Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
HELP probleme in de meterkast zit in het donker
Collapse
X
-
Re: HELP probleme in de meterkast zit in het donker
Geur is geregeld leen afzuiger en filter welwat kleinmaar goed voor de stank te weren.
De zekering hoeft niet vervangen te worden want alles werkt weer er zit misschien wel een probleem in de mk in het gedeelte van de leverancier wnt dit had niet mogen gebeuren in mijn ogen als leek zijnde.
Ik moet ze wel ff langs laten komen want dit gaat geheid een x fout als er een probleem in de bekabeling zit maarwacht liever ff tot alles weg is ookal merk je benede rondom de mk niks van mijn kweektentjes.
Dan tog maar is die regelaar open schroeven en kijken wat daarmee is gebeurt wel vaag dat hij zo spontaan kapot gaat
Zal zo een foto uploaden van mijn mk dan heb je bovenaan de groepen daaronder 2x een aardlek dan de slimme meter en helemaal o deraan zitten nog 3 automaten deze was ook uitgeslagen maar kon ik dus zelf weer omzetten.
IMG_20141114_183401.jpgLast edited by psychedelic1988; 5 December 2014, 09:12.
Comment
-
Voorop die S-vent zit toch een rond dingetje waar 'fuse' bij staat ?
Die draai je open, pakt het witte of glazen staafje eruit, loopt ermee naar de Doe-het-zelf of elek.winkel en zegt, "doe mij er een paar van die"
Op de zijkant van zo'n zekeringetje staat evt. de waarde als je zelf wil zoeken in de winkel.
Ik repareer zo'n klein zekeringetje meestal met een dun reepje aluminiumfolie of ik soldeer er een dun koperdraadje overheen, maar dat mag niet, en is niet veilig.
Mgoed, buiten dat...hoe kan de zekering in de meterkast er nou uit klappen ?
Een foutje in de meterkast lijkt me onzin, of is die meterkast net neergezet en was dit de eerste test ofzo ?
Als dat ding er al jaren staat, dan zit er niet opeens vanzelf HansKazan iets "fout in de meterkast".
Als jij met de spullen zat te rommelen, dan heb je zelf kortsluiting gemaakt.
De spullen die je aan het aansluiten was had je al eerder gebruikt ?
Da's schrikken heh, als je dat voor het eerst gebeurd
Ik kan me m'n eerste opdonder nog goed herinneren, dat was op m'n 14e, solderen in een buizenversterker zonder de Elco's eerst te ontladen. th_smiley_scared.gif
Beter opletten, en hou het veilig.
Als je het niet weet: google
Comment
-
Nee ben aan het werk soort van haha.
Ok wat stond er aan: 600w hps +afzuiging hier zit de woonkamer ook op en de tv stond aan plus een audio setje en wat verlichting dus in mijn ogen zit ik dan nog lang nietaan de max van 3500w dus vandaar mijn vraagtekens
Comment
-
Whahazo ik ga is ff die fancontroller openschroeven en als dat geen nieuws ople erd sla ik de fan tot moes odat ik daar de draden is van kan bekijken
Ik hoop eerlijk gezegd dat 1 van de 2 de oorzaak was
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Toetsenboord vn die tablet werkt ook nog lekker sorry voor het gebrekkige gelul haha
Nou dames en heren oorzaak is gevonden. ik heb een hele foto reportage gemaakt voor jullie ben benieuwd bij welke foto jullie het probleem al zien.(De schuld ligt deels bij mij en deels bij s-vent naar mijn mening ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
DSCN6102.jpgDSCN6103.jpgDSCN6099.jpgDSCN6104.jpgDSCN6100.jpgDSCN6108.jpgDSCN6113.jpgDSCN6112.jpgRSCN6114.JPGDSCN6110.jpg
Met andere woorden omdat s-vent zon klote stopcontact gebruikt is mijn hele zooi nu naar de klote. heb schijnbaar die pin iets doorgedrukt waardoor aan de binnenkant de aarde tegen de min aan is gekomen.
Die pin zat er al een tijd in gedrukt dat had ik al gezien maar alles werkte prima totdat ik dus gister het snoer van de fan aantikte wat dus genoeg was de hele zooi kort te sluiten.
De laatste foto is zoals het hoort te zitten dan nog bungelt alles los daarbinnen dus kortsluiting is zo gemaakt.
Dus de oplossing is nieuwe stekkerdoos een veilige normale stekkerdoos en op zoek naar die zekeringen
Tijd voor wat email verkeer naar s-vent hoe denken jullie hierover??
Comment
-
Ghehe...die blauwe draad is ook precies op de meest onlogische manier aan die koper strip gesoldeerd.
Had die aan de andere kant gezeten was er niets aan de hand geweest.Is die stekkerdoos niet eerder open geweest ?
Ik kan me voorstellen dat iemand per ongeluk die middelste strip omgedraaid heeft.
Dat gebeurt zonder dat je er erg in hebt als die symmetrisch zijn.
Comment
-
@mway kan jammer genoeg zo snel geen contact gegevens vinden van svent zelf dusja straks ff een x op het gemak zoeken
@qnq Vind dit zowieso geen manier van stekkerblok in elkaar zetten. Het setje is zo aangeschaft met plankje hout en stekkerblok deze zijn nog steeds zo te koop.
We hebben hem nooit opengemaakt tot een uur geleden en deze zijn ook niet eens meer fatsoenlijk in elkaar te zetten.
Het probleem ligt hem bij die aarde staafjes die lijk wel geplakt van binnenuit dus 1x blazen en die pin schiet naar binnen en drukt die 2 strippen tegen elkaar niet eens de gesoldeerde draden.
Dusja me maat ook opgelucht want hij had deze voor mij hangen in ze nieuwe huurhuis plus dat hij net een kleine heeft gekregen en zonder aarde kweekte daar(nu niet meer)
Comment
-
Oh, deze is zo kant-en-klaar gekocht ?
Dan is een klacht wel op z'n plek denk ik.
Ik zou misschien zelfs verlangen dat ze 'm terugnemen en het geld teruggeven.
Nahja, dan moet je wel weer wat anders kopen.
Je kunt ook gewoon hard klagen, en er zelf een andere stekkerdoos op schroeven.
Comment
-
ja plug & play.
hij komt bij eugrowshop.eu vandaan dus ga ze even mailen dan kijken wat ze zeggen.
er is 1 nadeel er is geen bon meer en hij is bijna 2 jaar oud
Ik heb nog genoeg nodig dus dat is het probleem niet maar als deze weer werkt hoef ik me maat ook geen nieuwe te geven.
Dan rest alleen de kapotte afzuiger maar die was toch aan vervanging toe
We zitten net de zekering te meten van de fancontroller en deze is gewoon nog heel het is een 20A zekering van porselijn en we hebben ook de volle 20A
Comment
Comment