Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent voorzien van spaarlampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektent voorzien van spaarlampen

Korting op 420shop
    deze aan te kopen. Echter heb ik hier enkele vragen bij. Gezien ik mij zorgen maak over het verbruik van de 400 of 600 Watt lampen zou ik deze willen vervangen door spiraal spaarlampen. Is dat aan te raden en gaat dit zomaar? Zo ja, welke koop ik dan het best en met welke wattages moet ik rekening houden. Plus op welke afstanden moet ik ze hangen?

Moet ik gewoon zoveel spaarlamp kopen zodat het overeenkomt met 400 of 600 Watt gloeilampen? En blijft de afstand hetzelfde?
    Heeft het graden Kelvin van belang, dus koop ik best warm of cool white?

Dan nog een vraag over geurhinder op een appartement. Hoe kan ik deze het beste voorkomen met een kweektent als deze? Want ik veronderstel dat hier een uitlaat aan is, maar kan ik die naar buiten leiden of hoe werkt dat juist? Hoe kan ik dus zo goed mogelijk geurhinder voor de buren vermijden?

Alvast bedankt.
    Groetjes
    The Hazer

Re: Kweektent voorzien van spaarlampen

Ook nog even vragen wat ik nog extra nodig heb buiten deze set voor een eerste binnenkweek? Buiten planten en grond natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thehazer View Post
      deze aan te kopen. Echter heb ik hier enkele vragen bij. Gezien ik mij zorgen maak over het verbruik van de 400 of 600 Watt lampen zou ik deze willen vervangen door spiraal spaarlampen. Is dat aan te raden en gaat dit zomaar? Zo ja, welke koop ik dan het best en met welke wattages moet ik rekening houden. Plus op welke afstanden moet ik ze hangen?
      Die kweektent is heel goed geschikt, zelfs op een appartement, dat is zoals in mijn situatie. 400 Watt kan goed genoeg op een appartement, zolang je mooi je electriciteit betaalt en wat 's nachts en wat overdag draait wat je lichtcyclus betreft (wat de lichten gaan ook uit op een bepaald moment). 600w kan ook nog perfect zelfs.

Als je bereid bent om op HPS te kweken dan zie ik geen reden om dat niet te doen dus ik zou zeggen wat dat betreft: ga ervoor!
      Moet ik gewoon zoveel spaarlamp kopen zodat het overeenkomt met 400 of 600 Watt gloeilampen? En blijft de afstand hetzelfde?
      Heeft het graden Kelvin van belang, dus koop ik best warm of cool white?
      Gloeilampen geven een verkeerd spectrum af voor de plant en is dan ook onnuttig. Met een HPS heb je alles wat je nodig hebt wat licht betreft en behoef je verder geen lampen meer bij te hangen. Wil je echter wel spaarlampen of TL hangen dan kan je het beste in deze sectie je vragen daaromtrent stellen en zo ook je info zoeken:

Voor nog wat info over spectrum (wat je wel onbekend zal zijn) verwijs ik je naar naar een topic van me:

Dan nog een vraag over geurhinder op een appartement. Hoe kan ik deze het beste voorkomen met een kweektent als deze? Want ik veronderstel dat hier een uitlaat aan is, maar kan ik die naar buiten leiden of hoe werkt dat juist? Hoe kan ik dus zo goed mogelijk geurhinder voor de buren vermijden?
      Het beste is om te beginnen met een soortje te kiezen die niet teveel geur geeft, of toch minder dan de andere. Dus zeker GEEN Skunk of zware Indica. Een hybride of Sativa zou de beste keuze zijn.
      Nog belangrijker dan dat is absoluut een koolstoffilter die de geur filtert. Als je de optie hebt kan je met een buis die lucht recht naar buiten sturen, gewoon de uitlaat zoals je zei wat verlengen naar buiten toe.

