Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje (DR80, 400watt)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste kweekje (DR80, 400watt)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal

Ik ben coffeeshop weed moe! (te duur, niet goed gedroogd, ...)
    Dus ik ga zelf eens een lekker bio weedje kweken.
    Ik heb er echt zin in!

Ik heb een secret jardin DarkRoom besteld. Hierbij zou ik ook alle nodige hardware ontvangen om meteen te kunnen beginnen kweken.
    Afmetingen van het tentje zijn 80x80x160

(Spullen die meegeleverd worden: 1 x Secretjardin Kweektent DR80 80x80x160cm; 1 x 400 mari + philips-sont plus + hammer/spiegel kap; 1 x aansluitsnoer 2 meter; 1 x 5 meter aansluitdraad 3 x 1,5; 1 x Ruck 125L 365m3 buisventilator 125mm flens; 1 x Dcs 9000 carbon filter 350m3 600x170 125mm flens; 1 x Fan Controller met externe thermostaat; 1 x 5 meter combideck 127mm; 1 x Set easy rollers; 2 x slangeklem 60-220 mm; 1 x themo/hygro meter wit; 1 x ventilator met clip brons)

Ze komt zaterdag aan. Ik hoop het toch!

Meteen enkele vraagjes aan de ervaren kwekers hier!
    Ik heb gehoord dat er een verschil is tussen een groeilamp en een bloeilamp, en dat son t plus geval blijkt na googlen enkel een bloeilamp te zijn. Heb ik dus een probleem?
    Potgrond zou voor 100 dagen voeding bevatten, ik heb geen zin om een chemische kweek te maken, wil het zo biologisch mogelijk aanpakken. Vanaf wanneer moet ik koeiekak/duivestront/mensedrollen op men planten gooien?

'k Heb ook al 12 zaadjes te kiemen gelegd. Maar dit is denk ik niet zo'n goed idee aangezien ik nog geen kweekmateriaal heb. Onbekende buitenkweek soort.

Alle tips, commentaar, hulp, vragen, zeer en zeer welkom!

Bedankt voor het lezen.

EDIT: ohja, zal binnenkort wat foto's posten!
    Last edited by Deerriz; 8 February 2010, 13:23.

Re: Mijn eerste kweekje (DR80, 400watt)

Die lamp voldoet gewoon voor de groei, tis zeker niet nodig om een extra metalhalide in huis te halen.
    Die 400 mari zal de voorschakelapparatuur zijn.
    Kzou wel wat grond bij in uw potjes doen ofzo, want als uw tent er nog niet is als uw plantjes uitkomen dan begint ge al direct met ne valse start.
    Die potgrond bevat niet genoeg meststoffen voor 100 dagen, toch niet voor wietplantjes. Er zijn genoeg bio voedingsstoffen te verkrijgen, kan je bestellen bij alien. Want dat gaan ze wel nodig hebben.
    Welke soort wordt het?

Comment

OI!Deerriz
      Slimme beslissing dat zelf kweken! In het begin kunnen je jonge plantjes gerust een tijdje op de vensterbank verblijven,maar het belangrijkste van al is je potgrond,ik gebruik zelf cannaterra prof dan moet je zelf niet beginne met potgrond,perliet en mest te sleuren.Voor de bemesting gebruik ik CANNA BIO(opgeloste mest)samen te mengen met het water,opgepast met vogel-,en koeiemest kan je mee snel overbemesten en zelf je planten verbranden.Welke soort ga je kweken?
      Groeten,

Comment

Bedankt voor de snelle reacties!
        Ik zal eens gaan kijken op de site van de alien, en dan waarschijnlijk wat van die opgeloste bio mest kopen. Merci voor de tip Sjille.
        En Beowulf, bedankt om me gerust te stellen dat men lampje OK is . Nu rest me nog geduldig te wachten op meneer facteur.

Enneuh de soort moet ik jullie jammer maar helaas schuldig blijven . Heb ooit (lees: een dik jaar geleden) wat zelfkweek gekregen van een goede kameraad, welke van zeer goede kwaliteit was! Hier zaten een enkele zaden bij (hij had een mannetje net iets te laat opgemerkt) en die heb ik bijgehouden. Dus het is misschien wel een "buitenkweek" soortje. Hopelijk geeft dit geen problemen. Misschien wat sneller in de bloei zwieren?
        Aangezien dit mijn eerste kweek is is het nog wat testen en aanvoelen (en misschien belangrijkste: geduld kweken). Vanaf volgende kweek ga ik voor (feminised) zaden van een deftige zaadbank. Maar dat is toekomstmuziek.

