Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A.D.T. anti-detectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    A.D.T. anti-detectie

    Korting op 420shop

    #2
    Re: A.D.T. anti-detectie

    Mooi iemand die het gewoon uitprobeert en zelf de proef op de som neemt chapeau!

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: A.D.T. anti-detectie

      interesting .

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: A.D.T. anti-detectie

        zeer mooie test, aangezien ik aant kijken ben voor kastje te maken op de zolder folie erop en dan nog eens kijken of ik alsnog een cooltube nodig heb of nie voor 400watts hpsje

        mooi werk time2grow ik had er echt mijn twijfels over
        Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

        Comment


          #5
          Re: A.D.T. anti-detectie

          de temperatuur in je kastje blijft hetzelfde.
          als het nu te warm komt, zal het ook zo zijn met A.D.T.
          de folie zorgt ervoor dat je het langs de buitenkant niet kan zien hoe warm het in je kastje is.

          Oorspronkelijk geplaatst door dmx3510 View Post
          zeer mooie test, aangezien ik aant kijken ben voor kastje te maken op de zolder folie erop en dan nog eens kijken of ik alsnog een cooltube nodig heb of nie voor 400watts hpsje
          nice work !!!
          heb je eventueel foto's van je metingen?
          Last edited by midnight fantasy; 26 December 2009, 10:30.

          Comment


            #6
            Re: A.D.T. anti-detectie



            Hallo !


            Dat de folie werkt heb ik geen twijfel over dat heeft uw opstelling nog eens bevestigd bij relatief lage temperaturen. MAAR ! voor wat de toepassing zou moeten dienen, zijnde het camoufleren van je growroom,denk ik dat deze folie tekort schiet, in die zin dat je een wand temperatuur hebt in de lamp van 1500 graden. wat een aanzienlijk temperatuurs verschil is met jouw opstelling.

            Kan je eventueel je opstelling eens overdoen maar in plaats van een verwarmingselement te gebruiken, een hoge-natriumdamp lamp in die box steken ?

            ik denk dat we dan met die opstelling wel eens een ander resultaat zouden krijgen.


            Hopelijk lukt dit je en laat je het ons weten,dit zou super zijn !!!

            gr Gazebo

            Comment


              #7
              Re: A.D.T. anti-detectie

              Ik weet niet hoe groot de ruimte wordt, maar als je de warme lucht naar buiten blaast zien ze dat gewoon, ik vindt het hele anti detectie folie maar een fabel.

              Tenzij je een aparte kist maakt die de lucht koelt en dan naar buiten blaast heeft het misschien wat nut.

              Ik denk dat je eerder tegen de lamp loopt door een leuke buurman of buurvrouw die het de mensen niet gunnen.

              Comment


                #8
                Re: A.D.T. anti-detectie

                Oorspronkelijk geplaatst door Gazebo View Post
                Hallo !


                Dat de folie werkt heb ik geen twijfel over dat heeft uw opstelling nog eens bevestigd bij relatief lage temperaturen. MAAR ! voor wat de toepassing zou moeten dienen, zijnde het camoufleren van je growroom,denk ik dat deze folie tekort schiet, in die zin dat je een wand temperatuur hebt in de lamp van 1500 graden. wat een aanzienlijk temperatuurs verschil is met jouw opstelling.

                Kan je eventueel je opstelling eens overdoen maar in plaats van een verwarmingselement te gebruiken, een hoge-natriumdamp lamp in die box steken ?

                ik denk dat we dan met die opstelling wel eens een ander resultaat zouden krijgen.


                Hopelijk lukt dit je en laat je het ons weten,dit zou super zijn !!!

                gr Gazebo
                ik weet er niet veel van maar ik denk dat een verwarmingselement in een elektrische kachel ook weel warm word. ik geloof wel dat het werkt. je moet wel je uitgaande lucht koelen

                Comment


                  #9
                  Re: A.D.T. anti-detectie

                  Lol dus jij denkt dat jij zo maar een FLIR camera mee kan nemen ? zal dan wel geen zijn zoals de flikken



                  Deze machientjes kosten een fortuin en zal jij wrs niet gewoon met de hand kunne dragen , dan heb je ook nog deze FLIR camera's


                  Deze kun je wel met de hand dragen maar kost NOG meer dan die grote
                  Nu ik heb over deze FLIR camer's al meer dan 10 films bekeken , ik kan je verzekeren als de flikken achter je aan zitten met zo'n ding , zal jou detectie folie je niet helpen helpt wel. Maar zodra jij je kastje opendoet ben je betrapt ! Want ze gaan niet eenmaal 2 mins overvliegen hoor , blijven er dagen lang aan een stuk wachten , wat normaal is ze moeten eerst huiszoekingsbevel hebbe voor de die FLIR's kunne bezigen dus die moeite gaan ze niet voor niets doen.

