Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop all-in-one groeikast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Aankoop all-in-one groeikast

Ja, doe dat eens voor dan ?
    Ga in een rolstoel zitten, en bouw even een kast in elkaar ?

@TS
    Ik vind het ook wel een leuk kastje hoor, die Bonanza, net wat je zegt, hij is alleen 2x te duur eigenlijk.
    Er kunnen inderdaad 4 plantjes in op 60x60cm, en onder 250W zou het mogelijk moeten zijn daar een kleine 200gr per kweek (4 maanden) uit te halen, mits je een beetje groene vingers hebt, of als je wat meer ervaring hebt.

Als je gaat vaporizen verbruik je ook minder wiet dan dat je het rookt.
    Dat kan ook nog eens schelen.

Ik maak gebruik van scroggen (de plant op een horizontaal stuk gaas binden) en dan krijg ik 70x70 best vol met 2 plantjes.
    60x60 is niet zo erg groot, en met cannabis kweken kom je eigenlijk altijd ruimte te kort.
    Wil je eens de lamp upgraden, zul je een grotere kast nodig hebben.

Heb je meer wiet nodig in die 4 maanden, heb je een lamp van hoger wattage nodig.
    400W op 80x80cm
    600W op 120x120cm
    Daarbij komt dus een wat groter kweekoppervlak, een iets groter filter en idem afzuiger.
    0.7 gram per Watt moet geen probleem zijn als je geen gekke dingen doet.

Een tentje is ook geen doen vanuit een rolstoel denk ik, zo'n kast is dan net wat robuuster, daar kun je nog eens tegenaan rijden
    Twee ruimtes zou nog beter zijn natuurlijk. Dan kun je de nieuwe al twee weken voor de oogst van de oude gaan zaaien.
    Nooit ruimte genoeg heh

Een kast met een liftje, zodat je 'm kan laten zakken en omhoog zetten zou handig zijn.
    Heb je geen Bob de Bouwer in je kennissenkring ?
    Je kunt zo'n kast ook maken voor je nieuwe hobby 'cactuskweken' toch ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als er kinderen zijn is er ws. ook een partner die je kan helpen om de planten te verzorgen?
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Een kast met een liftje, zodat je 'm kan laten zakken en omhoog zetten zou handig zijn.
        Heb je geen Bob de Bouwer in je kennissenkring ?
        Je kunt zo'n kast ook maken voor je nieuwe hobby 'cactuskweken' toch ?
        Haha, een kastje met een liftje. Nee, het lukt best in een tent denk ik, als ik de foto's hier zowat bekijk.

Ik ga alvast nog wat zitten denken rond oppervlakte en zo. De 2 lampen die te koop zijn zouden inderdaad best een mooie beginnersset opleveren, khoop dat ik binnenkort kan pm'n

Bedankt voor de vele info!

Groetjes,
        Thomas

Comment

Een tent van 2,40 breed en 1,20 diep of 1,50 breed bij 0,90 diep zou denk ik handiger voor je zijn dan een vierkant model ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Zit zelf ook te kijken voor een tent/kast ik ben toch altijd een voorstander van het zelf in elkaar zetten van iets, nog goedkoper ook!

Comment

Hoi Tomas
              Ik plaats even voor jou hier de verkoop spullen van Goud
              Momenteel zit hij zonder internet maar mocht je interesse hebben laat het hier dan even weten dan bel ik hem op en laat ik hem contact met jou op nemen.
              Probeer intussen een aantal berichtjes te posten zodat je daarna zelf de mogelijkheid krijgt van het forum om zelf ook prive berichtjes testuren en te ontvangen.
              Ik doe dit om dat Goud mijn maatje is en hij liefst zo snel mogelijk van deze spullen af moet. Ivm prive omstandigheden
              Goud kweekte zelf in een kast die hij zelf had gemaakt.
              Dus naast deze spulletjes heb je alleen nog een kast/ruimte nodig waarin je het bevestig

Hallo mede kwekers,

Ik heb de volgende spullen te koop

softbox 1000m3
              2x gavita digi star 300 tot 660 schakelbaar
              splinter nieuwe green carbon filter 1000m3
              kannen met voedingen van no mercy {10 liter} wel gebruikt
              2x tensiometers
              2x northstar kappen met lampen van gavita

Voor dit alles heb ik ongeveer 1200 euro betaald.
              Graag wil ik dit in een koop verkopen dus niet los.
              Alles mag weg voor 600 euro.
              Wie interesse heeft kan mij altijd pm doen.
              Geen gezeik met afdingen want ik weet dat dit een koopje is.
              Hoor graag iets van jullie.

Met vriendelijke groeten Goudju.
              God was never on your side..

Comment

Yup, zeker interesse.

Hoeveel berichtjes heb ik nodig? 10?

Comment

Ik heb contact gehad met Goud momenteel is hij met iemand bezig die evt zijn spullen wil over nemen.
                  Maar dat is allemaal nog niet zeker. Zelf is hij momenteel niet in de gelegenheid om zelf online te komen maar ik houd je op de hoogte.

