Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klimaat/schakelbord hulp aub

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

klimaat/schakelbord hulp aub

Korting op 420shop
    is het mogenlijk om zelf een regeltravo/schakelbord te maken, waarmee je een paar dingen aan elkaar linkt? zoals tijd, temperatuur en fan snelheid?
    waarbij tijd en temperatuur restictors of activators zijn voor de fan snelheid

zoals bijvoorbeeld:

laten we voor de makkelijkheid zeggen dat je de fan op 3 standen kan instellen: zacht(1), normaal(2), hard(3)

A - je wilt dat je fan wat harder draait als je lamp een poosje aanstaat in verband met warmte

B - je wilt dat je fan zachter draait wanneer de lamp uit is want dan wil je de warmte in je tent behouden

< - je wilt dat je fan zachter draait wanneer de temperatuur onder bijvoorbeel 20 graden komt

> - je wilt dat je fan harder draait als de temperatuur boven de bijvoorbeeld 27 graden komen.

= - je wil dat de fan normaal draait als de temperatuur tussen de 20 en 27 graden is

maar je wil dat de temperatuur soms de doorslaggevende factor is voor de fansnelheid en soms de tijd.
    als de temperatuur te laat wordt moet de fan zowiezo zachter draaien, als de temperatuur te hoog wordt moet de fan zowiezo harder draaien.
    als de lamp uitgaat moet de fan zowiezo zachter draaien, als de lamp aangaat moet de fan zowiezo harder draaien

dan zou je de volgende opties krijgen:

de fan draait zacht wanneer: < 20 graden met lamp uit
    de fan draait normaal wanneer: < 20 graden met lamp aan
    = 20-27 graden met lamp uit
    de fan draait hard wanneer: = 20-27 graden met lamp aan
    > 27 graden met lamp uit
    > 27 graden met lamp aan

kan ik dit verwerken in een schakelbord? of denk ik veel te overdreven en ingewikkeld?

groetjes soos
    Last edited by soossa; 11 November 2009, 03:30.

Re: klimaat/schakelbord hulp aub

Een davin kan dat controleren kan je ook kopen op alien.nl
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Als je toch een schakelkast koopt met een fan-control ben je toch klaar, lijkt mij veiliger en je hebt het werk er niet van.
      Het zou misschien wel kunnen, heb het zelf niet gedaan, misschien wel uit gemak.

Groet,

Comment

ik vindt over het algemeen dat ik bij een kant en klare schakelkast overbodige aansluitingen heb, en kan ik twee lampen die ik aansluit op de schakelkast ( zullen 1x 600W en 1x 250W worden) apart aansturen, met aparte restricties of moet ik voor beide dan een kassie kopen?

soos

Comment

Ik denk dat je best es op bezoek gaat bij een gs, alien bv en daar es zegt wat je precies wilt, want als je een schakelkast voor 2x600W koopt dan word die gestuurd door 1 timer voor de beide

En waarom een volledige schakelkast als je es google checkt en kijkt voor een Fancontroller met thermosturing bv een Davin 11T en dan een Davin 12 voor je lampen te sturen, daarmee heb je over het algemeen alles wat je nodig hebt

A. The cop!

Comment

ok prima, dus het besturen van de fan met tijd gaat dan verloren, laat ik hier ander mee beginnen, kan ik het later nog altijd uitbreiden.

Comment

de fan moet toch continu draaien voor verse lucht in je ruimte te zuigen, ook als de lampen uitliggen

A. The cop!

Comment

waarom wil je al die dingen controleren via je fan en niet gewoon via je afzuiger?
                Last edited by pandemon; 21 November 2009, 16:02.

Comment

Ik begrijp uit je uitleg dat je min of meer scenario's wil kunnen kiezen. Dus een aantal programma's eigenlijk.
                  Je kan dit perfect met een LOGO!-module van Siemens. Een investering. Het programmeren ervan heb je in enkele dagen onder de knie.

Comment

duurt zelfs zo lang nog niet is een 'beetje' het principe van de technology lessen van de eerste jaartjes middelbaar met die en/of/niet poorten
                    Die dingen kosten overigens rond de 130 euro voor de logo zelf en een kleine 100 euro voor een eventuele uitbreidingsmodule moest je eens aan het spelen willen gaan :p
                    Last edited by furocious; 26 November 2009, 07:27.
                    Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Comment

en dit kan ik allemaal zelf in elkaar zetten en op de stroom aansluiten?

Comment

maar bedankt voor de tips ik denk dat ik het eerst wel zelf ga doen grotendeels

Comment

Bezig...
                        X