Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)
Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)
Kiezen tussen Mercedes, BMW of Audi. Bal werkt wel met philip son-t en greenpower. Alle andere evsa's geven startproblemen. Qua rendement gaat er op deze moment niks boven de Lumii, heeft de hoogste boost van alle evsa's en het beste spectrum in combinatie met die sunblaster bulb.
Alleen ... Waarom zou je met een oude Philips Greenpower willen kweken als je de nieuwe enhanced lampen kunt gebruiken die speciaal voor Evsa's gemaakt zijn.
Die bovendien ook nog eens de helft goedkoper zijn.
Een Gavita evsa geeft geen startproblemen met de juiste lamp er in.
Mgoed, net wat je zegt, de verschillen qua output zijn voor ons nauwelijks merkbaar. Het is kiezen tussen BMW, Merc en Audi.
Anyway, je hebt het erover dat de temperatuur gezakt is, en dat de evsa zo lekker koel blijft.
Nu heb je die evsa en die schakelkast toch niet in de tent hangen eh ?
Je kunt onder hps groeien en bloeien, dat is geen probleem. Zorg dat je de hps lamp op zo'n 70cm hebt vanaf je het zaad in de grond stopt.
Dan hoeven ze ook niet te wennen, en gaan ze niet overdreven strekken.
Die blusbal gaat pas af als die in contact komt met vuur.
De mabo gaat als de temperatuur 84 graden is.
De ene heeft een bluspoeder, de ander een zeepachtige vloeistof.
Dus, eentje in de meterkast, en eentje boven de schakelkast/evsa/elektra in de buurt van je kweektent bijvoorbeeld.
Alles ligt buiten de tent. Temperatuur is enkel naar beneden gegaan met die gedimde 400 tegenover een gewone 400. Boost stand is voor binnenkort, dan zal de temp wel weer naar omhoog gaan. Die is bij de lumii het hoogste, ronde de 750 watt. Serieuze boost dus, al verbruikt dat natuurlijk ook weer meer en haalt ook het aantal branduren naar beneden. Ik ben er meer dan tevreden over. Vooral dat plug and play principe. Niks zo gemakkelijk.
Yep gewoon alles plug en play en klaar,simpel en veilig.
Hier spring gewoon alles aan al staat alles aan wat stroomverbruik in het huis,testje die je zelf zo hebt gedaan alles aan en dan de kweekbenodigheden aan zetten.
Kijken of er niets haper alles oke draaien maar.
Is trouwens wel een leuke boost die je hebt maar heb je daar rekening mee gehouden met je afzuiging?
Ja, direct g-tools bij gekocht. Draait momenteel op het minimum, dus ik heb genoeg speelruimte. Heb nog een actieve inlaat moest het nodig zijn, maar ik gok van niet. Ik kweek ook enkel in de winterperiode.
Plug and play zou standaard moeten zijn voor lampenkappen/vsa's. Heb zelf al problemen gehad met zo'n standaard fitting. Daar schrok ik eigenlijk van want ik beschouwde dat als normaal hoe die lamp daar in draait.
Ge hebt de lumii timer niet nodig als je de davin koopt he. Als er bij de gavita zo'n standaardkap zit van 10 euro zou ik zeker de lumii kiezen. Ik heb net is getest en kan zelfs de fitting vastnemen met men blote hand, lamp brandde al meer dan een uur.
Aangezien je zo op veiligheid let zou ik voor een kap gaan met een plug and play aansluiting en niet een hamerslag waarbij je met een kroonsteentje in de weer moet
Die hamerslag die je bij de lumii krijgt is plug and play Stemma... Komt er nu gratis bij. Je kan kiezen uit drie modellen. Hamerslag, spiegelkap of dieptestraler. Allemaal met snoer en maar in te pluggen. En eigenlijk kan je zo'n standaard hamerslag ook gemakkelijk zelf plug and play maken. Wel enkel bij evsa, bij de gewone heeft dat niet veel zin.
Die hamerslag die je bij de lumii krijgt is plug and play Stemma... Komt er nu gratis bij. Je kan kiezen uit drie modellen. Hamerslag, spiegelkap of dieptestraler. Allemaal met snoer en maar in te pluggen. En eigenlijk kan je zo'n standaard hamerslag ook gemakkelijk zelf plug and play maken. Wel enkel bij evsa, bij de gewone heeft dat niet veel zin.
Ok, dat wist ik niet . Maar die bij de Gavita staat afgebeeld is er wel een met een kroonsteentje ?
Onze eerste kap was een hamerslagkap die we met een kroonsteentje moesten aansluiten,
dat vond ik geen fijn idee en heb ik vervangen door een plug and play kap (northstar).
Comment