Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogte lamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoogte lamp

Korting op 420shop
    Goedenavond.

Ik heb zelf alleen maar onder de welbekende lampen gekweekt , dus gewoon die losse philips kappen met een grote platte reflector.

Nu wil ik zelf liever gaan kweken met lampen die de voorschakeling etc al ingebouwd hebben , zoals de HS 2000 met midireflektor

Nu is dus mijn vraag , het schijnt dat deze lampen het licht op een andere manier uitstralen ,gerichter.
    Moeten ze daarom hoger hangen , en kunnen er wel evenveel planten onder een 600w lamp als normaal gesproken ?

Hoor het wel

Edit :

Bedoel dus deze lampen :
    Last edited by Gijs23; 3 November 2009, 18:24.

Re: Hoogte lamp

dat zou ik idd ook wel eens willen weten

ik heb ook in twijfel gestaan om die te kopen

maar wat een boer niet kent vreed die niet lol

Comment

Het probleem met deze lamp is dat als je een kleine kast / tent heb je hem moeilijk in het midden kan laten hangen.

Grtz.

Comment

Het gaat me voornamelijk om de hoogte , het gaat niet om een tent maar om een kamer.
        Het in het midden hangen is het probleem niet

Comment

Niemand die hier wat zinvols over kan vertellen ?

Comment

Misschien heb ik het mis hoor, maar is het niet zo dat een lamp zo laag mogelijk moet hangen zover het ongeveer 24 graden is bij je bovenste top?

Comment

bron: hydrologisch kweken (canabis literatuur)

DE JUISTE LAMPHOOGTE
              Ook de lamphoogte is een schromelijk onderschatte faktor in de belichting van je planten. De hoogte van je lichtbron is, in het licht van eerder genoemde stelling, ontzettend belangrijk. Een te laag hangende lamp zprgt voor verbrande planten en bij een te hoog hangende lamp verliest de lichtbundel veel van zijn kracht.
              Dat resulteert in lange, iele planten en dus uiteindelijk in gewichtsverlies bij de oogst.

De afstand tussen de lamp en de planten toppen is mede bepalend voor de hoeveelheid licht die de planten krijgen. Het effeckt van een lamp die 50 cm boven een palnt hangt, is 4 maal sterker dan een lamp die 100 cm boven de planten hangt. De hoeveelehid licht wordt dus 4 keer kleiner als de afstand verdubbeld. Dit betekend echter niet dat je de lamp zo dicht mogelijk boven de planten kunt hangen, want de lamp is ook een warmte bron. Zoals bekent komt er een behoorlijke hoeveelheid stralingswarmte van de lamp af. Dat kan tot gevolg hebben dat de tempratuur rond de toppen van de plant oploopt tot boven de 30 graden. Daarboven stopt de stofwisseling van een plantof erger nog, de bladeren verdrogen en sterven af.om te voorkomen dat de tempratuur te hoog oploopt, moet je ventileren en de lucht afzuigen, vaak helpt dit niet voldoende en zul je de lamp hoger moeten hangen.

in een boek wat ik heb heb ik dit trug gevonden bij lamphoogte weet niet of je er veel aan hebt maar tis allemaal niet makkelijk je krijgt niets voor niets gheheheh hooop dat je hier een stukje in trug vindt wat jou dichter bij jou antwoord brengt want zelf gebruik ik ook gewoon spiegel kap en geen diepstraler zoals jij hebt maar vindt het wel deftig spul

maar over het algemeen
              250 watt ------> 25cm
              400 watt ------> 40cm
              600 watt ------> 60cm
              tl --------------> 2-3 cm
              sl --------------> 5-10 cm
              Last edited by devils haze; 4 November 2009, 19:37.

Comment

Bij HPS is het ongeveer een mm per watt .

Comment

Bedankt allemaal.
                  Wat betreft de hoogte denk ik inderdaad niet dat het veel uitmaakt.
                  Misschien stel ik de vraag verkeerd.

De manier waarop de 2 soorten lampen het licht naar beneden stralen is nogal verschillend
                  De diepstraler heeft een intensere lichtstraal , waardoor ik me dus afvraag of ik met 3 van deze lampen ook met 36 planten aan de gang kan gaan omdat ik het idee heb dat deze lampen een minde "brede" lichtstraal geven

OF zou dat wel meevallen ?

Comment

Dat is een dieptestraler denk een BAL 600W? die moet best +60cm van de plant gehangen worden en omdat het ook evsa is heeft die 20% (ongeveer kan 30 zijn ook) meer lumen of een gewone 600W, belichtingsoppervlak is ook 1,2 x 1,2

Het enige verschil in kweken is dat je voor een scrog beter bent met een adjust-a-wing
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Kijk dat is nuttige informatie.
                      Ga het er gewoon eens op wagen we zien wel waar het schip strand

Comment

Ter info : Bij mij hangt de HPS 600 op 50 cm. Zeg er wel bij dat ik een pc-ventilator gebruik om de lucht tussen de lamp en het bladerdak te koelen. Onderaan in het hok gebruik ik nog een ventilator om zuurstof tot bij medium te krijgen.

Greetingzzz,

Comment

Bezig...
                        X