Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

giftige lucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    giftige lucht

    Korting op 420shop
    Ik heb bij een vriend geholpen bij het maken van een kweek ruimte. nu achteraf blijkt dat hij problemen heeft met giftige lucht. Nu vragen wij ons af welke materialen zeker niet mogen worden gebruikt in zo'n ruimte!

    als er iets in de lijst staat dat niet mag, laat het dan ff weten zodat we dat kunnen aanpassen!

    grondzeil : PVC vijver folie
    Wanden : koelcel panelen (sandwiche panelen) wit geverfd
    Wanden : wit geverfd hout. verf op olie basis
    silicone
    tek 7 (montage kit)
    pvc buis voor lucht in!
    duck tape
    pur schuim

    wat zijn de herkenning's punten van giftige lucht aan de planten?
    ik heb gelezen dat de meeste planten pas na een maand tekenen van slechte lucht laten zien, is dat waar?
    zijn er nog materialen die vaak worden gebruikt door mensen die een ruimte bouwen die eigenlijk niet mogen worden gebruikt?

    #2
    Re: giftige lucht

    Verf heeft enorm veel giftige stoffen, dat kan zonder twijfel de boosdoener zijn. Ik zou uitkijken voor verf op basis van water als je dan per se met verf wil werken. Maar een beetje folie van bij de growshop en je speelt op zeker, is nu ook niet zo heel kostelijk en je haalt het er zeker uit.

    Comment


      #3
      Re: giftige lucht

      siliconenkit bevat 2-butanonoxim. Dit is een kankerverwekkende stof en kan levercirose tot gevolg hebben . Echter als de kit goed is uitgedampt vomt dit geen gevaar meer. Wel geventileerd verwerken dus. en de zaak 2 weken laten uitharden!

      Comment


        #4
        Re: giftige lucht

        Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
        Verf heeft enorm veel giftige stoffen, dat kan zonder twijfel de boosdoener zijn. Ik zou uitkijken voor verf op basis van water als je dan per se met verf wil werken. Maar een beetje folie van bij de growshop en je speelt op zeker, is nu ook niet zo heel kostelijk en je haalt het er zeker uit.
        ja maar in mijn ogen is folie tegen de muur leuk als je ook een actieve lucht in hebt. anders word de folie van de muren gezogen en dat is ook niet evident
        is verf ook nog giftig als het er al 4 maanden tegen hangt?

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: giftige lucht

            ja maar het betreft een enorm kleine ruimte waar bijna niet in te werken valt. houten platen tegen de muren is zeker geen optie. als je de ruimte zou zien zou je me begrijpen! maar ik heb al zitten denken aan dubbelzijdige plakband

            Comment


              #7
              Re: giftige lucht

              Ja, das ook een optie. Het is altijd een beetje bricoleren maar dat heeft ook z'n charmes vind ik. Het moet niet altijd in van die kant en klare growboxen gebeuren... Maar dan moet je er wel wat gepruts voor over hebben

              Comment


                #8
                Re: giftige lucht

                Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                Ja, das ook een optie. Het is altijd een beetje bricoleren maar dat heeft ook z'n charmes vind ik. Het moet niet altijd in van die kant en klare growboxen gebeuren... Maar dan moet je er wel wat gepruts voor over hebben
                man, het maken van de ruimte is zelfs veel leuker dan het kweken zelf. er zijn heel veel dingen waar je rekening mee moet houden. dat vind ik wel tof. en als het kweken achteraf goed gaat is dat weer erg mooi mee genomen

                Comment


                  #9
                  Re: giftige lucht

                  Dat vind ik nauw ook, besteed zeker zoveel tijd aan me kistje dan aan de dames.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: giftige lucht

                    enige wat ik me kan bedenken is de olibasis verf voor de rest klopt alles

                    Comment

                    Bezig...
                    X