Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tent groot genoeg ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tent groot genoeg ?

Korting op 420shop
    Hallo mensen,

ik wil een kweektent van 0.60 x 0.60 x 140 aanschaffen om hier een white widow plantje (of iets in die richting) in te zetten. Het is de bedoeling dat er een 400/600 watt lamp in komt te hangen.

Nu heb ik 2 vragen

- is de tent breed (en hoog) genoeg hiervoor ?
    - zijn ventilatie en een koolstoffilter noodzakelijk ?

alvast bedankt,
    Matthijs

Re: Tent groot genoeg ?

Een lamp van 400 watt is te veel van het goede. Ik zou gaan voor een 250 watter.
    Ventilatie is een must voor de planten. Koolstoffilter eigenlijk ook, maar dan voor je zelf, als je niet betrapt wil worden.

Xtreme

Comment

ok

maar is de tent breed en hoog genoeg ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt View Post
        ok

maar is de tent breed en hoog genoeg ?
        Nee, voor een 400 watter heb je een tent nodig van 1 m2 oppervlakte. Met 400 watt kun je 0.7 m2 belichten. Je teelt oppervlak is hooguit 0.36 m2. Dus 250 watt is al ruim bemeten. Ik denk dat je de warmte niet in de hand kunt houden met 400 watt. Of je moet er een flinke afzuiger bijzetten die de hele dag staat te loeien. Houd alles in verhouding, dan heb je de minste problemen en ben je het minste geld kwijt.

Xtreme
        Last edited by Xtreme; 24 September 2009, 15:36.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Nee, voor een 400 watter heb je een tent nodig van 1 m2 oppervlakte. Met 400 watt kun je 0.7 m2 belichten. Je teelt oppervlak is hooguit 0.36 m2. Dus 250 watt is al ruim bemeten. Ik denk dat je de warmte niet in de hand kunt houden met 400 watt. Of je moet er een flinke afzuiger bijzetten die de hele dag staat te loeien. Houd alles in verhouding, dan heb je de minste problemen en ben je het minste geld kwijt.

Xtreme
            ok...dus dan 250 watt lamp...maar wordt de plant niet breder dan 60 cm is dan de vraag

Comment

De omvang van je plant kun je binnen bepaalde grenzen zelf bepalen. Als je hem in een speciekuip van 70 liter zet wordt hij te breed. Een plantcontainer van 10 tot 20 liter is naar mijn oordeel een redelijke maat. Als je een aantal bamboestokjes in de container zet kun je hem met bindtouw redelijk slank houden. Het valt in de praktijk best mee. Er zijn kwekers die wel 4 planten op deze oppervlakte telen.

Xtreme
              Last edited by Xtreme; 24 September 2009, 17:13.

Comment

De omvang van je plant kun je binnen bepaalde grenzen zelf bepalen. Als je hem in een speciekuip van 70 liter zet wordt hij te breed. Een plantcontainer van 10 tot 20 liter is naar mijn oordeel een redelijke maat. Als je een aantal bamboestokjes in de container zet kun je hem met bindtouw redelijk slank houden. Het valt in de praktijk best mee. Er zijn kwekers die wel 4 planten op deze oppervlakte telen.

Xtreme
                ok danku voor alle info

dan nog 1 ding.

de 400 watt lamp is dus evenduur als de 250 watt lamp...dan dus gewoon de 250 watt lamp aanschaffen ? of toch maar die van 400 aangezien de prijs t zelfde is (los van de electriciteitsprijs enzo)?

Comment

Ik voorzie echt problemen om de temperatuur in de hand te houden. Waarom zou je problemen opzoeken, terwijl je ze kunt voorkomen. Bovendien, die 400 watter moet 40 cm boven de plant hangen. Rekening houdend met het armatuur heb je dan maar 90 cm over om je plant de hoogte in te laten gaan en dat is inclusief de pot. Bij nader inzien zou ik liever de plant in een bak met grond zetten van 20 cm. Met een 250 watter kan je plant dan ongeveer 1 meter groeien vanaf het maaiveld berekend.

