Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verticale scrog doe het zelf

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

verticale scrog doe het zelf

Korting op 420shop
    hallo iedereen

Had na wat rondsnuisteren op het net een intressant dingetje gevonden namelijk een verticale scrog dome of whatever de naam is namelijk:

Nu ga ik hier langzaam maar zeker het zelfbouw projectje hier posten.Het gaat wel niet in een twee drie gaan aangezien ik niet genoeg $$ heb voor de moment
    Zie hier een klein schetsje van wat het zou kunnen worden eventueel(Heb dit dus nog nooit gedaan dus professioneel ziet het er niet uit geeft je wel een ideetje waar ik naar toe wil)

eventuele aanpassingen en ideetjes zijn altijd welkomzo zou ik de potten mss al willen vervangen door een aardebak ofzo
    Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Re: verticale scrog doe het zelf

Hey Furocous

Ik heb zelf ook al wat rondgesnuffeld achter info over verticale scrogs
    en die aardebak is bij mijn weten zeker aan te raden

kijk hier maar eens naar

Comment

Je potten staan op de grond das niet verticaal kweken, de bedoeling is dat je in de wanden rond je lamp verticaal je planten plant.

Grtz

Comment

Dokkie heeft deze uitgetest met 2x 400w in een cooltube in het middenste compartiment. Hij bereikte een opbrengst van 780g op 800w, zeker een goede methode om dus veel uit je lampen te halen. De inval van het licht is ook telkens loodrecht (eigenschappen van het middelpunt van een cirkel tot de cirkelrand ), dat is dus ook al iets wat je voorhebt op een gewone kweekbox waar de planten op het uiteinde iets minder van het licht kunnen meegenieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
          Je potten staan op de grond das niet verticaal kweken, de bedoeling is dat je in de wanden rond je lamp verticaal je planten plant.

Grtz
          dit wil zeggen dat ik niet anders kan dan werken met die slabs?weet wel dat dit normaal tegen de muur hing maar zou toch liever iets op de aarde willen proberen en zoals gezegd ben er nog lang niet aan toe om het te bouwen zijn eerder hersenspinsels die deze zomer mss ten uitvoer zullen komen
          /edit:zou het eventueel een optie zijn om gaten in de wand te maken en de potten daar in te passen?
          Last edited by furocious; 27 December 2009, 10:54.

Comment

Ik denk dat het geen al te grote aanpassing is om in die wanden aan te gieten, dat valt best mee zou ik zo denken maar het is een pure gok want ik heb er geen ervaring mee. Als je op aarde wil proberen dan is dat ding niet echt een optie. Je zou eerder je planten moeten scroggen naar de zijkant en van daar telkens bevestigen aan de wand. Zo kan je gewoon in potten water geven en zit je plant aan de rand en tegen de wanden van je hok.

Comment

je bedoelt dus dat ik ipv het net in het midden hang rond de lamp ik het aan de wanden zou moeten bevestigen ofzo?en dan de takjes enzo aan de wand scroggen.Of snap ik het verkeerd?

Comment

Dat snap je goed. Als ik jou bedoeling tenminste snap
                Dokkie heeft het uitgeprobeerd in de 4de of 5de Soft Secrets jaargang van dit jaar (je moet maar eens kijken op www.softsecrets.nl en dan naar Edities doorklikken . Hij probeerde het 'Jardin Du Futur' uit waar het systeem met verticale scrogg toegepast wordt maar dan in een professionele opstelling.

Greetzzz

Jona

Comment

Zie dat ook daar die steenwol slabs gebruikt zijn of wat zijn die dingen?Vermoed dat je daar de ec en ph heel goed in de gaten moet houden?Zal ff de riem moeten aanspannen dan denk ik.Heb al veel zitten rondsnuisteren en op aarde wordt het moeilijk om uit te voeren zonder een heel gedoe.Is wel een mooi verslagje en de resultaten zien er mooi uit

Comment

Bezig...
                  X