Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede kweekkas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Is dit een goede kweekkas

Korting op 420shop
    beste lezers,

ik zou graag willen weten of mijn kas geschikt is voor autoflower wiet

hier zijn de plaatjes

De maten zijn 65X65X65

alvast bedankt

groeten,
    Dutchbullet

Re: Is dit een goede kweekkas

die lampen zullen alvast plaats moeten maken voor spaarlampen,aangezien deze niet t juiste lichtspectrum geven.en 65 cm lijkt me net iets te laag.1m zou al beter zijn .grtz

Comment

waarom eigelijk spaarlampen ik heb nu gloeilampen die geven ook warmte af
      daarom

Comment

t gaat niet zozeer om de warmte maar om de kleur van het licht.je planten hebben niet veel aan t licht wat n gloeilamp bied.

Comment

Het lichtspectrum van een gloeilamp komt niet eens in de buurt van bruikbaar licht voor onze groene dames. De spaarlampen daarin tegen hebben inmiddels een ruim aantal lampen met bruikbaar licht voor onze dames.

Het is enkel een advies natuurlijk, je mag kiezen om het zo te doen, maar met spaarlampen kunnen we je bijna een garantie geven op een beter resultaat
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Idd wou ik net ook zeggen , met de spaarlampen heb je een kleine zekerheid dat je iets oogst. Met die gloeilampen daarintegen heb je da niet. Is ook maar een paar euries voor zo twee spaarlampjes en je zal blij zijn met het resultaat

Izzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
              Het lichtspectrum van een gloeilamp komt niet eens in de buurt van bruikbaar licht voor onze groene dames. De spaarlampen daarin tegen hebben inmiddels een ruim aantal lampen met bruikbaar licht voor onze dames.

Het is enkel een advies natuurlijk, je mag kiezen om het zo te doen, maar met spaarlampen kunnen we je bijna een garantie geven op een beter resultaat

Een (wolfram)gloeilamp is in feite net als de zon een "zwartstraler". De CRI is gesteld op 100 %. Dus deze lamp geeft een kleurenspectrum dat het zonlicht heel dicht benaderd. De gloeilamp heeft echter een zwak punt: het is eigenlijk een warmtebron, die ook nog licht geeft. Van de opgenomen energie wordt 90 % omgezet in warmte en 10 % in licht. Het lichtrendement bedraagt dan ook hooguit 15 lumen per opgenomen watt. Zes gloeilampen van 100 watt geven dus 9000 lumen. Een HPS-lamp van 600 watt geeft zo'n 70.000 lumen.
              Vandaar dat gloeilampen niet geschikt zijn om economisch mee te kweken. Bovendien moet je de warmte maar kwijt zien te raken.
              Bij andere lampen ligt het rendement dus veel hoger. Een HPS-lamp geeft het volledige spectrum weer. Echter bepaalde kleuren (blauw en rood) zijn oververtegenwoordigd. Daardoor is de CRI van een HPS-lamp ongeveer 23 %. (Dus het zichtbare lamplicht komt voor 23 % overeen met het zonlicht) Het voordeel van de HPS-lamp is dat de planten gebaat zijn met de oververtegenwoordiging van het blauwe en rode spectrum in deze lamp. Overigens wil ik niet beweren dat het groene spectrum volkomen nutteloos is voor de planten: een deel van het groene spectrum wordt toch benut. Het niet benutte deel wordt weerkaatst, zodat de bladeren optisch groen zijn.

Xtreme
              Last edited by Xtreme; 13 October 2009, 16:58.

Comment

Bedankt voor de informatie.

Groeten,
                DutchBullet

Comment

Bezig...
                X