Re: Kweektent voorzien van spaarlampen
Perfecte keuze en is ook mijn keuze voor eind januari trouwens, practisch dezelfde opstelling op coco'smedium.
Het is 1 HPS lamp van 600Watt, geen verschillende. Als je van plan was van verschillende lampen te hangen dan is dat tentje aan de kleine kant. 1 x 600Watt moet ruim volstaan.
Ik ga persoonlijk ook voor een 4x4 opstelling kiezen, dus het kan perfect en is volgens mij een ideale hoeveelheid om onder een dergelijke lamp te zetten alsook volgens de beschikbare oppervlakte. Kijk voor vierkante potten om het maximum uit je oppervlakte te halen. 30cm op 30cm is ideaal dus wat potten betreft, de hoogte kan eventueel verschillen.
Waar mag dat dan wel wezen? Overpotten doen mensen wel vaker, om een goed bewortelde inhoud van je pot te bekomen. Al is het wel een stressfactor dus ga niet 20x overpotten (bij wijze van spreken). 1 a 2 keer moet voldoende zijn. Velen kiezen er echter voor om vaneerste keer in hun definitieve pot te starten zodat overpotten niet nodig is.
Groei kan je zelf kiezen, hoe langer je ze laat groeien hoe groter de plantjes worden. Bij groei wordt er 18u licht en 6u donker gegeven. Er bestaat reeds een topic over de GROEI van de planten waar je wat info kan gaan ophalen.
De BLOEI kan je hier een klein beetje over lezen. De bloei is dan ook bij White Widow min of meer vastgelegd en zal ergens tussen de 8 a 10 weken zijn, toch zeker niet langer aangezien het een van de sterkere indicasoorten is op de markt.
Qua voeding moet je in de bloei meer P en K toevoegen. Op www.growshopalien.com vind je verschillende topboosters die elk een beetje hetzelfde doen en dat is namelijk voeding geven voor de plant zodat ze rustig (of in een hels tempo liefst) toppen kan aanmaken.
Greetzzz
Jona
Perfecte keuze en is ook mijn keuze voor eind januari trouwens, practisch dezelfde opstelling op coco'smedium.
Met 600 Watt HSP's
Is deze groot genoeg voor 4 x 4 planten in te zetten of moet ik mij beperken tot 10 planten of zelfs minder?
Want ik heb hier ergens gelezen dat je best niet kan overpotten?
Hoe zit het met de groei en bloeifases van de White Widow? Zijn die gelijk aan andere soorten of hoe zit die in elkaar iemand daar tips over en over eventuele voeding die ik zal moeten geven.
De BLOEI kan je hier een klein beetje over lezen. De bloei is dan ook bij White Widow min of meer vastgelegd en zal ergens tussen de 8 a 10 weken zijn, toch zeker niet langer aangezien het een van de sterkere indicasoorten is op de markt.
Qua voeding moet je in de bloei meer P en K toevoegen. Op www.growshopalien.com vind je verschillende topboosters die elk een beetje hetzelfde doen en dat is namelijk voeding geven voor de plant zodat ze rustig (of in een hels tempo liefst) toppen kan aanmaken.
Greetzzz
Jona
Comment