Beste allemaal, mijn naam is de WietSide , ik ben een beginnend kweker die het halve forum al heeft afgezocht, maar nergens een antwoord op me vraag heb gezien, mijn vraag is of 1 van jullie zijn wanden heeft bekleed met 3M Scotchlite, dit is een retro-reflectiemateriaal dat de meeste mensen wel zullen kennen van verkeersborden. Dit spul is zeer reflecterend, vroeg me af of het zinvol is mijn wanden van mijn kweekkast hiermee te beplakken. Ik heb dit spul in diverse kleuren liggen, o.a. geel, diepgroen, blauw. Graag zou ik van jullie vernemen wat jullie ervaringen hiermee zijn, of wat jullie denken bij het lezen hiervan. Ik heb 2 foto bijgevoegd, om te laten zien om welk spul het gaat. Alvast bedankt 010.jpg008.jpgvoor alle reacties.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vraagje retro-reflectie materiaal
Collapse
X
-
Re: Vraagje retro-reflectie materiaal
Ze hebben dat spul toch ook gewoon in het wit, maar dan lijkt het me vanwege dat "retro" verhaal nog steeds geen goed idee.
Als je graag diffuse reflectie hebt dan kun je naar "ORCA Grow film" kijken. Is een soort behang wat heel sterk reflecteert en dan voornamelijk diffuus. Wel reteduur, maar dat zal die 3M folie ook wel zijn.
Comment
-
Heb ook al veel zitten opzoeken over refelctiematerialen ,wat beste zou zijn enzo ...
Er word heel wat over geplaatst ,in de GS raden ze de zwart wit folie aan ,aluminium papier zou ook niet slecht zijn ,wit kalk die je gebruikt om het kippenhok te witten ,enz ...
Tis mij ook nog niet duidelijk maar tis wel iets wat je best doet en wat ik de komende tijd ook eens ga aanpakken. Momenteel hangt er behangpapier lolz int blauw dus zero reflectie. Alles is beter dan dat denk ik ...
Ik blijf je post volgen !
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Zwart wit folie heeft eigenlijk een heel slechte reflectie. Het witte deel is wat doorzichtig en het licht wat daar doorheen gaat komt op het zwarte deel en is dan weg. Zwart/wit folie is goed om iets lichtdicht te maken, maar niet zo heel geschikt voor een goede reflectie.
Op wietforum is een hele thread met tests van de reflectie van verschillende materialen. Spiegels en spiegelfolies komen daar toch het beste uit zoals je eigenlijk ook zou verwachten. Zwart-wit folie kwam daar als slechtste uit met de witte verf varianten daar vlak achter. Witte materialen geven wat meer diffuse reflectie maar dat verlicht alleen maar je plafond beter. De reflectie richting de planten is volgens zijn metingen maar iets van 60% van wat je met een spiegel of goeie spiegelfolie zou krijgen.
Daarnaast is ook de praktische toepassing van belang. Aluminium folie reflecteert inderdaad vrij goed, maar probeer het maar eens netjes te bevestigen. Het scheurt ook heel snel en als je dat na een kweek schoon zou willen maken zal dat er dus vast ook niet van op knappen.
Comment
-
Plak passpiegels zou ik gebruiken als ik een kast had. http://m.xenos.nl/m20/wonen-en-sfeer...oekig-105x27cm
Misschien wel te snijden met een tegelsnijder.Baas in eigen brein.
Comment
-
Komt ie aan
Heb een meting of drie gedaan ,moet wel zeggen dat foto's nemen niet zo makkelijk is ,wanneer ik dit doe beinvloed dat uiteraard het licht wat
doordat ik er staat en er boven ga hangen voor een foto te kunnen nemen ,dus de waardes op foto wijken ''iets af' hierdoor ...
2015-09-21 20.39.09.jpg 2015-09-21 20.39.25.jpg +2000
In het midden knal onder de lamp ,net boven ''of op gelijke hoogte'' met de bovenkant van de plant ,meet ik over de 2000 ,geschat 2200 - 2300.
2015-09-21 20.48.01.jpg
Op een 35cm afstand van de kant waar het zilver aan bevestigd is ,er staan een 12L pot tussen en dan meet ik aan de rand van de 65L pot :
2015-09-21 20.48.42.jpg
Beetje beinvloed door mezelf ,kan m'n eigen niet onzichtbaar maken dus moet ik altijd er boven gaan hangen wat natuurlijk wat inval wegneemt ,de meter gedraaid naar
de kant van het zilverpapier ,zodat hij van de lamp zelf niet echt inval krijgt ... ,er word een 500 - 550 gemeten.
Op een 15 cm van de wand met zilver papier ,rand onderkant plant ,bovenkant pot meten we dit :
2015-09-21 20.49.21.jpg 2015-09-21 20.51.54.jpg 650 - 750
En knal naast het papier ,onderkant plant ,dus dat de lamp er niet rechtstreeks aan kan ...
2015-09-21 20.52.12.jpg 1800 +-
Denk dat dit in ieder geval beter is dan 0 reflexie ,of totaal niks gebruiken ,niet ?
Kost weinig ,kwaliteit van het papier uit Aldi is redelijk sterk ,geen dunne prullen die direct scheuren of verkreukelen ,en geen geld 30meter voor 1.99€
Denk dat er weinig of zelfs GEEN goedkopere oplissingen zijn die ook nog effectief zijn en beter zijn dan dit ...prove am wrong
Hopelijk zijn jullie er wat mee ...
THE BEST CANNABIS FORUM IS YEAAAAAH !!!!!
Comment
Comment