Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geluid???

Korting op 420shop
    Ik heb strx ook nog een buisafzuiger met filter nodig voor mijn 120x60x160 mammoth pro tentje. Nou had ik al 1 op t oog. 400m3 met fancontroller en de rhino 425m3 filter.

nou hoorde ik van 'Shivaman' dat de buis afzuiger met ingebouwde controller nogal veel lawaai heeft. Mijn ruimte zit naast mijn slaapkamer, met alleen een gips wondje er tussen.

iemand hier verder ook nog ervaring mee. welk merk type van de buisventilatoren is het meest geluidsarm.

Thnx
    Last edited by Straicar; 17 April 2014, 09:35.
    -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

Re: Geluid???

Oordopjes :p

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Comment

Softbox

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
      -

Comment

Een buisafzuiger is niet stil.
        Heb je de topics doorgekeken ?
        Volgens mij heb ik gisteren precies zo'n onderwerp zitten lezen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb afgelopen week ook wel wat info gezien en geplaatst. Of in het binnenkweek gedeelte van het forum, en/of in het beginners gedeelte.

Zonder dat ik zelf ervaring met de produkten heb (ik heb ook een nare buisventilator) zou ik willen zeggen dat je moet kijken naar een kleine softbox 500 m3 of 750m3 i.c.m. een 5 standen regelaar. Of die 5 standen regelaar vervangen door een variac (goedkoper) of een frequentie geregelde controller (duurder).

Dit weer i.c.m. sonodeck slang.
          Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Zal dus sowieso een een box worden. Dan maar een paar centen meer kwijt. Heb al wat gezien. Silent air500m3 icm met de rhino 600m3 filter. Zal nog wel ff uitzoeken wat een variac is. Ik neem aan dat je dit dus gebruikt ipv een fancontroller .

Maar thnx voor voor de info
            Last edited by Straicar; 17 April 2014, 18:57.

Comment

Die 'silent air' dingen is vooral een verkooppraatje.
              Check youtube even, dan hoor je dat ze ook veel herrie maken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Welke dan wel, de softbox??? Of is er helemaal geen geluidsarme afzuiging

Comment

Die ventilator verplaatst een hoop lucht, dat geeft geluid.

Als je de stekker in het stopcontact steekt dan blaast ie op volle kracht.

Daarom doen we dr vaak een dimmer tussen. Dit zorgt alleen voor een tweede geluid (blaasgeluid is eerste), namelijk een brom. Deze komt of uit de dimmer of uit de motor van de ventilator, of allebei. Zo'n kapotte lantaarnpaal geluid.

Dus nemen we een te grote afzuiger, zodat die op halve kracht het werk kan doen. En zodoende met minder geluid.

Wellicht is de makkelijkste en goedkoopste oplossing gewoon een 2 standen ventilator. Deze staat altijd in dezelfde stand in de zomer, en in de andere stand in de winter, bijvoorbeeld.

Of gewoon een buisfan met de goedkoopste dimmer (plusminus 35 euro). Geen idee wat je budget is. En t is behelpen. Maar dan weet je wel waarover wordt gepraat. En, of jijzelf dat ook zo irritant (geluid) vind. Want dat vind niet iedereen.

Plus, zelf vind ik het wel vervelend. En als ik in de gelegenheid ben om t up te graden dan doe ik dat. Maar ik draai ook met een goedkope buisfan incl. Die 35 euro dimmer. En me tweede is een buisfan met ingebouwde temp controller (doet t prima, zou zelf wat anders kopen achteraf, bv een 2e goedkope buisfan plus dimmer. Scheelt geld)

Evengoed kun je de softbox ook nemen. I.c.m. een variac, tikkeltje duurder maar echt veel scheelt het niet. En dat is een stapje betere oplossing dan de buisventilator.

Echt stil (als in stil) zal t niet worden. Maar anderzijds is t wel te doen hoor.
                  Last edited by dr00p; 18 April 2014, 18:50.
                  Rough! Rough! Arrrr..

Comment

stalen softbox met daarin hangend de afzuiger en met geluidsdemper en je slaapt er prima naast...

Comment

softbox idd met geluidsdemper en sowieso acoustische flexibel.dan zal het allemaal nog wel meevallen.
                      ik ben installateur verluchtingssystemen als beroep...
                      je kan zo een soort mousche geluidsdempers kopen die je in je buis moet steken...
                      en anders kan je ook echte geluidsdempers op maat kopen voor tussen je buiswerk....

Comment

Last edited by dr00p; 11 May 2014, 20:30.
                        Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Of allebei

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Comment

Je zult een keuze moeten maken of heeeeeeel creatief zijn
                            Of geld, Of minder geluid.
                            Had zelf eerst ook zo'n leuke buisvent. dacht dat ik hem redelijk verpakt had.. maar rotlawaai.
                            om over het dimmer gebrom nog maar te zwijgen.
                            Maar gelukkig zijn ze vervangen..
                            Ik had het eerst niet verwacht dat ik het zou zeggen... maar wat een verschil met eerst.
                            Neem eens een kijkje naar de volgende producten.

-SMS hybrid controller 2A

Op deze manier heb je wel over vermogen, maar dat is alleen als je vent full power draait (betekend dat de warme lucht snel je tent verlaat)
                            afhankelijk van de omstandigheden zal je afzuiger het meest van de tijd op zijn rustige stand staan.
                            De SMS hybrid controller is een zoomloze fan controller inclusief temp. sensor

If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Bezig...
                            X