Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp bij schakkelbord

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hulp bij schakkelbord

Korting op 420shop
    hallo beste kwekers

ik ben sinds een paar dagen bezig met een bouw van me hok en wil graag zelf mij schakelbord bouwen ik weet wel een beetje van elektro maar hulp is altijd welkom.
    ik heb gister een tekening zitten maken en nou wou ik weten of het een beetje klopt

bedankt

Re: hulp bij schakkelbord

[info]Topic verplaatst naar: De kweekruimte.
    Grtz bobo[/info]

Kijk hier eens http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ler-t3092.html .

Grtz

Comment

als je enkel 1 lamp gebruikt kan je die zo dierekt uit de vsa direct in stopcontact wel slim is als je dan een tijdschakelaar pakt met de juiste wattage dan kan je het hele relais gebeuren weglaten (spaart een hoop centen) maar dat is mijn mening ik zelf had al een schakelkast liggen vandaar dat ik zo'n grote kist heb maar anders had ik het ook gewoon met een enkel stoomkabel uit stopcontact direct naar vsa en dan naar lamp

dat is het evoudigste en veiligste als je maar geaard werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
        als je enkel 1 lamp gebruikt kan je die zo dierekt uit de vsa direct in stopcontact wel slim is als je dan een tijdschakelaar pakt met de juiste wattage dan kan je het hele relais gebeuren weglaten (spaart een hoop centen) maar dat is mijn mening ik zelf had al een schakelkast liggen vandaar dat ik zo'n grote kist heb maar anders had ik het ook gewoon met een enkel stoomkabel uit stopcontact direct naar vsa en dan naar lamp

dat is het evoudigste en veiligste als je maar geaard werkt

NOOIT VSA vanaf 400W rechtstreeks op timer aansluiten, altijd relaissturing gebruiken ivm brandgevaar vastgebrande contactpunten en verder
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

ok ik geloof je wel fif
          maar dat is wat ze mij zeiden bij growshop als je maar een goede timer gebruikt en legrand heeft er een die is gezekerd op ???? ampere maar dan is dat ook lulkoek dan ????

Comment

thnks man daar kan ik wel iets mee

smoke ze.

Comment

Weet je hoeveel een vsa vraagt als opstartstroom, moet je es checken die piek is niet normaal. Persoonlijk op een gewone timer (spreek uit persoonlijke ervaring en niet van 1 timer getest maar verschillende, ze trekken het niet) zou ik nooit een vsa aansluiten
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

ok fif is goed
                sorry van mijn misleiding
                zelf heb ik het ook niet met een timer maar via een echt schakelbord van legrand
                mag wel denkel dat het degelijk spul is

Comment

dus als ik het goed begrijp zorgd een relais ervoor dat de stroom niet te hard of te veel erdoor heen schiet.

maar zit mijn tekening een beetje goed in elkaar??

Comment

die relais vangt die piek stroom op.

Als je die niet gebruikt gaat je timer doorbranden en blijft je lamp wel/of niet branden of in het beste geval gaat de timer achter beginnen lopen.

Grtz

Comment

Dat word dan toch maar die relaise er tussen zetten he ernstkid....

Comment

jazeker hij is want ik wil nie da doe boel in de fik vligt morgen alleen ff een iets halen waar ik de boel ga op schroeven (of ik kijk even bij paps in de schuur altijd handig) ik zal ook een paar fototjes plaatsen als die af is.

nou heb ik iets op het oog ik heb er veel over gelezen maar ik vroeg mij af of het de goede is: spoelspanning 220-240VAC 50/60Hz 16A

hier heb ik

en thnks voor alle snelle reacties kan ik morgen weer verder met klussen

welterusten

Comment

Nog geen antwoord op je vraag gehad? Ben ook erg benieuwd of je tekeking een beetje klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                            die relais vangt die piek stroom op.

Grtz
                            Niet helemaal waar bobo , het relais zorgt ervoor dat de piekstroom niet door de timer gaat.

Grtz.

Comment

Is toch hetzelfde ? lol .

Grtz

Comment

Bezig...
                              X