haloooo,
Nu na toch al een hele tijd verhuist te zijn is het zo ver!!
Ik ben reeds begonnen met het bouwen van een nieuwe plaats voor men bloemen.
Het is de bedoeling dat deze plaats vanaf de eerste x zo goed, perfect mogelijk word opgebouwd omdat ze toch zo lang mogelijk moet meegaan.
Ik heb nu toch al enkele jaren ervaring maar uiteraard is aan alles denken nogal moeilijk en kan ik natuurlijk alle hulp wel gebruiken!!!
De plaats waar alles gaat gebeuren in achter in de tuin waar een opbergplaats staat uit oude betonnen panelen voor 50% onder bomen.
Hier liggen tevens ook mijn hout-pellets en achter deze paletten (4) ben ik begonnen met het bouwen.
De ruimte is 1.20 op 2.50 en 1.80 hoog.
De muren zijn gemetst met snelbouwsteen met langs buitenkant 8mm harde isolatieplaten.
Tegen de binnenkant zijn rondom 18mm OSB3 platen geschroefd.
De vloer is ook 8mm isolatie met daarop OSB3 en het plafond ook OSB3 met daarop isolatie.
verder word het volgende gebruikt:-2x 600w hps bloei
-2x 400w hps groei
-softbox 750m3 afzuiging
-softbox 500m3 afzuiging
-1000m3 koolstoffilter
-geluidsdemper 1M
-davin schakelbord 4x 600w
-smscom temperatuurregeling
-.............
- voeding komt rechtstreeks van 16A gezekerde kast
Voor de veiligheid 1 automatische blusser 0.5kg
2.5kg
en een "mabo" blusser voor 16m2
Ik zal regelmatig foto's posten en indien er opmerkingen te zien zijn zeker laten horen.
Het is echt de bedoeling alles zo perfect mogelijk op te bouwen, en natuurlijk zo stil en veilig mogelijk.
IMG_1731.jpg
begonnen met het dak te plaatsen
IMG_1732.jpg
opstelling afzuiging, filter-afzuigelr-demper- bocht door dak naar buiten
IMG_1735.jpg
schakelkast ed
IMG_1736.jpg
de transfo's zijn tegen de muur gevezen maar met voldoende afstand tussen voor koeling en geen rechtstreeks contact te maken met het hout
IMG_1737.jpg
de plaats van de brandblussers word wss "mabo" tussen de lampen tegen plafond, de 2.5kg naast al de elektriciteit en de 0.5 in de buurt van de afzuiging.
De meeste werken zullen tijdens het weekend uitgevoerd worden.!
Morgen worden er nog planken bijgehaald en word het plafond verder op maat gezaagd en de rest zien we nog wel.
Verder nog een prettige avond vanuit het wondermooie belgie
Nu na toch al een hele tijd verhuist te zijn is het zo ver!!
Ik ben reeds begonnen met het bouwen van een nieuwe plaats voor men bloemen.
Het is de bedoeling dat deze plaats vanaf de eerste x zo goed, perfect mogelijk word opgebouwd omdat ze toch zo lang mogelijk moet meegaan.
Ik heb nu toch al enkele jaren ervaring maar uiteraard is aan alles denken nogal moeilijk en kan ik natuurlijk alle hulp wel gebruiken!!!
De plaats waar alles gaat gebeuren in achter in de tuin waar een opbergplaats staat uit oude betonnen panelen voor 50% onder bomen.
Hier liggen tevens ook mijn hout-pellets en achter deze paletten (4) ben ik begonnen met het bouwen.
De ruimte is 1.20 op 2.50 en 1.80 hoog.
De muren zijn gemetst met snelbouwsteen met langs buitenkant 8mm harde isolatieplaten.
Tegen de binnenkant zijn rondom 18mm OSB3 platen geschroefd.
De vloer is ook 8mm isolatie met daarop OSB3 en het plafond ook OSB3 met daarop isolatie.
verder word het volgende gebruikt:-2x 600w hps bloei
-2x 400w hps groei
-softbox 750m3 afzuiging
-softbox 500m3 afzuiging
-1000m3 koolstoffilter
-geluidsdemper 1M
-davin schakelbord 4x 600w
-smscom temperatuurregeling
-.............
- voeding komt rechtstreeks van 16A gezekerde kast
Voor de veiligheid 1 automatische blusser 0.5kg
2.5kg
en een "mabo" blusser voor 16m2
Ik zal regelmatig foto's posten en indien er opmerkingen te zien zijn zeker laten horen.
Het is echt de bedoeling alles zo perfect mogelijk op te bouwen, en natuurlijk zo stil en veilig mogelijk.
IMG_1731.jpg
begonnen met het dak te plaatsen
IMG_1732.jpg
opstelling afzuiging, filter-afzuigelr-demper- bocht door dak naar buiten
IMG_1735.jpg
schakelkast ed
IMG_1736.jpg
de transfo's zijn tegen de muur gevezen maar met voldoende afstand tussen voor koeling en geen rechtstreeks contact te maken met het hout
IMG_1737.jpg
de plaats van de brandblussers word wss "mabo" tussen de lampen tegen plafond, de 2.5kg naast al de elektriciteit en de 0.5 in de buurt van de afzuiging.
De meeste werken zullen tijdens het weekend uitgevoerd worden.!
Morgen worden er nog planken bijgehaald en word het plafond verder op maat gezaagd en de rest zien we nog wel.
Verder nog een prettige avond vanuit het wondermooie belgie
Comment