Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en LEDs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

    Aangemaakte suikers kunnen idd vervoerd worden in de plant. Zoek maar eens op "bastvaten" op google

    Het is lastig om die hasjtoppen op te zoeken omdat ze eigenlijk nog niet echt een naam hebben. T lijkt me niet vies om te roken hoor, lekker veel tricho's toch.
    Zo'n hasjtop is eigenlijk een blokje hasj of hasjolie die de plant zelf maakt.

    Comment


      #17
      Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

      Vraag is inderdaad ook of we het wel over hetzelfde hebben. Die albino toppen hebben niet zo zeer meer trichomen. De top zelf is wit. Al zie ik op de foto's geen verschil.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

        Alle groene delen doen aan fotosynthese ook je stelen en stam. Echter veel onderdelen van je plant maken minder suikers aan via de fotosynthese dan dat ze verbruiken en noemt men sink onderdelen, suikervragers (jong blad, topblad, stam en stelen, bloei) Onderdelen die meer suikers aanmaken dan ze zelf verbruiken noemt men source onderdelen, suikermakers. (volgroeide grote fanbladeren).
        Je groene topjes maken dus wel suikers aan maar onvoldoende voor de onderhoudsademhaling en groei. Het tekort krijgen ze van de sourcebladeren. Zoon witte top waarbij alle bladgroen kapot is door te intensieve fotoneninstraling maakt zelf dus helemaal niks aan is is dus totaal afhankelijk van source onderdelen. Als die groen was geweest (lamp wat hoger) dan zou deze minder vragen en beter ontwikkelen.
        Last edited by FlintStoned; 9 May 2014, 14:34.

        Comment


          #19
          Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

          Dan zou zo'n witte top dus wellicht ook minder goed smaken?

          Ziet er wel mooi uit:
          swgki.jpg
          Last edited by Wietefras; 9 May 2014, 16:29.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

            Na het filmpje nog eens ff een keer goed bekeken te hebben lijkt het idd meer op een stukje gebleekte top. Verder wel heel erg potent, vandaar dat ik dacht dat het gewoon een stukkie hars was.
            http://youtu.be/x2mdJQh2kTQ?t=1m44s op 1.44 zie je nog wat paarse randjes zitten, dat zal wel het paarse anthocyaan zijn wat nog wel te zien is.

            Comment


              #21
              Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

              Mss wel leuk om het eens te hebben in een kweekje maar toch liever niet altijd. Denk eerder dat mensen het rapper links zouden laten liggen ipv het op te roken.

              Ziet er inderdaad wel mooi uit zo'n albino top.

              Comment


                #22
                Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en


                Lichtschade wordt vooral veroorzaakt als lichtenergie wel wordt opgevangen, maar niet kan worden ingezet voor

                vastlegging van CO2 in de fotosynthese. De overtollige lichtenergie moet dan op een andere manier vrijkomen, wat kan

                leiden tot een verhoogde productie van zuurstofradicalen, resulterend in bladverkleuring of -aantasting. Ook een c4 plant kan lichtschade oplopen.

                [img][/img]
                Last edited by FlintStoned; 10 May 2014, 22:34.

                Comment


                  #23
                  Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                  Heb maar de helft gelezen dus sorri als dit al was gezegd: Maar hps lampen gaan na 2 jaar pas 10% achteruit. De philips lampen dan, dit schijnt in een bijgeleverd/opzoekbaar tabelletje te staan. Dat zal voor hun concullega's niet veel anders zijn, lijkt me.

                  Deze info meen ik hier van t forum uit een post van QnQ te hebben??

                  Nou hoef je niet perse 2 jaar met je lamp te doen. Maar 2 jaar is potentieel 6-10 kweken, stel dat je het hele jaar rond kweekt. Dat scheelt nogal met 2 kweekjes (is zeg 6 maanden de lamp op 12/12.

                  Ja, ik ben lekker scheutig met naar boven afronden

                  Greetzz
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #24
                    Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                    Ik heb zelf geen ervaring met led-lampen maar wel 3 oogsten gezien. Uiteindelijk blijkt de led niet zo sterk en krachtig te zijn. De stengels blijven dun en het duurt ook langer voordat alles gaar en klaar is Dus werd er bij de led ook nog een bulp van 600w gehangen en 3 dagen later direct een beduidend verschil. Planten knapten er duidelijk van op.

                    Ook heb ik de nodige inlichtingen gekregen van diverse grow-shops, en allemaal, niet een uitgezonderd prijsde de led-lampen aan. Daarbij komt idd nog de hoge aanschafprijs, dus absoluut niet aan te bevelen.

                    Comment


                      #25
                      Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                      Hier toch nog een vraagje, bijna einde bloeitijd Amnezi en vandaag zag ik bij iemand ook een paar planten met sneeuwwitte topjes... zijn die nu wel of niet te roken ?

                      Comment


                        #26
                        Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                        Cker wel Sjane

                        Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                        Comment


                          #27
                          Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                          Toppen waaruit de chlorofyl verdwenen is zie je vaak als ze een tijd te dicht bij de lamp hebben gestaan.
                          Zoals gezegd, zonder chlorofyl gebeurt er niks in de plant.
                          Ze zijn dus ook veel gevoeliger voor schimmels en beestjes als je deze schade (want dat is het) hebt.
                          De benaming "hasj-toppen" is zeker door dezelfde Willy Wortel uitgevonden die dacht laten we water geven "spoelen" noemen ?
                          Het werkt wel als verkooppraatje..iedereen heeft het over die witte hasjtoppen terwijl het BS is.
                          Het is niet zozeer bijzonder-uitermate-goeie-potente-super-wiet-en-het-gevolg-van-die-super-led-verlichting
                          Last edited by QnQ; 17 May 2014, 07:06.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                            Idd die led panelen wat een klucht.... En als je toppen onder de meeldauw zitten, dan staan ze ook helemaal wit ....


                            Zijn dat dan hasjtoppen
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                            Comment


                              #29
                              Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                              Oorspronkelijk geplaatst door dr00p View Post
                              Heb maar de helft gelezen dus sorri als dit al was gezegd: Maar hps lampen gaan na 2 jaar pas 10% achteruit. De philips lampen dan, dit schijnt in een bijgeleverd/opzoekbaar tabelletje te staan. Dat zal voor hun concullega's niet veel anders zijn, lijkt me.

                              Deze info meen ik hier van t forum uit een post van QnQ te hebben??

                              Nou hoef je niet perse 2 jaar met je lamp te doen. Maar 2 jaar is potentieel 6-10 kweken, stel dat je het hele jaar rond kweekt. Dat scheelt nogal met 2 kweekjes (is zeg 6 maanden de lamp op 12/12.

                              Ja, ik ben lekker scheutig met naar boven afronden

                              Greetzz
                              Last edited by FlintStoned; 17 May 2014, 22:38.

                              Comment


                                #30
                                Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                                Grappig, dan heb ik van Philips toch andere datasheets.

                                600W :

                                survivalssont600.JPG400son-t-l.JPG

                                think_smiley_46.gif

                                btw. Dat aantal uren is voor de meesten hier wel bijna 2 jaar.

                                nog een btw.
                                Van de site waar je dat schema vandaan hebt :

                                CannaMedsGro is dedicated to providing Cannabis growers with energy saving plant grow lights designed to use for growing Cannabis plants (...)
                                logo-wc-eend.png



                                Last edited by QnQ; 17 May 2014, 09:39.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X