Welkom beste kijkbuiskijkertjes,
Nu ik mijn 2e kweekje heb afgerond* een terugblik gemaakt.
hierbij bekeken wat goed is en wat verbetering nodig had.
Ook met oog op mijn streef naar kennis en kunnen.
hierbij moet er hier en daar een kleine aanpassing gebeuren.
Laten we eerst maar eens terug blikken op de oude situatie.
Oude kweekopstelling:
1240175_593267830720057_903678724_n.jpg
De kweekruimte, tentje verstopt achter een muurtje en rommel.. rommel..rom..el..
Snel ingericht tijdens/na de verhuizing. moet de kamer ook gedeeltelijk gebruiken voor opslag.
Niet geheel ideaal maar moet kunnen.
mogen hier en daar wel een paar dingetjes verandert worden.
Snel ingericht tijdens/na de verhuizing. moet de kamer ook gedeeltelijk gebruiken voor opslag.
Niet geheel ideaal maar moet kunnen.
mogen hier en daar wel een paar dingetjes verandert worden.
Reflector met stabiliteits-meter* en filter.
lampenkap is nog vrij prima heeft net 1,2 kweekjes gedraaid.
lampenkap is nog vrij prima heeft net 1,2 kweekjes gedraaid.
Afzuiging change.jpg
Afzuiger in een box op het dak van de tent voor de afvoer van de lucht.
begeleid met een en zelf gefabriceerde muffler om het uitblaas geluid te dempen.
Mag ook wel een upgrade gebruiken...
begeleid met een en zelf gefabriceerde muffler om het uitblaas geluid te dempen.
Mag ook wel een upgrade gebruiken...
Schakelbordje, fijn staaltje vakwerk
Closed.jpgfullwithshit.jpgVoorgroei.jpg
En niet te vergeten mijn zelf gefabriceerde voorkweek/droog/opslag kastje.
Nog even wat gegevens op een rijtje:
Kweektent: DJ 1,20m x 1,20m x2,00m
Lamp: Philips master son-t Green Power
Reflector: Diamond reflector
Afzuiger: BUISVENTILATOR RK 350m3 125L
Filter: Can light 425m3
KBS: King Fan Controller + thermostaat
Inlaat: Pasief
Circulatie: mini fan geen
Lamp: Philips master son-t Green Power
Reflector: Diamond reflector
Afzuiger: BUISVENTILATOR RK 350m3 125L
Filter: Can light 425m3
KBS: King Fan Controller + thermostaat
Inlaat: Pasief
Circulatie: mini fan geen
Over het algemeen wel ok kweekopstelling, als men langs de rommel en brandveiligheid heen kijkt.
Maar u begrijpt natuurlijk wel dat er het een en het ander zou moeten gaan gebeuren.
Primairy doelen gesteld op.
Ten eerste is de rommel een probleem. naja brandveiligheid meer want rommel zal er toch blijven (opslag)
Ten tweede de ruimte, het kastje was te klein om in te drogen. hetzelfde voor het voor groeien..
Ten derde afzuiging, Heb de afzuiger en temp in de gaten gehouden en hij doet zijn werk maar heeft het er lastig mee. gebrom zorgde niet voor overlast maar wel irritant
Terwijl ik nog een beetje zat te denken hoe en wat aan te pakken kwam een vriend (vaste denktank maat, mede cannabis liefhebber, partner in crime, weekend familie) met een leuk aanbod.
Dit de mogelijkheden deed toenemen.
Hierop een planning gemaakt, na me eigen nog wat te hebben laten informeren wat mogelijkheden doorgenomen.
Hierop boodschapjes gedaan.
na het binnen hebben van de spullen kon project UTWD* beginnen.
*Upgrade towards world domination
UTWD
Buurman-en-Buurman--He-effe-klussen!-Jodokus-design-Muller wenskaarten.nl-30.jpg
Eerst heel de kamer leeg getrokken, daarbij mijn halve slaapkamer alsmede een halve woonkamer en de douche gebruikt om spullen op te slaan.
(Stond nog best versteld van de hoeveelheid spullen die ik daar op dat kleine kamertje had verstopt)
Na eindelijk klaar te zijn kon de opbouw weer beginnen.
DenSchimmige zou DenSchimmige niet zijn als hij dit niet op zijn schimmige manier aan zou pakken.
Ach kijkt u zelf.
20140416_025219.jpg20140416_025554.jpg20140416_030040.jpg
Zoals u ziet is de indeling hier en daar lichtelijk aangepast.
paar Highlights..
-Afscherm muurtje verplaatst/aangepast.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om toch een soort van muurtje te maken om de tent af te schermen.
Mocht je per ongeluk de deur niet op slot/dicht gedaan, dan kijken ze tenminste niet gelijk tegen een tent aan kweekopstelling aan.
-Kastje is weer kastje
Kastje was leuk, maar kastje doet toch beter dienst als kastje
-Dubbele gordijnen.
Als we weer eens eventjes bij onze dames willen kijken worden we vrolijk welkom geheten door het licht van de HPS.
Deze een rood/gele gloed door de kamer verspreid. al heb je een raam in je kamer waar mensen zicht op hebben is het heel erg aangeraden om voorzorgsmaatregelen te nemen om dit niet naar buiten te laten ontsnappen.
-Verhoogde vloer
Eerst een dikke wollen deken op de vloer gelegd. dit de kou of warmte die vanuit de vloer komt grotendeels zou moeten kunnen tegenhouden.
Voor de stevigheid en om het geheel iets op te hogen een vlondertje gelegd op de wollen deken.
Buurman-en-Buurman--Zo-dat-gaat-lekker!-Jodokus-design-Muller wenskaarten.nl-30.jpg
Word vervolgt...
Comment