Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigenbouw, eigenwijs? en nou??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eigenbouw, eigenwijs? en nou??

Korting op 420shop
    Attached Files

Re: Eigenbouw, eigenwijs? en nou??

Hoi Rieks,

Welkom op het forum.

Allereerst een mooie ruimte die je daar gecreeerd hebt, ik hou wel van initiatieven en nadenkwerk (zoals vloerverwarming.. ghe).
    Gezien de hoogte kun je alleen maar met lage planten gaan werken zoals de meeste autoflowers (die gaan gelijk op 12 uur licht en 12 uur donker).
    Als je dan kijkt naar bijvoorbeeld de Lowriderfamilie, dan zit je al gauw te denken aan een hoogte van 50 tot 80 centimeter.
    Tel daarbij op de verlichting die je gebruikt (ik zou TL en Spaarlampen doen), dan zit je al aan de hoogte van je kast.

Verder schat ik in dat je met een dergelijke plant, er zo'n 10 a 12 in kwijt kunt, maar dat betekend wel dat je er echt een zwik TL's en SL (spaarlampen) in moet zetten.
    Liefst 1 per plant (voor wat betreft spaarlampen).
    Let hierop wel op de kleurcodes van de lampen (TL liefst 840 = cool white = voor groei, en SL liefst 827 = warm white = voor bloei).

Aangezien het autoflowers zijn, zou ik 3 weken met de TL's beginnen met 18/6 (licht/donker) en daarna overstappen op 12/12 met de spaarlampen.

Ik ben met een vergelijkbare kweek bezig (zit nu in de ontkiemfase), dus dit is hoe ik het ga aanvliegen.

Hopelijk heb je wat aan mijn info!
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Thanx Nefius!

Bedankt voor je compliment. De vloerverwarming is voornamelijk bedoeld om mijn kastje om te kunnen vormen naar een goede droogruimte....

Waar denk je aan met "een hele zwik TL's? Echt een TL plafond zo groot als de totale oppervlakte? Of zou ik genoeg hebben aan 2 x 3 dubbele armaturen verdeeld over de breedte van de kast?

Tally Ho

Rieks

Comment

Hoi rieks

je kan eigenlijk wel nog alle kanten uit met dat kastje van je.
        Ik zelf zou gaan voor 3x250W HPS of voor TL's, alhoewel je voor TL's wel een rare maat kast hebt...
        Maar met 3x250W en een beetje overcapaciteit van afzuig komt het zeker goed.
        Zet een plantje meer, maar dan direct op 12/12, kom je niet snel in hoogte tekort hoor.
        Scroggen is nog een optie...

Komt vast goed

Comment

Voor wat betreft TL's en spaarlampen, ik zou 2 rijen maken (dus voor en achter).

Althans.. als het ook je bedoeling is om daadwerkelijk 10 planten te kweken.
          Licht = gewicht!!
          Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Als je wilt weten hoe je jouw plantjes klein kunt houden, klik dan hier.

Comment

Bezig...
            X