Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma over lampen en afzuiging!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dilemma over lampen en afzuiging!

Korting op 420shop
    Hoi, Hierbij even wat vraagjes want na diverse sites en growshops te hebben benaderd kom ik er nog steeds niet uit omdat iedereen wat anders verteld..... (zal dus hier ook wel maar goed toch maar proberen)

Ik heb een kast van 1.40 m x 0.90 m x 2.10 (lxbxh)

Kan ik daar het beste 2 x 400 watt of 2 x 600 watt in hangen? en wat is dan de beste afzuiging met koolstoffilter? (ik wil hem wel aardig volgooien maar de kast hoeft (nog?)niet maximaal volgestampt te zitten)
    een 500 kubieke meter of een 1000 kubieke meter afzuiging? en dan daarvan de helft pakken voor een koolstoffilter toch?

weet dat er veel info over staat maar zelfs in de growshops heb ik 3 x! een ander advies gekregen....

Groeten
    Last edited by NLfusion79; 18 September 2009, 13:00.

Re: Dilemma over lampen en afzuiging!

whoowwwwww

2 x een 600 watter is echt een overkill !!!

2 x een 400 leek me dan beter en zelf draai ik met 1 x 600 watt op een kast van 120 x 120 x 200 Lxbxh
    afzuiging : ik zou voor een 1000 kuub gaan en dan met een fan controller hem op 30 of 40% laten draaien , koolstof filter mag dan een 500 kuub variant zijn.

Tis allemaal niet zo moeilijk als het lijkt hahahaha

Suc6 dr mee

Comment

Nou voor mij wel, want ze vertelden bij de GS eerst 2 x 400 watt met een 500m afzuiging en 250m koolstoffilter en gisteren zei een andere personeelslid (van dus dezelfde GS!) dat dat onzin was en ik zeker 2 x 600 watt met een 1000m afzuiging en 500m filter moest halen (of is een slimme verkooptrucje) dus ik kom er zo niet uit hey
      Last edited by NLfusion79; 18 September 2009, 11:07.

Comment

Hey swingers, en heb jij voor 1 lamp ook een 1000m afzuiging? of kan ik bij mij toch beter ook maar 1 lamp ophangen en dan een 500m afzuiging halen? hoorde/las beter hogere afzuiging zacht laten draaien dan een kleinere hard.
        en kan je de (simpelere) koolstoffilters van ongeveer 50 euro voor 500 kub m ook goed gebruiken? of beter een echte "can" filter?
        mvg....fusion

Comment

Een afzuiger van 500m3 is voldoende voor een 600 watter. Een koolstoffilter van 500m3 is eveneens ruim voldoende. Er zijn verschillende meningen over de benodigde capaciteit. De ene luidt dat de lucht uit de kweekruimte minimaal 20 keer per uur moet worden ververst. Dan zou je dus al met een 100m3 afzuiger overcapaciteit hebben. Weer andere meningen zijn een capaciteit van 50 % tot 100 % van het aantal lampenwatts. Naar mijn oordeel zit je met een 500 m3 afzuiger ruimschoots aan de veilige kant. Als je er een dimmertje tussen plaatst van een paar euro heb je ook minder last van geluid omdat de afzuiger maar een deel van zijn vermogen gebruikt. De "simpele" filters zijn zwaarder dan de geavanceerde filters. Echter een 500m3 filter is makkelijk te tillen. Overigens beweren de fabricanten dat de dure filters een langere levensduur hebben. Maar ja. als je iets nieuws op de markt brengt moet het hoe dan ook beter zijn. Kijk maar naar de wasmiddelenreclame: die worden elk jaar beter. Echter, mijn kleding is nu niet schoner dan 10 jaar geleden.

Xtreme
          Last edited by Xtreme; 18 September 2009, 11:51.

Comment

een simpel dimmertje van een paar tientjes heeft vaak als egevolg dat je afzuiging gaat brommen. maar dat mag je zelf ondervinden.
            voor een enkele kweek .. ach proberen

maar als je door wilt kweken zou ik een fan controller halen. Kost ff iets meer maar dan heb je het ook goed voor elkaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door swingers View Post
              een simpel dimmertje van een paar tientjes heeft vaak als egevolg dat je afzuiging gaat brommen. maar dat mag je zelf ondervinden.
              voor een enkele kweek .. ach proberen

maar als je door wilt kweken zou ik een fan controller halen. Kost ff iets meer maar dan heb je het ook goed voor elkaar
              Klopt helemaal. Echter, de meeste hobbykwekers hebben maar een klein budget, dus adviseerde ik een goedkope oplossing. Er zijn immers ook kwekers, die uit geldgebrek een timer op het stopcontact zetten en daar de vsa op aansluiten. Een combischakelpaneeltje met fancontroller en een permanent kachelcontact heeft hoe dan ook mijn voorkeur.

Xtreme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Klopt helemaal. Echter, de meeste hobbykwekers hebben maar een klein budget, dus adviseerde ik een goedkope oplossing. Er zijn immers ook kwekers, die uit geldgebrek een timer op het stopcontact zetten en daar de vsa op aansluiten. Een combischakelpaneeltje met fancontroller en een permanent kachelcontact heeft hoe dan ook mijn voorkeur.

