Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 NL / 3 purple, 1e keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 NL / 3 purple, 1e keer

Het ziet er toch goed uit hoor GG.
    Ik ben het uiteraard niet zeker dat het tabaksmozaiekvirus (klikken voor link) is, want dat zul jij wel beter kunnen beoordelen. Typisch zijn asymmetrische zijsvormige vingers en chlorose (geelverkleuring) van de helft van een vinger, slechts aan 1 kant van de hoofdnerf dus. Ik zag hier en daar enkele vreemde vingers, maar deze foto in de rode cirkels vond ik het best weergeven wat ik bedoelde.
    Aangezien ik zie dat je niet echt de mogelijkheid om de temperatuur tijdens de nachtperiode op pijl te houden denk ik misschien dat dit toch niet het geval is. Het zou meer opvallen en ik denk dat je jezelf er ook wel al vragen bij zou gesteld hebben.

Veel suc6 nog en grtz $iR
    Attached Files
    Last edited by SirSmokeAllot; 12 March 2010, 01:00.
    sigpic

Comment

he Sir.
      k heb net nog eens ff gekeken en er zitten idd van die vreemde vingers aan een paar bladeren, maar er is er nog geen een verkleurt.. ik heb er deze kweek voor gekozen om mn afzuiging 24 uur aan te laten staan op minimum, daarom zuigt ie ook wat koude lucht aan als de lamp uit is, kan ik dit beter veranderen ofniet? want dan krijgen ze 12 uur lang geen verse lucht...
      bedankt voor je reactie!

Comment

Last edited by SirSmokeAllot; 12 March 2010, 14:07.
        sigpic

Comment

bedankt voor snelle reactie!
          ik wacht t nog ff af , kan misschien volgende kweek anders doen, zie ik meteen t verschil.. alhoewel hoop ik dan wel dat t wat warmer is buiten

groeten

Comment

Wordt gevaarlijk om s`nachts zonder afzuiging te werken, net als overdag moet je opletten voor de LV die de lucht inspringt als de afzuiging uitgaat
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

ik weet niet wat er aan de hand is maar de onderste blaadjes van de Northern Lights hangen helemaal slap, en zijn geel aan t worden

SNC00272..jpgSNC00271..jpg

ik heb de afdeling "bladproblemen" een flink doorgezocht, en heb wat voorzorgsmaatregelen genomen..

de luchtbevochtiger staat weer aan en de lv is nu weer 30a40 % , een maat van mij zei dat ik die best uit kon zetten.
              bij de luchtinzuig heb ik een bocht gemaakt zodat er (hopelijk) zeker geen licht naar binnen kan
              ook heb ik ze deze week een klein beetje meer voeding gegeven, dus nu is t ff afwachten hoe ze t gaan doen..
              tja, en dan de purples ... ze staan maar in een klein potje maar die groeien echt niet normaal die dinge ik denk wel weer dat ze niet paars worden, helaas
              SNC00269..jpg

Comment

SNC00298..jpgSNC00285..jpgSNC00300..jpgnl..jpgSNC00297..jpgtop nl..jpgSNC00299..jpgpurple..jpglow stress train&#1.jpgSNC00296..jpgSNC00284..jpgtop purple..jpg

zo staat t zooitje er nu bij.......

Comment

Hoy GG,
                  Al beter met de NL's? Zijn nochtans stevige kanjers hoor. Meet je je pH en werk je toevallig met regenwater?

Grtz $iR
                  sigpic

Comment

hee Sir,
                    ik hoop op net zon dikke toppe als die van jou
                    NLs beginnen nu weer wat te zwellen, maar zijn nog steeds niet helemaal oke.. er is er zelfs eentje helemaal geel... en stengels zijn rood/paars, dus ik gok op zwaveltekort.. maar zeker weten doe ik het niet.
                    ze krijgen gwn kraanwater, en heb helaas niet de mogelijkheid om mn ph te testen.
                    op dit moment kan ik niks aan de situatie veranderen dus ik hoop maar gewoon dat ze het uithuiden...

groeten, gg

Comment

Ik had eventueel ph problemen gedacht maar in kraantjeswater kan ik daar moeilijk iets over vertellen.. Eventueel de volgende keer wat water meedoen naar de growshop en vragen of ze de pH eens voor je willen testen.
                      Hoeveel van de voorgeschreven dosis voeding gebruik je nu tijdens de bloei? Het lijkt een beetje een stikstoftekortje denk ik stil bij mezelf, wat vaak voorkomt eenmaal de bloei echt erin begint te komen. Om dit wat op te vangen geef ik tijdens de bloeispurt (de ongev 2 weken na overschakeling op 12/12) nog groeivoeding mee (40-60% van de voorgeschreven dosis) die wordt afgebouwd gedurende deze eerste 2-3 weken.

Grtz $iR
                      sigpic

Comment

ph problemen zou ook goed mogelijk zijn, ik weet t echt niet...
                        ik had zon pakketje van hesi gekocht , en ze krijgen gwn wat op dat kaartje staat.
                        op 10 l water : 50 ml bloeicomplex
                        25 ml forsofplus
                        20 ml powerzyme
                        2 druppels supervit
                        en dat dan 1 keer in de week

Comment

geef je hierbij regenwater GG?
                          Grtz $iR
                          sigpic

Comment

hee sir..
                            nee gwn kraanwater, k laat t wel meestal een dag staan om op temperatuur te komen enzo...
                            ze zien er wel alweer wat beter uit dan vorige week, zal morgen ofzo wel weer ff wat fotos erop zetten, ben nu te lam...
                            mzzl

Comment

het duurde wat langer dan verwacht, maar hier is weer een update dan.. (mn telefoon deed wazig en ik kon geen fotos meer op mijn pc zetten)
                              de purple's zijn genekt want dat waren herma's, klein beetje wiet aan overgehouden is wel te roken, maar wordt er niet stoned genoeg van..
                              de NL's zijn in de 7e week bloei, woensdag gaat week 8 in... 1 plant heeft zo'n 25% bruine haren , de andere zijn nog wit..nog ff geduld hebben dus....
                              op de stekjes zitten nu ook vollop kleine bloemetjes, voor zo ver ik kan zien nog geen mannelijke tekenen...gelukkig...
                              groeten
                              SNC00326..jpgSNC00325..jpgSNC00327..jpgSNC00318..jpgSNC00329..jpgSNC00315..jpgSNC00323..jpgSNC00314..jpgSNC00317..jpgSNC00322..jpgSNC00319..jpg

Comment

Plantjes terug goed gekomen GG? Vind dat ze er puik uitzien hoor en serieus wat tricho's op het kleine blad. Doe zo verder!!!
                                Op overzichtsfoto's merk ik wel dat je bladeren wat gaan hangen. Enig idee over de oorzaak? Ph, te veel of te weinig water? Echter, het ziet er zeker niet allarmerend uit hoor.

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X