Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek met verslagje .. Skunk #1 van Sensi..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek met verslagje .. Skunk #1 van Sensi..

Mensen.. HELP!!!!!!!!!!!!!
    wilt u even een blik werpen op de volgende foto's...
    nadat mn plantjes stabiel "leken" keek ik gister even bij de kindjes en zag ik wat ontstaan op de blaadjes van mn kindjes.. Ik dacht dat dat kwam doordat ik wat minder water had gegeven.. daarna dus de planten voorzien van voldoende water.. (ook niet te veel)
    Ga ik net kijken ziet alles er zwaar verkracht uit..
    weet iemand een oorzaak.. gaat t nog goedkomen??

Ik ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan..
    Kan iemand mij vertellen wat??..
    Ik geef dagelijks water met een ph van 5.8 en een EC van 1.3 + rhizotonic....
    iemand die mij wijze raad kan geven???
    grtzzzzzz

Comment

lijken mij uitdrogingsverschijnselen maar kan het ook mis hebben xd

Comment

hmzz ik heb even rond gesnuffelt en kwam uit bij een topic over overbewatering en onderbewatering. dit lijkt me een geval van overbewatering..aangezien die verkleuring en slapheid aardig overeenkomt met die foto.. ik wacht t ff af..pzz

Comment

Doe die hydrokorrelq daar af en check je ph van je grond die is wss veel te hoog door de hydrokorrels
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Joepie mn cannazym is aangeslagen..
            mn plantjes groeien weer..
            morgu updatje met foto's
            Pz grtz

Comment

Gelukkig maar ....
              En nu hopen dat het de komende weken nog goed aan houd

Comment

Joepie we zijn weer back online..
                hier volgt meteen een vraag.. ik heb nu cannazym toegevoegd en mn plantjes zijn lekker aan t groeien..
                Maar zoals op de volgende foto te zien is.. zwarte bladpuntje .. terwijl de rest gezond eruit ziet..
                kan iemand mij zeggen wat er aan de hand is???
                imag0107..jpg

gezien?? hoe ken dat nou?..

verder zien ze er mooi uit.. hier een paar foto's
                imag0120r..jpg

imag0110..jpg

mn peacemaker is ook aardig vol blad..
                imag0109dh..jpg

voila voor zover mijn update..
                heeft iemand nog antwoord over de vraag betreft zwarte puntjes.. dan hoor ik dat graag..
                Pzzzz grtzzz

Comment

hm...bekijk ze al enkele keer en heb geen enkel idee. Zou dit niet randjesziekte kunnen zijn door gebrek aan K?
                  Grtz $iR
                  sigpic

Comment

thanks voor t reageren $ir..
                    ik dacht zelf ook aan kalium tekort.. maar hoe kan ik het kalium toevoegen aan mn voedings water??
                    ik neem aan dat ik geen pk13/14 kan gebruiken in deze periode?..
                    grtzzzz

Comment

Ik zou zeggen als individuele voedingsstof zoals je ook ca+ of mg+ of stikstof+ of ... hebt. Canna, hesi en plagron bieden alleszinds zoiets aan. Das uiteraard het probleem met kweken op een uiterst arm medium. Dit is toch een hydro kweek he??? eerst met die steenwol en nu alleen korrels...? Heb je aangepaste voeding daarvoor?
                      Zelf ben ik het ook niet zeker hoor keukentrap... beter wachten op advies van een meer ervaren kweker op dit vlak. Het zou ook wel eens door overvoeding kunnen komen.

Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 25 February 2010, 23:10.
                      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                        Ik zou zeggen als individuele voedingsstof zoals je ook ca+ of mg+ of stikstof+ of ... hebt. Canna, hesi en plagron bieden alleszinds zoiets aan. Das uiteraard het probleem met kweken op een uiterst arm medium. Dit is toch een hydro kweek he??? eerst met die steenwol en nu alleen korrels...? Heb je aangepaste voeding daarvoor?
                        Zelf ben ik het ook niet zeker hoor keukentrap... beter wachten op advies van een meer ervaren kweker op dit vlak. Het zou ook wel eens door overvoeding kunnen komen.

Grtz $iR
                        Yow $ir..
                        thanks voor the advice.. ik heb nu de hele hydro lijn van canna.. dat wil zeggen canna hydro vega A en B.. canna hydro flores A en B
                        Cannazym, Canna hydro pk 13/14, canna boost.. en rhyzotonic...
                        ik dacht dat ik hier genoeg munitie in huis had om de dames te laten ontploffen..
                        ik ga dan maar ff op zoek naar een kalium supplement.. kan iemand mij iets aanraden???
                        Grtzzzzzzz

Comment

Yes eindelijk...!!! heb mn 4 moeder planten compleet..
                          de 2 achterste dames zijn skunk #1 mama's
                          rechts voor is de vredestichter.. zuster peacemaker
                          links voor is een white widow moeke..
                          imag0128p..jpg

mn LV was 56% toen ik mn tent open deed.. mn temp was 24.6 graden..
                          mn LV moete dus omhoog morgen ff verzinne hoe ik dat t beste ga doen..
                          iemand nog een idee wat de doen aan die zwarte blad randjes?.. zou t randjes ziekte kunnen zijn door die LV??
                          Pzzzzzz

Comment

maak je nog maar geen zorgen man. als je straks je 400 watt erin gaat hangen. dan moet je je zorgen gaan maken.
                            De 250 watt draait nu bij mij, maar de lv was vanochtend zomaar 18 % ik dacht eerst dat me meter verrot was. maar hij was echt 18% owja en het was 40 graden.. dat wordt weer knutselle vandaag..
                            met je 58% geef mij daar een litertje van dan

