Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon
ik ben me ook wat gaan verdiepen in dit systeem en ik wil mijn ruimte volledig automatiseren
maar eerst sparen en goed verdiepen in de hardware en software
fuuuuuucccck !!!!!
nice man echt ziek nice !!!!
pff moestek in den electriciteit en technologie handig zijn begon ik meteen teleren en er eentje temaken , maar da bennek dus nie .
dus moeste ooit u versie op de markt brengen eerst klant hieroooo !
Sorry medekwekers,dat vind ik dan geen kweken meer.Waar blijft dan het gevoel dat je met je plantjes bezig bent,niet dat ik tegen ben hoor,hou wel van leuke gadgets,maar print dan gewoon je wietplanten uit.Ik ben daar denk ik te old scool voor,ik lees liever mn planjes zelf uit.Het tuinier gevoel wil ik graag houden.Voor een hobbykweker vind ik dit niks toevoegen,het is juist intressant als je een probleem hebt,en als je dat oplost via je eigen kennis.
Wel makkelijk voor de politie,die kunnen dan precies uitlezen wat jij met je planten doet.
Nogmaals ik vind kweken dat moet je natuurlijk houden.Maar wel knap dat je dat zelf bouwt,en de programma,s schrijft.
Gr tuinbroek
verstuurd met mijn preiphone over het wortelkanaal
Ha, ha, ik heb zelf zo'n systeempje gebouwd en het geeft me juist veel meer tijd om lekker met de planten bezig te zijn.
Je gaat toch ook niet steeds aan je fan zitten om die harder of zachter te laten afzuigen naar gelang de temperatuur? Dat soort suffe dingen automatiseer je weg. Juist zodat je je tijd kunt besteden aan wat nuttigs.
Ik laat bijvoorbeeld de computer mijn water afzuren en water bijvullen in het hydro systeem enzo. Allemaal dom werk waar ik elke dag weer een kwartier mee aan het klooien was.
Sowieso is dit systeem wel heel basic. Het doet verder niet veel meer voor je dan wat een timer ook doet. Het zet de pomp aan en uit op vaste momenten. Dat is toch nauwelijks echt automatiseren? Je moet nog steeds zelf bedenken hoe vaak en hoe lang de pomp aan moet. Er zit geen enkele kweek slimmigheid achter.
Ik heb aan mijn systeem wel veel meer sensoren aan hangen dus ik kan veel beter zien wat de planten moeten doorstaan in hun hokje. Daar leer je ook weer een hele boel van. Je ziet ook veel sneller hoe je acties het klimaat en de planten beinvloeden.
Voor mensen die zoiets willen hebben, verdiep je in de Arduino en bouw het zelf. Echt super simpel en ik kan het iedereen aanraden. Zat voorbeelden van te vinden op internet ook.
ik ben gewoon geintreseert of dat het me lukt om een betere ronde te draaien op de computer als zelf
ik bedoel de computers nemen alles over tegenwoordig
als je een beetje geld hebt hoef je geen eens een chaufeur meer in te huren je auto rijd zelf etc et
als ik de tensio meter aflees meet ik op 1 plek
met mijn ontwerp zou ik op 4 plekken in de aarde bak meten en gaar gelang er een gemiddelde droogte behaald word word er water gegeven
voeding word gemengd , alles
handig als je op vakantie gaat bv
als ik thuis ben zou ik hem als datalogger gebruiken en daar data uit verzamelen maar dan ben ik ook liever zelf met de plantjes bezig
maar zoals ik zei ik wil eens een ronde door een pc volledig laten draaien , lijkt me gewoon cool
Goedendag,
Ik ben nieuw op dit form ik heb geen idee waar ik mijn bericht moet plaatsen voor een probleem. Maar dit leek mij een mooi form om een toepasselijk bericht te plaatsen met het probleem wat ik heb. Een motor word aangestuurd door een besturingskastje en die wil ik graag met de telefoon uit kunnen lezen. Het hoeft in 1e instantie niet van ver te zijn weg, gewoon simpel als je bij het kastje staat dat je het dan kunt uitlezen met de telefoon. De besturing zelf bestaat al. Moet alleen een communicatie middel in gemaakt worden. Om met de telefoon te laten communiceren. Prijs budget mag niet veel kosten ongeveer 200,- euro mag iets meer zijn. hebben jullie hier suggesties hiervoor? Zelf denk ik aan bluetooth of wifi.
Hey, ik vond zojuist dit project: http://www.bltrobotics.com/index.php Als ik weer wat geld heb moet ik mijn automatisering maar eens naar een hoger plan tillen. Ik zal de vorderingen delen!
Comment