Gr Bella

Comment

Ok bedankt, ik wil gerust ook iets hoger bieden.

Comment

Ik heb het zojust door gegeven aan hem via watsupp Tomas

Comment

Ik wil ook nog even een toevoeging maken, omdat ik denk dat het best handig kan zijn voor jou.

Jij bent minder mobiel, en zoals iemand anders al zei, het kan lastig zijn om overal voldoende bij te kunnen komen. Ik heb dan geen handicap, ik heb wel rugklachten. En voor mij kan het een hels karwei zijn om de achterste planten in mijn tent van 1.20x1.20 water te geven. En eigenlijk hoor je ook nog de planten rondom de wortels (buitenste rand van de pot) langs water te geven. Ik kan je vertellen, mijn rug vind dat niet leuk.

Komt ook nog bij, wanneer mijn tent flink vol staat, dan kan ik niet meer de potten zien. Dan moet ik dus de bladeren (en toppen) aan de kant duwen, om water te kunnen geven. Als je planten flink in bloei staan, dan kom ik er niet omheen: ik ruik dan flink naar heerlijke wiet. En dat is iets wat ik liever niet heb.

Om beide problemen in 1x op te lossen, heb ik een "semi automatische watergever" gebouwd. Het is een rek dat ik over mijn potten heen zet. In het rek zitten stukken PVC buis (schijnt dat dit soort PVC buis ook in de tuin/kas bouw wel wordt gebruikt), die elk naar een aan de onderkant geperforeerde ring gaan, die in een pot zit. Het andere uiteinde komt uit aan de voorkant van mijn tent. Door de buizen scheef te plaatsen, zorgt de zwaartekracht dat het water naar beneden stroomt, en op de perfecte plek in de potten terecht komt. Met een trechter geef je dan het water per plant, vanaf de voorkant van de tent.

De voordelen zijn dus:
                        -Altijd op de "perfecte plek" water geven.
                        -Niet meer wiet geur aan je armen/kleding na het water geven.
                        -Voorkomen van rugklachten.

Nadelen:
                        Dit is een nieuw systeempje, en ik heb het nog niet getest. Ik weet dus niet wat de nadelen zijn, en ik kan ze ook niet bedenken.

Foto van mijn "systeem": (foto is van belachelijke kwaliteit, I know, wil je betere kwaliteit foto's, doneer dan een fatsoenlijke camera...)
                        Photo0100.jpg

*PS: op de foto kun je ook zien dat ik 4 computer ventilators op de potten heb liggen, die omhoog blazen. Dit zou de plant ook ten goede horen te komen. Ik had die ventilatortjes al eerder gemaakt, maar die kan je in principe ook gewoon integreren in de water gever. Materiaal kosten voor deze set-up was best wel laag voor het gemak dat ik nu heb.
                        Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Hey ik heb ook zware rugklachten.
                          Daarmee dat ik voor een goeie kwaliteits tent gekozen heb. Den mijne heeft een dubbele grondzeil.
                          Maar ga ook wel kijken voor zo'n grote lekbak (100x100 en 120x120), die bestaan.
                          Op die manier is het zeer gemakkelijk om ze vanonder water te geven.
                          Diegene met de grootste dorst drinken ook het vlugst.
                          Heb eveneens gelollypopt (onderste 1/3 interdones weghalen), zo ging het ook al iets gemakkelijker, en je bent tegelijk uw fluffy topjes kwijt

Bohica > heb ook al met zo'n systeem in mijn hoofd gezeten. Maar het is ook wel belangrijk om uw water langs onder te geven. Zo gaan de wortels vlugger groeien.
                          + met zo'n systeem zijn uw planten ook minder mobiel.
                          Ik geraak ook niet aan mijn achterste, daarmee dak wil dat ik de planten er gemakkelijk eruit kan halen voor verzorging.

This zoeken naar uw eigen gemak.

gr

Comment

Een grote lekbak is inderdaad wel een optie om water onderlangs te geven. Maar als dat niet mogelijk is, dan is rondom langs de buitenkant van de pot de beste optie. (voor zover ik weet) Daar voldoet dit systeem aan.

Wat betreft mobiliteit had ik in eerste instantie: shit, daar heeft hij een goed punt. Maar... De buizen kunnen iets buigen, en de buizen op het houten frame zijn in T stukken geschoven. Je kan ze er dus zo uit halen. (dit is belangrijk voor mij, omdat ik een voorgroeibak heb waarin het frame niet past, maar waarbij het wel de voorkeur heeft om de ringen al iets in te graven) Ze zijn dus zeker minder mobiel, maar niet compleet vast op hun plek. En als ik even denk aan een scrog netje, dan zitten de planten echt vast.

Het hangt dus van je kweek methode af of dit buizen systeem een optie is. Als je geen lekbak hebt, of wilt hebben (het heeft ook nadelen), en je bent al van plan om een netje te plaatsen, dan kan (!) dit systeem een uitkomst zijn.
                            Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Waarom gebruik je geen onkruidsproeier?

Comment

Wauw, bedankt alletwee voor de schitterende tips!

@belladonna - ty ty ty!

Comment

Bezig...
                                X