Het doet me goed dat de W.W, een mooi thuis heeft gevonden. cu laterr

Comment

Hoy keukentrap,

Ik las je draadje nog eens door en er rezen spontaan enkele vraagjes en bedenkingen bij me.
                              De luchtvochtigheid is iets wat moeilijk onder controle te krijgen is zonder luchtbevochtiger (toestel). Je kunt onderaan schaaltjes met water plaatsen of vochtige handdoeken ophangen (opletten voor schimmel) maar ik probeer het eerlijk gezegd niet meer. Onder de potten leg ik een voldoende dikke laag hydro korrels alvoor het aanplanten. Deze korrels laat ik 24u in een emmer weken met pH gecorrigeerd water zodat ze verzadigd zijn. Ik probeer deze zo nat mogelijk te houden. Dit helpt beter vind ik, duurt ook langer, zorgt ervoor dat je je pot vol aarde kan doen (geen laag onderaan) en de worteltjes hebben nog genoeg plaatst moesten ze koste wat kost de pot willen verlaten. Kheb uiteraard een stapje voor omdat ik op 100m van zee woon maar 60-70 is al goed. Meestal draait ze rond de 60 maar in de zomer kan ze ook wel eens serieus zakken. Ik vind alles boven 50 zeker te doen!!! Fijn afstemmen komt met de ervaring en tijd.

Dan stel ik me nog enkele vraagjes:
                              - ik zag dat je in het begin je pH niet hebt gemeten. Zelf kan ik er weinig over zeggen want kweek uitsluitend op aarde, maar zou dit niet een beetje de weerslag daarvan kunnen zijn? Zoals men altijd zegt, goed begonnen is half gewonnen, denk ik dan...
                              - heb je de hydrokorrels gespoeld alvorens je plantjes erin te zetten? Ik weet niet zeker of het moet, maar doe het zelf altijd. Je zou eens moeten weten wat er nog allemaal uitkomt... En dan nog plakt er aan mijn potten na oogst onderaan wat oranje brij.
                              - staan je plantjes enkel op steenwol en korrels?
                              - ik weet niet hoe het zit met de pH van je medium en denk dat dat wel moeilijk te meten valt. Persoonlijk ken ik er geen bal van, maar zou het dan niet aan te raden zijn (toen) om eens goed te spoelen met water met de correcte pH?
                              - ik veronderstel ook dat je serieus wat pH+ moet toevoegen. Ik weet niet of je de fles al eens onder de loep hebt genomen maar hierin zit: kaliumbicarbonaat (KHCO3) of kaliloog. Ik ben nog maar net begonnen met op dit vlak heel wat bij te studeren en kan er nog weinig over vertellen. Een tekort (randjesziekte zoals ik zei) lijkt me nu wel zeer onwaarschijnlijk... Een overdosis echter... Voor de mensen die me wat volgen en het watermanagement wat onder de knie krijgen, kan ik enkel zeggen dat hier volgens mij de KH een veelvoud is dan de GH

Als je toch beslist om enkelvoudige voedingsstoffen/mononutrients toe te gaan voegen kun je bvb eens kijken op www.plagron.nl of www.canna.com bij producten. Ik denk niet echt dat er tussen merken onderling een groot verschil is want laat ons eerlijk zijn, dat zou niet mogen... 20% K is 20% K.
                              - tijdens de groei heeft een plant eigenlijk niet echt veel kalium nodig, maar je kweekt op een arm medium uiteraard. Vooral voor de vruchtvorming gebruikt een plant veel K. Daarom werd mij, zelfs op grond waar je heel wat meer foutjes mag maken, het gebruik van pH+ altijd afgeraden tijdens de groei (en ook bloei eigenlijk).
                              - hoe verloopt je watergift eigenlijk? en welk water geef je aan je plantjes (regen, grond, bron, ...)?

Ooit ga ik nog wel eens de stap maken naar hydro maar heb er nu nog wat schrik van. Mede door de bovenvermelde toestanden Ik durf geen raad geven van dit of dat moet je doen omdat ik al een keer fout zat met het Kgebrek en zou in jouw geval heel wat bijstuderen over hydro in de komende weken. Misschien zou ik ook eens een mailtje sturen naar sensi en kijken wat ervan komt.
                              Met kleine stapjes raak ik er ooit wel maar als je mn watermanagementdraadje onder de knie krijgt dan kun je de pH+ in feite al achterwege laten dmv natriumbicarbonaat.

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 28 February 2010, 16:49.
                              sigpic

Comment

We mengen samen de voeding, bij mij gebruik ik dus dezelfde voeding. en het zijn dezelfde zaadjes. Ik heb hier nog geen last van die randjes gehad oid op de blaadjes. een beetje kalk door sproeien op de blaadjes dan maar meer niet. dus het moet iets anders zijn wat bij keukentrapje anders is als bij mij. Dan is het of de LV die bij keukentrapje veel beter is als bij mij. of de lamp, die was ook beter bij keukentrapje. (Nu hangt de hps erin bij mij dus dat is nog even afwachten.) of de korrels die geen ph 5.8 waren bij overplaatsing. zou het anders ok niet weten.
                                Als het een ziekte is zullen ze het binnenkort allemaal wel hebben hier, maar daar ga ik niet van uit

laters

Comment

Bezig...
                                X