Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent voorzien van spaarlampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweektent voorzien van spaarlampen

Perfecte keuze en is ook mijn keuze voor eind januari trouwens, practisch dezelfde opstelling op coco'smedium.
    Met 600 Watt HSP's
    Het is 1 HPS lamp van 600Watt, geen verschillende. Als je van plan was van verschillende lampen te hangen dan is dat tentje aan de kleine kant. 1 x 600Watt moet ruim volstaan.
    Is deze groot genoeg voor 4 x 4 planten in te zetten of moet ik mij beperken tot 10 planten of zelfs minder?
    Ik ga persoonlijk ook voor een 4x4 opstelling kiezen, dus het kan perfect en is volgens mij een ideale hoeveelheid om onder een dergelijke lamp te zetten alsook volgens de beschikbare oppervlakte. Kijk voor vierkante potten om het maximum uit je oppervlakte te halen. 30cm op 30cm is ideaal dus wat potten betreft, de hoogte kan eventueel verschillen.

Want ik heb hier ergens gelezen dat je best niet kan overpotten?
    Waar mag dat dan wel wezen? Overpotten doen mensen wel vaker, om een goed bewortelde inhoud van je pot te bekomen. Al is het wel een stressfactor dus ga niet 20x overpotten (bij wijze van spreken). 1 a 2 keer moet voldoende zijn. Velen kiezen er echter voor om vaneerste keer in hun definitieve pot te starten zodat overpotten niet nodig is.
    Hoe zit het met de groei en bloeifases van de White Widow? Zijn die gelijk aan andere soorten of hoe zit die in elkaar iemand daar tips over en over eventuele voeding die ik zal moeten geven.
    Groei kan je zelf kiezen, hoe langer je ze laat groeien hoe groter de plantjes worden. Bij groei wordt er 18u licht en 6u donker gegeven. Er bestaat reeds een topic over de GROEI van de planten waar je wat info kan gaan ophalen.

De BLOEI kan je hier een klein beetje over lezen. De bloei is dan ook bij White Widow min of meer vastgelegd en zal ergens tussen de 8 a 10 weken zijn, toch zeker niet langer aangezien het een van de sterkere indicasoorten is op de markt.

Qua voeding moet je in de bloei meer P en K toevoegen. Op www.growshopalien.com vind je verschillende topboosters die elk een beetje hetzelfde doen en dat is namelijk voeding geven voor de plant zodat ze rustig (of in een hels tempo liefst) toppen kan aanmaken.

Greetzzz

Jona

Comment

Jona, jij lijkt er toch veel over te weten, dus nog een vraagje over U.

In een ander topic gaat het over het toevoegen van UV light on top of HSP's.
      Klopt het dat het goed is voor de trichomes dat je een blacklightje bijsteekt in je homebox?

En over welke verhoudingen van wattages hebben we het dan?
      Dus voor de 1,2 vierkante meter kweekoppervlakte en 1 x 600 watt HSP.

Hoeveel watt van UV-A zou je dan best kunnen toevoegen en welke tijdinstelling moet er gebruikt worden op je planten hieraan bloot te stellen? Dezelfde als je met de HSP gebruikt? 18/6 voor de groeifase dus.

Comment

Er zijn verschillende manieren om je toppen bij te boosten wat licht betreft. Gisteren in Soft Secrets gelezen dat het beter is om UV-B te hebben. MH-lampen zouden dit uitstralen, en terrariumlampen ook. Maar dat is kankerverwekkend of dat wordt toch zo beweerd. Ik zou met een gewone HPS beginnen, het zal al goed zijn als je zonder problemen je kweek doorkomt. Wat UV-B licht toevoegen zal nog niet het grootste verschil maken, das pas als je op een maximum van je capaciteit zit dat je zo nog iets extra's kan doen voor je oogst. Mocht je dat toch overwegen dan wil ik je er even bijzeggen dat beter NIET met een cooltube werkt want glas houdt UV-B licht tegen.

Het is echt puur een optie en zou het persoonlijk (nog) niet doen. Je zal nog genoeg problemen ondervinden, laat staan dat je nog eens je hoofd moet breken over een extra lamp die je erbij wil hangen .

Wat wel aangeraden wordt is om een fitting te kiezen waar je eventueel op het einde van de bloei -de laatste 2 weken namelijk- een MH lamp gaat hangen ipv je HPS, om het nog enigszins eenvoudig te houden .

Jona, jij lijkt er toch veel over te weten, dus nog een vraagje over U.
        Ik zal niet zeggen dat ik er niets van ken maar er lopen er hier rond die er veel meer van kennen, ik probeer gewoon mijn 'taak' te vervullen door zoveel mogelijk mee te helpen . Iedereen gaat wel eens in de fout dus altijd handig van ook andermans mening te vragen. Vragen staat bij mij dus altijd vrij.

Greetzzz

Jona

Comment

Re: let,s get ready to tumbel.probeer deze eens

GreenPower LED flowering lampNoot: Product data in deze tabel zijn voorlopig.

Comment

Bezig...
          X