Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klopt dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: klopt dit?

Waar je net stroom in je relais komt die zit precies verkeert op foto blauw en bruin komen samen in T1 .
    Even checken dus.

Comment

okey, blauw en bruin samen in T1 gedaan en daarna met timer enzovoorts in stopcontact gestoken. Hoorde toen een vrij harde "pop" en een flits nu is volgens mij me verleng-snoer kapot.. want als ik hem er weer via dat verlengsnoer insteek doet hij helemaal niks meer.
      Zouden er meer dingen kapot zijn gegaan? zoals vsa of relais?
      grtz

Comment

nene Op je foto lijkt het of je bruine en blauwe samen zitten in T1 dat mag niet , 1draad op T1 en 1 draad op T2 , anders leg je alles in kortsluiting

Comment

Als je bruin (fase) en blauw (nul) met elkaar verbindt, zonder verbruiker er tussen, sluit je kort. Meestal brandt de zekering dan door. Hopelijk is alleen je verlengsnoer kapot, mogelijk ook een deel van de apparatuur.

Xtreme

Comment

zie foto (met paint bewerkt)
            Rode circel waar de fout denk ik zit (daar zit bruin en blauw samen wat niet mag)
            Attached Files

Comment

okey thnx guys for reply's!
              Ik heb het aangesloten nu met blauw in t2 en bruin in t1, maar als ik hem dus aansluit en klok springt op aan dan hoor je de relais wel klikken, maar lamp gaat niet aan en vsa maakt raar geluid.
              Hoe zit het eigelijk met die groen/gele kabel bij de reflector? moet die niet ergens aangesloten zijn? Dat is het enige wat ik me kan bedenken wat fout is, heb namelijk voor de rest precies zoals jij het zegt Boky.
              http://img4.imageshack.us/i/25102009219t.jpg/
              grtz
              Last edited by junkie xxl; 26 October 2009, 21:07.

Comment

De aarding is de kap zelf dus alles wat er met in verbing sta is aarding , het vijsje/boutje die de kroonstekker van zet , (op je lap kap die ik een goud kleurig stukje , vemoed dat het die is van de aarding.)

mvg boky

Comment

dus ik moet dat aardingsnoer op het schroefje draaien die tussen de blauwe en de bruine inzit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door junkie xxl View Post
                    okey thnx guys for reply's!
                    Ik heb het aangesloten nu met blauw in t2 en bruin in t1, maar als ik hem dus aansluit en klok springt op aan dan hoor je de relais wel klikken, maar lamp gaat niet aan en vsa maakt raar geluid.
                    Hoe zit het eigelijk met die groen/gele kabel bij de reflector? moet die niet ergens aangesloten zijn? Dat is het enige wat ik me kan bedenken wat fout is, heb namelijk voor de rest precies zoals jij het zegt Boky.
                    http://img4.imageshack.us/i/25102009219t.jpg/
                    grtz
                    Als je de prise in het contact steekt, slaan de zekeringen niet uit in je huis?

Dit is echt wel te zot man , zoals ze nu aangesloten zijn krijg je continu kortsluiting

Steek blauw in T1 of T2(T1 en T2 zijn gebrugd ) en rood in T3 of T4(ook gebrugd)! Volg je schemaatje..
                    De aarding is er voor de veiligheid maar het is niet omdat deze niet aangesloten is dat de lamp niet brand he Je zal wel ergens op je ballast een vijsje zien waar je die kan aan verbinden...

Greetz Fifi
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

okey, hier hoe nu mijn aansluitschema eruit ziet. Je moet ff op de link drukken, daar staat foto.
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Wat is er hier fout?
                      grtz

Comment

Niemand kan mij vertellen wat er in dit schema fout is?
                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Comment

Zou het kunnen zijn dat mijn vsa kapot is ofzo? Heb namelijk vandaag geprobeerd alleen met vsa en lamp aan te sluiten, dus zonder relais, maar me vsa maakt dan nog steeds hetzelfde geluid. Het is een beetje soort tikkend geluid, het klinkt een beetje of er stroom doorheen gaat, maar me lamp gaat niet aan..
                          heb intussen wel me aardingsdraad bij lamp aangesloten. Ik eb hem dus nu even zo aangesloten om te kijken of ie het dan wel doet, maar nog steeds niks..
                          Begin echt een beetje wanhopig te worden, heb naar mijn idee op dit plaatje alles goed aangesloten.

Comment

Met een multimeter kun je controleren of je vsa nog werkt. Gewoon de sensorstiften op de fase- en de nulaansluiting houden. Anders kun je in de shop je vsa ook laten doormeten.

Xtreme

Comment

Comment

Nu klopt de aansluiting wel: alleen je weet nog steeds niet of je vsa kapot is nadat je de fase- en de nuldraad op tegelijkertijd op het zelfde aansluitpunt hebt aangesloten. Misschien is alleen het contact ingebrand. Je hoeft overigens niet naar een growshop om je vsa te laten doormeten: elke elektronicazaak doet dat (gratis) voor je. Trouwens, een multimeter kost tussen de 10 en 15 euro.

Xtreme

Comment

Bezig...
                                X