vreemd dat er steeds meer mensen langs de meter gaan aftappen.
                                NLX outdoor kweek 2011

Comment

Bezig...
                                X