Greetzzz

Jona

Comment

Helaba , ik heb dezelfde tent gekocht (1 maatje kleiner) bij dezelfde leverancier en ben er heel tevreden van.Er zit een afzuiging met carbonfilter in het pakket en zelfs met de uitlaat binnen ruik je niets.Mocht je in de laatste weken van je bloei toch een beetje geur hebben(hangt van soort plantje af) kan je altijd een zakje lavendel of zoiets in de uitlaat leggen.De carbonfilter moet na een aantal kweekjes wel vervangen worden net als de hps want de capaciteit neemt geleidelijk aan af.Qua belichting kan je idd gaan groeien onder spaarlampen of tl maaar voor de bloei is hps echt wel aan te raden(bevat zowel rood als blauw spectrum respectievelijk voor bloei en groei).Qua verbruik zou ik me niet teveel zorgen maken over hps ,ter vergelijking een gemiddelde tv of computer zit al ver boven de 600watt.
        Andere benodigdheden : plantenspuit , potten , aarde , zaadjes en je bent vertrokken ,bij de tent die je wil kopen zit echt alles bij.

Denk er wel om als je van stekjes vertrekt zul je een soort luchtbevochtiger moeten aanschaffen , zaailingen zijn minder onderhevig aan een lagere luchtvochtigheid.
        Last edited by Salmonello; 22 December 2009, 21:01.

Comment

Comment

Snap ik best maar je zal heus zo het verschil niet maken. Het is niet dat je ineens een grote verbruiker zal worden hoor. Tal van anderen huishoudapparaten verbruiken evenveel. 600w lijkt me ook relatief als je toch maar op een appartement woont wat je voetafdruk betreft.

Wat betreft de geurhinder heb ik in de 2 de slaapkamer een raam dus ik kan eventueel deze een groot isolatieplaat nemen (om de koude tegen te gaan) en dan daar een gat in snijden om de buis naar buiten te leiden.
            Ja maar maak dat het niet teveel opvalt dat daar ineens een uitlaat komt, best een klepje opmaken en dat wat camoufleren naar de buitenkant toe .

Ze zullen pas high worden als THC, het actieve bestanddeel zeg maar, verbrand wordt. Door gewoon lucht in te ademen uit je kweekhok gaan ze niets voelen hoor .

Wat betreft een soort van plant, is White Widow een goeie soort om te starten? Want ik hoor er goeie reacties van maar heb het nog nooit gedaan dus. Kan ik ze ook als reeds plantjes kopen want ik wil niet met zaden beginnen smodderen
            Das een zware indica maar de geur is allemaal relatief als je met een koolstoffilter werkt, wat ik je wel sterk aanraad. Anders wel een topsoortje en niet al te moeilijk om te kweken

Greetzzz

Jona

Comment

Comment

Comment

Comment

beiden zijn mogelijk alleen gaan ze iets sneller als je ze eerst voorkiemt tussen papier.

Een stek staat niet in de bloei , het is gewoon al een plantje , en handel in plantjes is illegaal.

Comment

Comment

Ja ik zou ze dan ook dadelijk in de grond steken hoor. Maar je moet ze waarschijnlijk wel op een bepaalde manier erin steken? Met het gaatje om water op te nemen naar de bovenkant?

En hoe diep dan? Een halve centimeter?
                        Hoelang moet je wachten alvorens ze over te potten? En vanaf wanneer mogen de lampen erop?

Comment

Halve centimeter, goed vochtig houden, warmte van bovenaf. Lampen mogen erop eigenlijk meteen maar gewoon niet er vlak op gaan hangen, gewoon rustig van iets verder beginnen en dan opbouwen tot de minimale afstand. Overpotten moet je een beetje bekijken volgens je wortelstelsel en de grootte van je plant zelf.

Deze topic is heel handig voor je.

Greetzzz

Jona

Comment

OK Bedankt Jona, heb net daar mijn vraag ook eens gesteld.

Comment

Ik heb nog wat bijkomende vraagjes voor de eerste kweek

Ik heb mijn besluit dus gemaakt dat ik na nieuwjaar voor deze homebox zal gaan. Met 600 Watt HSP's.

Ik ga dadelijk da zaden in stekgrond steken en ga voor White Widow's gaan. Nu was mijn vraag, kan ik ze best dadelijk in 18 L poten steken? Want ik heb hier ergens gelezen dat je best niet kan overpotten? En hoeveel zaadjes mag in planten rekening houdende met de 1,20 vierkante meter oppervlakte van deze homebox? Is deze groot genoeg voor 4 x 4 planten in te zetten of moet ik mij beperken tot 10 planten of zelfs minder?

Hoe zit het met de groei en bloeifases van de White Widow? Zijn die gelijk aan andere soorten of hoe zit die in elkaar iemand daar tips over en over eventuele voeding die ik zal moeten geven.

Comment

Bezig...
                              X