                  MVg Izzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: A.D.T. anti-detectie

                    wel leuk zn topic terwijl ze in belgie nog niet eens gebruiken mogen maken van deze camera's.
                    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

                    Comment


                      #11
                      Re: A.D.T. anti-detectie

                      Het volgende gevonden;

                      ..." Als warmtestraling een obstakel (wand, meubel, ..) tegenkomt dan zal er een gedeelte van de straling omgezet worden in warmte, en een ander deel zal teruggekaatst worden.

                      Hoeveel er omgezet wordt, en hoeveel teruggekaatst hangt af van het "stalingsgetal" van het materiaal waar je tegen aan botst.


                      Het ideale zwarte oppervlak, dat goed de warmtestraling opneemt, en ook goed z'n eigen warmte afstraalt heeft een stralingsgetal S (uitgedrukt in [W/m2hK4] ) van 5.

                      Een totaal reflecterende stof heeft een stalingsgetal van 0


                      Bij straling gebeurt de warmteoverdracht in twee richtingen :
                      - 1ste door emissie : Aan de oppervlakte van een wand met hoge temperatuur wordt de warmte in stralingsenergie omgezet.
                      - 2de door absorbtie : Aan de oppervlakte van een koude wand wordt de straling die er op valt omgezet in warmte.

                      Hoeveel emissie en absorbtie er plaatsvind hangt af van het stralingsgetal van het materiaal.


                      Reflexisolatie (met een zeer laag stralingsgetal) zal dus weinig van de straling die er op valt omzetten in warmte,(lage absorptie) en bijna alles terugkaatsen. Door dit terugkaatsen van straling krijg je de indruk dat de wand warm is, maar dat is hij niet !


                      Anderzijds als de reflexisolatie warm is, zal ze zeer weinig van deze warmte omzetten in straling en weer de ruimt inkaatsen,(lage emissie) dus krijg je de indruk dat de wand koel is maar dat is hij dus niet !




                      Ik ben van mening dat hoe hoog de warmte reflecterende werking van dergelijke enkel laagse reflectie folies (of a.d.t. folies) ook is, als er sprake is van kunstmatige warmte bronnen waarbij hoge temperatuurverschillen optreden tussen buiten wand en binnen wand, reflecterende folie alleen NIET afdoende is. De folie op zich zal opwarmen omdat er niet alleen sprake is van reflectie warmte in betreffende ruimte. De factor convectie warmte, veroorzaakt door de enorme warmte afgifte van b.v. lampen, is hierin bepalend.

                      Enkel laagse folie alleen is GEEN goede isolator waardoor er energie weg lekt. Energie die lekt is meetbaar. Kortom, combineer de zeer goede warmte reflecterende eigenschappen van de folie met een goede isolator en je bent er.

                      Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de reflecterende en isolerende eigenschappen van meerlaagse folies die voorzien zijn van lagen schapenwol, of andere 'reguliere' zeer goed isolerende materialen (hoge R-waarde), of kijk eens naar de mogelijkheden en voordelen van de combinatie enkel laags folie (zoals hier getest) met pur platen of mineraal wol isolatie (hoge R-waarde i.c.m. hoge reflectie eigenschappen).

                      Misschien leuk om dit eens te testen

                      Comment


                        #12
                        Re: A.D.T. anti-detectie

                        Oorspronkelijk geplaatst door marcel3 View Post
                        wel leuk zn topic terwijl ze in belgie nog niet eens gebruiken mogen maken van deze camera's.
                        Daarom dat je ze hier elke keer rondjes ziet rijden als het sneeuwt

                        Hoe grappig het ook klinkt, elk jaar worden er zo mensen gepakt.

                        Het zijn dan wel meestal de wannabe-industrial-growers die op
                        een slecht geisoleerde zolder met +1000 watt een grow-up hebben

                        All I can say "ya fucking idiots"

                        Comment


                          #13
                          Re: A.D.T. anti-detectie

                          Die adt-folie is misschien goed voor de weerkaatsing van het licht maar de meeste kwekerijen worden gesnapt door de warmte-afvoer door thermo-grafische camera's die gemonteert zijn op helicopters

                          Comment


                            #14
                            Re: A.D.T. anti-detectie

                            toch iemand die ons een beetje zekerheid kan geven. mooie test.
                            ik gebruik ook ATD folie. zeer content van. zeker zijn geld waard.

                            Super reflectie

                            Maar niet 100% lichtdicht met 1 laag, hang maar eens voor HPS van 600W!

                            Statisch geladen. Bij mij wel af en toe, mijn haar komt overeind op mijn armen als ik er langs ga.

                            Bedankt voor de test.

                            Comment


                              #15
                              Re: A.D.T. anti-detectie

                              Het lijkt erop dat een op mensen zich kapot staren op de naam "anti detectie folie". Zoals zeer goed omschreven door TVR is de beschreven folie prima als onderdeel van een totaal anti-detectiesysteem van werken. Wat dus ook bv isolatie inhoudt, en zorgen dat je niet wordt gezien met kannen voeding of andere kweekgerelateerde items.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X