Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fancontroller

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Fancontroller

Korting op 420shop
    Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de smscom smartcontroller. Geeft deze ook een brom? Ik heb vernomen dat je met een variac (voltage dimmen) hier geen last mee hebt.

maar een die automatisch reageert als t te warm of te koud word lijkt me wel zo handig. Ivm licht aan licht uit. En dat is iets wat de variac dus niet kan.

thnx.
    -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

Re: Fancontroller

Yep lekker brommen, maar regelt wel goed voor de rest.

Grtz.

Comment

heb een smscom hybrid controller 8a deze is super geeft geen bromm bij mij kost wat maar dan heb je ook wat..

Comment

Als je een El Cheapo buisfan wil dimmen gaat die bijna altijd brommen. Die kun je ongestraft 20-25% dimmen.
        Het is nooit de controller die bromt, maar altijd de fan. De controller veroorzaakt het.

Punt : Hoe groter de ruimte, hoe beter je de temperatuur kunt beheersen.

Ik gebruik een variac. Die staat altijd op zo'n 110V.
        Tegen koude nachttemperaturen draai je natuurlijk 's nachts met de lamp aan. dan heb je dat probleem verslagen.
        Dan zijn er nog de dagtemperaturen. Die zijn nu niet zo laag, en mocht het onder de 18 komen (binnenshuis komt het toch niet ver onder de 18) dan heb ik wat mooie warmtekabeltjes onder de potten doorlopen (30W) die de worteltemperatuur netjes boven de 18 houdt.
        Wat piepschuim isolatie om de potten heen en voila..

Als geld geen issue is haal je een frequentie controller van Cli-mate.
        Die veroorzaken ook geen brom en doen hun ding wel automatisch.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nja een fancontroller van bijna €300 gaat me wat te ver. Het is voor mij de eerste x dat ik zelf ga kweken, is dus maar afwachten hoe mij dat gaat bevallen. Ik ga maar voor de variac dan. Ik heb een tent gekocht van 120x60x160. Zag een 500w variac voor €60 dan een 500m3 filter met een 790m3 buisventilator. Doe de ventilator groter dan de filter omdat ik dan toch met de variac ga knijpen. Waar ik zelf maar een kistje met geluidswerendefoam omheen ga maken.

Hopen dat t werkt. Thnx voor alle info
          Last edited by Straicar; 19 April 2014, 13:04.
          -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

Comment

Koop toch gewoon een softbox, Q zegt net dat die buisfans bijna altijd brommen.

Comment

Goude raad: Koop meteen het juiste.

Comment

Bezig...
              X