Xtreme
                Ik zou nooit een vsa zomaar op een timerke aansluiten, denk aan brandgevaar doorbrande contactpunten etc...
                Voor veiligheid moet je toch altijd maken dat je een budget hebt.
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Een fancontroller met thermo had ik al aangeschaft...(ja ik begin graag met punt Z en daarna pas punt A ) dus dat zit wel goed...
                  maar als ik laten we zeggen 20 plantjes in mijn kast onder 1x 600w of evt 2 x 400w zet zou ik dan niet een 500kuub afzuiger de hele tijd op 100% moeten laten draaien? want dan haal ik liever een grotere die ik dan een stuk lager kan zetten.
                  Ik heb er wel het budget voor, maar wil niet overdreven veel en dure spullen aanschaffen als het niet echt een grote meerwaarde heeft.

Zit er ook aan te denken om eerst 1 lamp van 400w erin te hangen en pas na een poosje een 2de, maar het schiet dan niet op om dan ineens weer een nieuwe afzuiger te moeten kopen.

en ja swingers dit had jezelf ook al aangegeven (thanx daarvoor nog) maar dacht miss zijn er hier nog meer ideeen over

Denk er nu dus zelf over om een 1000kuub (soft)box (met fancontroller) aan een "simpele/zware" filter van 500kuub te hangen met eerst 1 lamp van 400w en over een poosje een 2de erbij te hangen als ik er nog wat meer inzet (lees volzet )
                  Dit is wel goed te doen dus begrijp ik uit bovenstaande info??

Of kan ik beter gewoon 1 lamp van 600w erin hangen met 500kuub afzuiger en 250kuub filter, dit is wel een stuk goedkoper maar dit schijnt te weinig op te leveren in een ruimte van 1.40 bij 0.90.............
                  Last edited by NLfusion79; 18 September 2009, 13:03.

Comment

Voor die 1x600W zal het wss wel lukken, maar voor 2x 400W zou ik toch naar een 1000m3 gaan dan ben je zeker, best beetje overkill dan merken dat hij niet voldoet
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NLfusion79 View Post
                      Een fancontroller met thermo had ik al aangeschaft...(ja ik begin graag met punt Z en daarna pas punt A ) dus dat zit wel goed...
                      maar als ik laten we zeggen 20 plantjes in mijn kast onder 1x 600w of evt 2 x 400w zet zou ik dan niet een 500kuub afzuiger de hele tijd op 100% moeten laten draaien? want dan haal ik liever een grotere die ik dan een stuk lager kan zetten.
                      Ik heb er wel het budget voor, maar wil niet overdreven veel en dure spullen aanschaffen als het niet echt ene grote meerwaarde heeft.

Zit er ook aan te denken om eerst 1 lamp van 400w erin te hangen en pas na een poosje een 2de, maar het schiet dan niet op om dan ineens weer een nieuwe afzuiger te moeten kopen.

Niet het aantal planten is van belang, maar de inhoud van je kweekruimte en het aantal watts van je lampen. Of je nou 5 planten in een scrog zet of 100 planten in startblokken in een sog: het maakt niets uit. Behoudens dan bij een bezoek van de "blauwjassen". Met 5 planten kom je weg met een sepot met afstandsverklaring en met 100 planten krijg je een boete en riskeer je bij een huurwoning huisuitzetting wegens het exploiteren van een onderneming in een ruimte die tot woonhuis is bestemd.

Xtreme

Comment

Ik sluit me helemaal bij Xtreme aan ,

beter 5 planten lekker de ruimte geven te ontwikkelen dan een kast vol kleine plantjes die de zelfde opbrengst hebben.

Enige voordeel is dat je met meer planten minder lang hoeft voor te groeien. die kun je bijna meteen in de bloei zetten.

Maar 20 in een kast van jou formaat ?? ik heb dr 8 in staan en tis een volle bak !!

Comment

Kijk eens op de site van een growshop. Bij kant en klare tenten in het formaat van jouw kweekruimte is alles op elkaar afgestemd. Je hoeft dan alleen de spullen bij te kopen, die je nog niet hebt. Wat je hiermee uitspaart zou je wellicht kunnen besteden aan een wingkap. Daar heb je een leven lang plezier van, of eventueel een kwikjodide lamp voor de 18/6 periode.

Xtreme

Comment

Oke thanx voor de info...
                            Word na lang beraad (zeker een jointje of 3 ) toch maar 1 x 600w lamp met een 500m3 afzuiger en een 250m3 filter omdat het mijzelf ook het slimste lijkt om (nog) niet alle ruimte te gebruiken en ik daarom dus hier wel genoeg aan heb.
                            Hou ik gelijk nog wat doekoes over en het is in principe toch puur voor eigen gebruik en vrienden..... en als het goed aanslaat kan ik altijd nog een kamer opofferen en word dit mijn voorgroeikast hahah
                            thanx en mzzltof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                              Wat je hiermee uitspaart zou je wellicht kunnen besteden aan een wingkap. Daar heb je een leven lang plezier van, of eventueel een kwikjodide lamp voor de 18/6 periode.

Xtreme

Ehhh ben erg blond hoor xtreme maar wat is in godsnaam een Wingkap?? want zelfs via google vind ik alleen dit berichtje terug
                              mvg Fusion

Comment

Bezig...
                              X