Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarming???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verwarming???

    Korting op 420shop
    hallo,

    Met de winter in aantocht ben ik al zoekende naar een goed en niet te duur alternatief voor mijn badkamerkachel van 1000 of 2000 watt.

    Zat te denken aan een verwarmings element(aquarium) of een mat,wil wel liefst iets veilig want geen zin in smeulende dingen of erger.

    Het is de bedoeling om dit in mijn tent te zetten of hangen of leggen(maar onder potten verwarmen?)
    Tent is 80x80x180 en afzuiging staat s nachts ook aan,leg er nu kruik in maar als het buiten kouder wordt(heb maar 2 kruiken),en die zijn koud onder de ochtend.(Nu 19 graden in tent onder de morgen)

    Hoop op goeie tips voor weinig watts en veilig verwarmen in mijn tentje

    Bedankt voor tips,
    Geniet van iedere dag!!

    #2
    Re: verwarming???

    http://www.livestream.com/kwekertrichomes

    kijk maar naar die link is kweker met zijn live show

    Comment


      #3
      Re: verwarming???

      Heb gekozen voor kabel van 6 meter en 75 watt deze warmt tent iets meer dan 2 graden op

      Groetjes,
      Geniet van iedere dag!!

      Comment


        #4
        Re: verwarming???

        probeer een bak te maken waar je de kabel in kan leggen,dus eerst een alu kader maken van een 6cm hoog, alu plaat op grootte van het kader om een bodem te maken, dan laagje vaste isolatie op bodem(hoeft niet te dik te zijn),kabels erop en dan een laagje van +- 4cm scherp zand erop waar je dan je plantjes kan opzetten.
        door het zand blijft de warmte er langer in en je kan het zand bv ook besproeien met water om de lv zo wat omhoog te krijgen indien nodig.oja bovenop de kabel een laag alu folie(van de huishoudrol) plaatsen voor je het zand er op doet!zo wordt de warmte meer verspreid....
        succes!

        cheers!
        Last edited by smoories; 17 January 2010, 17:02.

        Comment


          #5
          Re: verwarming???

          Heb een houten bak nu van 8 cm hoog want kreeg aluminium niet voor elkaar op werk!

          Heb deze bekleed met plakplastic voor op boeken, mijn kabel mooi in lussen over de bak verdeeld!(Krammetjes niet tot tegen kabel hoor!)

          Onder de houten bak ligt 15 cm glaswol met spijkerflens!!

          In de bak ligt zon 0,5 cm onder de kabel en 1 cm erboven!!

          En gister bij proefdraaien was tent zeiknat aan binnenkant,dus sproeien inderdaad goed voor lv (indien nodig!!).

          Vraag me alleen af of je potten die op het zand staan er dan ook nog warmte van krijgen!!

          Wil op zand vijverfolie leggen en dit mooi in bak lijmen nog 4cm hoog,dan kan ik mooi water geven in mijn bak!

          Of is dit geen goed idee!

          En zou bodemthermostaat nodig zijn,gister was zand in bak 25 graden na 2 uur!!!

          Groetjes en bedankt voor reacties,
          Geniet van iedere dag!!

          Comment


            #6
            Re: verwarming???

            vergeet vooral geen isolatie ook direct onder je kabes te plaatsen,hoeft niet veel te zijn,zo!n alu/isolatiematjes zo dat de warmte van je kabels naar boven gaat en niet verloren graakt naar onder,en ook die plastiekfolie niet kan smelten .ik zet toch nog schaaltjes tussen men potten en het zand zodat ik het zand alleen vochtig kan maken als het nodig is en niet iedere keer als ek water geef,je moet er nu ook geen liters water ingieten in dat zand die kabels mogen wel es vochtig komen maar denk niet dat het de bedoeling is dat ze liggen te baden in een plasje.en de grond in de potten blijven bij mij tussen de 22 en max 24 graden,wel met bodemthermo...is zeker handig!
            ik zet er deze week wel es een foto op van mijn bak!

            groeten!

            Comment


              #7
              Re: verwarming???

              Oke ga ik zeker doen , waar kan ik die alu matjes vinden voor onder mijn kabels en geef langs onder water ook jij gebruikt ook bodemthermostaat?? Welke???

