Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benodigdheden en vragen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Benodigdheden en vragen...

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 zaadjes super lemon haze gekocht van de Greenhouse... (feminized) \
    Ik had dit gevonden op het forum:

    - Planken - Voor de kast te maken (heb ik)
    - Spijkers/Schroeven - Voor voorwerpen te bevestigen / de kast te maken (heb ik)
    - X Spaarlampen / TL / HPS lampen - Voor het licht (nog geen specifieke lampen aangeschaft)
    - X Bloempotten - Voor de grond+het plantje in te doen (heb ik/alle soorten en maten)
    - Aluminiumfolie / Zwart-Wit kunstof folie - Voor de zijkanten, reflecteerd het licht en het zwart-wit kunstof folie is waterafstotend. LET OP: Aluminium kan 'hotspots' veroorzaken bij een HPS lamp, waardoor het licht naar 1 punt 'gestuurd' wordt en dat kan schadelijke gevolgen hebben (wel keukenaluminiumfolie, is die bruikbaar?)
    - Vijverfolie - Voor de onderkant (heb ik)
    - 2 PC Fan's - Voor de verversing van de lucht (eentje blaast er lucht in, de andere eruit) (nog niet)
    - 1/2 Accu('s) - Als stroom voor de PC Fans
    - Timer - Om de lampen 18/6 en later 12/12 te kunnen laten branden (heb ik)
    - Schanieren - Voor de deuren te kunnen openen (heb ik)
    - X Kilo Potgrond - Hier komt het plantje in te zitten (heb ik)
    - Wietzaadjes / Stekjes - Zonder zaad/stekjes komt er geen wietplant (heb ik)
    - Piepschuim - Om onder de kast te leggen, voor de temperatuur
    - 2/4 Kettingen - Om zo de lampen wat te kunnen verstellen in hoogte (nee)
    - Fittingen - Voor de bevestiging van de spaarlampen (heb ik nog wel)
    - Reflectoren - Voor om de lampen, om zo het licht te reflecteren (kan gemaakt worden van open gesneden blikjes) (kan gemaakt worden)

    Zijn dit alle benodigdheden voor een growroom of wat raden jullie me nog aan om er in te verwerken.

    Ik had dus 5 zaadjes gekocht, laten ontkiemen tussen natte keukenrol, alle 5 ontkiemt en ong. 5mm diep in potje gestopt en bove de grond uitgekomen.
    (had ook 1 zaadje van me buitenplant zat tussen me wiet, deze is ook bove de grond uitgekomen en zie je in het midden op de foto)

    Ik heb boven op zolder nog plaats bij de ketel, ongeveer 70cmx70cm bij 160cm. Kunnen ze hier alle 6 op staan?

    Ik ben eigenlijk te vroeg begonnen volgens mij omdat ik het niet kon laten. Hier volgen foto's.
    Ik heb er momenteel een normale bureau lamp van de Ikea op schijnen.

    Ik was niet van plan om er veel geld aan uit te geven.
    Wat zijn de aantal lichturen die ik op me plantjes moet laten schijnen?

    Ik heb zaterdag de hele dag om wat in elkaar te knutselen.

    Gr. Martin

    Die laatste foto moet je van af de zijkant bekijken btw.
    Attached Files

    #2
    Re: Benodigdheden en vragen...

    Die benodigdheden heb ik opgesomd voor een micro kweek.

    Overigens zijn 1/2 Accu's niet nodig. Je kunt je pc fans op 1 stekker aansluiten zonder problemen.

    Je afmetingen zijn goed, al vind ik 160 wel hoog voor een micro kweek. (Spaarlampen / TL buizen komen niet zo ver met hun 'bruikbaar' licht).

    Je moet je lamp 18/6 aanhebben, dus 18 uur per dag (achtereenvolgend).

    HAAL ZO SNEL MOGELIJK DIE BUREAULAMP WEG EN VERVANG DEZE VOOR EEN SPAARLAMP.. ZO HEEFT DE PLANT ER IIG WAT AAN. DIE BUREAULAMP IS NUTTELOOS EN ZORGT ER VOOR DAT DE PLANT GAAN STREKKEN, WAT ZEER NADELIG IS Zo te zien doen ze dit al.. dus je moet snel zijn of ze zullen omknakken en mogelijk sterven.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Benodigdheden en vragen...

      [info]Topic verplaatst naar: De kweekruimte.
      Grtz bobo[/info]

      Comment

      Bezig...
      X