Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobby kast met 600 en mapito

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hobby kast met 600 en mapito

Ik weet het niet hoor, maar hoe handig en slim is het om de electronica in je kast te zetten? Soms wil je de LV vrij hoog hebben, en dat kan dus schade opleveren. Ook kan een (e)vsa goed warm worden, waardoor je nog meer warmte moet afvoeren. En wat voor folie heb je gebruikt? Ziet er verder wel heel mooi uit!
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Had persoonlijk ook die klok en ballast enz. buiten de kast gehouden.

Het scheelt warmte en als je wat moet regelen hoef je niet steeds in je kast te zijn.

Hoe heb je je passieve inlaat gemaakt, heb die op de foto`s nog niet gezien? met een 600w ook niet echt onbelangrijk
      sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

Comment

maar de meeste tenten zit toch ook alle electronica in de tent ???
        passieve inlaat zit onderin , pvc buizen met panty filter ... totaal 9 maal 10cm doorsnee. had er eerst 6 maar was toch te weinig , bij voluit afzuigen kwam de grondfolie omhoog
        folie is anti detectie folie .....

Comment

Vraag me af of die 9 x 10 cm. doorsnee ook voldoende zijn mijn gevoel zegt dat het er nog wel een paar meer mogen zijn.

Maar goed de vuurproef zal het uitwijzen

Over elektronica binnen of buiten de tent kan allebei natuurlijk, ik heb alles buiten de tent ook stekkers e.d. lijkt me ook logisch met water en elektriciteit.

Groet Hortuz
          Last edited by Hortuz; 10 October 2014, 14:44.

Comment

heb alles er toch maar uit gehaald , in mijn enthousiasme was ik zo lekker bezig met bouwen dat ik de basis eigenlijk vergeet ....vocht en electra
            maak een plaat aan de zijkant met daarop alle electronica ......

wat betreft passieve inlaat ...had er 6 maal en nu 9 maal ...ff proef draaien vanavond en kijken wat ie nu doet

Comment

de 9 maal 10cm inlaat blijkt goed te werken , fan staat op 40% en met 600 watt word temp niet hoger dan 28 graden
              de inlaat is een pvc buis met een filter er om
              .... had nog een ipcam liggen , erg handig met je iphone ff checken kan de cam op afstand bedienen en draaien etc

Comment

die cam is wel handig ja

die 28 graden gemeten onder de lamp neem ik aan?

op foto 2 lijkt het dat je temp / hygro meter hoog in de kast hangt

Comment

hangt gelijk met de kap , dus niet direct op de lamp ....... moet ie dan lager ?? temp meet je toch niet direct in het licht ?

en ja die cam is echt top , kan overal waar ik ben ff checken met me mobiel

Comment

Comment

ahh snap em , zal eens kijken wat we gaan knutselen

Comment

kast is nu klaar en alles werkt en heeft test doorstaan.... easy2grow systeem is besteld , voedingslijn word House of Garden , medium 50% kokos en 50% hydro

Comment

Ben benieuwd hoe het zal gaan daar bij jou. Veel succes alvast!
                          Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Welke voeding neem je dan, de H&G cocos of de H&G hydro ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

op advies van autopotstore.eu ga ik aqua flakes gebruiken ..... kan gewoon aangemaakt worden in het vat , dus lijkt me superhandig
                              hieronder het mailtje

Voeg naar behoefte (EC) de voeding toe aan het water in het watervat en stuur het voedingswater bij naar een pH van 5.6 (dit zal in de trays oplopen naar 5.8)

Als substraat is een luchtig mengsel optimaal, aarde of kokos mengen met perliet of hydrokorrels, doe dit in een 50/50 verhouding. Bij niet biologische meststoffen zoals (House and Garden) dien je (bij gebruik van hydrokorrels) wel pH stabiele hydrokorrels te gebruiken. Enkele goedkopere merken brengen de pH nog wel eens in de war.

In het kort, mengsel zoals omschreven, water in het vat, voeding in het vat, pH regelen en het gaat helemaal vanzelf !

Comment

Dusse....heb je even een kweekpauze, of ben je stiekem al begonnen ?
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X