Ik heb ook hier en daar vernomen dat kraantjes water niet zo goed is omwille van slechte ph waarde. En regenwater zou dan weer ongedierte meebrengen. 'k Heb wel heel wat regenwater ter beschikking, dus ga dat waarschijnlijk gebruiken (maar dan eerst koken om ongedierte te vermoorden). Wat raden jullie aan?

Groetjes en rook ze!
        vriendelijke mensen hier zeg, goed bezig hier

Comment

Gekookt regenwater is perfect , kunt ook groene thee zetten , heeft ook goeie ph. Goeie raad : geef nog 20-25euro uit aan gefeminiseerd zaad (mijn snow whites 22.5euro voor 5) dan weet je van in het begin wat je in huis hebt en kan je 4 mooie vrouwtjes zetten. 80x80x160 is niet zo groot dat je de luxe hebt om 10 planten te groeien en dan te gaan elimineren, en voor hetzelfde geld heb je nu een sativa of skunk in huis die naar de 3 meter wil groeien...400watt doet echt wel groeien hoor!

Comment

Ik gebruik gewoon regenwater, niet gekookt. Kheb nog geen beestjes gezien. Ik kweek ook enkel in de winter, veel beestjes zijn er nu niet.

Comment

ben benieuwd veel succes gewenst.........greets Kweker
              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Comment

Ik ben ongeveer op dezelfde fase als jij. Heb mijn homebox eergisteren ineen gestoken en dan ontkiemd. Ik heb al 3 groene kopjes in mijn steenwol.
                  En ondertussen zit hun eerste 18uur licht er al op. Ga ze nu even in't donker zetten om terug te wortelen zodat ik hopelijk morgen ze kan potten.

Mijn homebox is dezelfde afmeting dan het uwe, en ik ga voor mijn eerste kweek 4 planten in 18L potten zetten. Dit zou mijn kamertje hopelijk goed opvullen.
                  Ben zelf ook een topic begonnen, mss dat we elkaar nog kunnen helpen...
                  Veel succes, en toch jammer van de plantjes.
                  Maar natuur staat gekend voor zijn harde leerschool...

Comment

Ik woon ook in vlaams brabant. Slechter gesitueerd kan gewoon ni. 110 km naar ijzendijke, maar toch ook 90 richting maastricht. Als ek moet kiezen rij ik liever 20 km verder richting ijzendijke. Kben ni zo voor vernieuwing op da vlak
                    Zaadjes kan je goedkoop bestellen via de site.

Comment

@kiss, leuk dat we hetzelfde van plan zijn! Kunnen we inderdaad van mekaar leren. 4x 18l past er in? Ik dacht voor 11L te gaan maar als 18 er in graakt ga ik mijn plannen veranderen.

@beowulf, voor mij zijn de afstanden maastricht 80km en ijzendijke 150km. En ik moet met trein & bus reizen bij gebrek aan auto

Vandaag steken er al 4 kushjes boven de grond en amaai, ze zien er zeer gezond uit. Duidelijk verschil tov de ontkiemde planten van men onbekende zaadjes! Dit worden mooie plantjes!

Groetjes

P.S.: morgen de eerste foto's!

Comment

Comment

Hallo

Hierbij wat random foto's.
                          Bij de vier pasgeboren plantjes, heeft die van linksonder op de foto denk ik iets te lang met zijn plastic kapje gestaan want die lobblaadjes zien er een beetje rot uit. Ik hoop dat het er goed mee komt.

Voor de rest gaat alles goed. Zie ook dat plantje van de onbekende soort dat ondertussen al een goei week oud is.
                          Attached Files

Comment

Ik heb mijn ventilator zelfs in mijn kast gehangen. Bespaard plaats die ik niet heb in mijn kamertje. En dit geeft volgens mij ook wel wat geluidsvermindering aangezien de ballast toch staat te zoemen...
                            Mooie opkomst van de dames. Hoop dat mijn plantjes er snel ook zo uitzien!

Comment

Bezig...
                            X