              Ty voor reacties,
              Geniet van iedere dag!!

              Comment


                #8
                Re: verwarming???

                Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
                hallo,

                Met de winter in aantocht ben ik al zoekende naar een goed en niet te duur alternatief voor mijn badkamerkachel van 1000 of 2000 watt.

                Zat te denken aan een verwarmings element(aquarium) of een mat,wil wel liefst iets veilig want geen zin in smeulende dingen of erger.

                Het is de bedoeling om dit in mijn tent te zetten of hangen of leggen(maar onder potten verwarmen?)
                Tent is 80x80x180 en afzuiging staat s nachts ook aan,leg er nu kruik in maar als het buiten kouder wordt(heb maar 2 kruiken),en die zijn koud onder de ochtend.(Nu 19 graden in tent onder de morgen)

                Hoop op goeie tips voor weinig watts en veilig verwarmen in mijn tentje

                Bedankt voor tips,

                De meeste elektrische kachels hebben ook een knop waarmee je de temperatuur kan afstellen.Het is niet of 1000 watt of 2000 watt. Tussenwaarden zijn in de meeste gevallen mogelijk.

                Comment


                  #9
                  Re: verwarming???

                  Hallo,

                  Ben nu beetje aant testen met mijn potten op schalen in mijn bak met zand en verwarmingskabels.

                  Meet ook de grondtemperatuur die is op de bodem 26 graden en 3 cm diep 18 graden.
                  De begintemperatuur(van omgeving dus) was 14 graden en het enige wat constant brandt zijn mijn kabels(dus zonder lampen overdag en zonder planten en water in potten,gewoon zo uit de zak)

                  Voor de zaadjes is dit oke maar neem aan dat dit te warm is als de planten eenmaal veel voedingsstoffen gaan opnemen(en dit is vast best bij 22 graden ofzo) maar waar moet het dan 22 graden zijn onderin de pot of ?? (of wordt het bovenin ook wel 26 dan net als op de bodem na een tijd) temp in tent met kabel is dikke 17 graden

                  Als mijn planten erin staan en lampen dus alles opwarmen tot zo een 26 graden voor al die uren,en als die uitgaat 15 min erna mijn kabel angaat zal het misschien te warm worden??

                  Hoop op wat antwoorden,liefst van mensen met een kabel in een zandbed maar iedereen maag zijn gedacht natuurlijk zeggen!!!

                  Groetjes,
                  Last edited by jehsd; 23 January 2010, 19:59.
                  Geniet van iedere dag!!

                  Comment


                    #10
                    Re: verwarming???

                    ff schop gegeven
                    Geniet van iedere dag!!

                    Comment


                      #11
                      Re: verwarming???

                      yoo

                      de temp in de pot niet hoger dan 24 laten worden,ik meet een 5tal cm van de onderkant af de temp in de grond,die staat altijd rond de 20-22 graden,denk toch dat na een weekje of 2 de belangrijkste wortels onderin de pot zitten dus doet de temp van de grond bovenaan er niet echt veel toe ,denk ik toch...
                      bodemthermostaat is van bio green bij mij,maar er zijn er wel voldoende te vinden in de gs,had zelf liever een digitale gehad(denk nauwkeuriger)
                      die alu matjes vind je(hier toch) gewoon in een doe het zelf zaak,dient om tussen de muur en chaufage te plaatsen,alu met een klein laagje iso erop.

                      grtz!

                      Comment


                        #12
                        Re: verwarming???

                        oke bedankt man,op hoeveel staat je thermostaat dan?

                        En jou potten staan ook op zand he met schaaltje onder de pot?

                        Groetjes,
                        Geniet van iedere dag!!

                        Comment


                          #13
                          Re: verwarming???

                          ja de potten staan bij mij met schaaltje op de aarde,er zit bij mij wel een laagje hydrokorrels onderin,zo komt de meeste warmte niet direct in contact met de grond in men pot,want door dat het geen digitale thermo is wordt het zand soms 25 graden,maar door die korrels blijft het rond de 20 a 22 graden onderin de grond.het is een beetje uitzoekn in het begin
                          Attached Files

                          Comment

                          Bezig...
                          X