Xtreme

Comment

Ik voorzie echt problemen om de temperatuur in de hand te houden. Waarom zou je problemen opzoeken, terwijl je ze kunt voorkomen. Bovendien, die 400 watter moet 40 cm boven de plant hangen. Rekening houdend met het armatuur heb je dan maar 90 cm over om je plant de hoogte in te laten gaan en dat is inclusief de pot. Bij nader inzien zou ik liever de plant in een bak met grond zetten van 20 cm. Met een 250 watter kan je plant dan ongeveer 1 meter groeien vanaf het maaiveld berekend.

Xtreme
                    k duidelijk danku

Comment

help die jongen toch eens ff echt mensen
                      zo zou ik het doen gozer

gewoon 400 watt met cooltube ingooien (min 25 cm afstand tot plant)
                      gebruik een dimbare evsa
                      zo kun je in de zomer altijd de lamp nog iets dimmen
                      en dan 4 feminized zaadjes zonder voorgroei op 12/12 systeem
                      heb je 4 mooie grote colas in je minitentje
                      wel mooi aardebakje van 60 x 60 bij 25 indoen he?
                      heb je 90liter aarde voor 4 plantjes (22,5 liter aarde per plant)
                      als je er dan goldlabel specialmix als aarde in doet
                      en deze inwaterd met de nodige bactos en schimmels
                      hoef je alleen maar kraanwater te geven 10 weekjes lang
                      dit zou je zelfs nog met een setje blumats kunnen doen
                      dan hoef je alleen maar in die 10 weken je lamphoogte in de gaten te houden en controleren op beestjes en ziektes
                      tis maar een idee hoor
                      zo kun je iedere 10 weken zelfs bij een minder goede oogst zeg maar voor het gemak 210 gram halen
                      das dan dus 3 gram per dag voor jou om te smoken

fijne hobby he

greetZZZZZZZZZZZZzzzz
                      een joint zonder zorgen,
                      is een dag in de .........????

-sorry te stoned-

Comment

210 gramm is dat niet een beetje veel voor een zaadje zonder voorgroei en dan kijk de oppervlakte wat die heeft

nou als hij op dat leine tentje 210 gram kan halen moet ik toch in mijn tent ckur 1 kilo hebben maar volgens mij klopt jou beredenatie niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hardcore View Post
                          help die jongen toch eens ff echt mensen
                          zo zou ik het doen gozer

gewoon 400 watt met cooltube ingooien (min 25 cm afstand tot plant)
                          gebruik een dimbare evsa
                          zo kun je in de zomer altijd de lamp nog iets dimmen
                          en dan 4 feminized zaadjes zonder voorgroei op 12/12 systeem
                          heb je 4 mooie grote colas in je minitentje
                          wel mooi aardebakje van 60 x 60 bij 25 indoen he?
                          heb je 90liter aarde voor 4 plantjes (22,5 liter aarde per plant)
                          als je er dan goldlabel specialmix als aarde in doet
                          en deze inwaterd met de nodige bactos en schimmels
                          hoef je alleen maar kraanwater te geven 10 weekjes lang
                          dit zou je zelfs nog met een setje blumats kunnen doen
                          dan hoef je alleen maar in die 10 weken je lamphoogte in de gaten te houden en controleren op beestjes en ziektes
                          tis maar een idee hoor
                          zo kun je iedere 10 weken zelfs bij een minder goede oogst zeg maar voor het gemak 210 gram halen
                          das dan dus 3 gram per dag voor jou om te smoken

fijne hobby he

greetZZZZZZZZZZZZzzzz
                          Houd er toch rekening mee dat Matt als beginnend kweker inlichtingen vraagt. Waarom in de nok van het circus beginnen met cooltubes?

Xtreme

Comment

Houd er toch rekening mee dat Matt als beginnend kweker inlichtingen vraagt. Waarom in de nok van het circus beginnen met cooltubes?

Xtreme
                            Goed idee .

Grtz

Comment

cooltubes lijkt mij een behoorlijk goed advies in zon klein tentje hoor
                              en ik ging uit van 4 plantjes hoor

greetZZZZZZZZZZzzz
                              een joint zonder zorgen,
                              is een dag in de .........????

-sorry te stoned-

Comment

Bezig...
                              X