Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aurora eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aurora eerste kweek

Korting op 420shop
    Hey,

Misleidende titel, I know... Mijn forumnaam is Aurora maar deze eerste kweek houdt 5 white widow plantjes in. Heb al een paar pics genomen vandaag (na 7 of 8 dagen, weet het niet meer goed), ze staan in de bijlage.

Ze staan in gewone potgrond, inox bakje, vochtmeter op schaal van 10 en thermometer. Ik geef ze enkel kraantjeswater, verder kijk ik er niet naar. Ze staan ongeveer 9u in buitenlicht (venster aan west-noordwestelijke kant), 2uurtjes in relatief weining licht (leefkamerspaarlamp van 60w 3 meter ervan, centraal in de ruimte, niet veel invloed dus) en voor de rest pikkedonker (rolluiken).

De bedoeling hiervan is gewoon even kijken hoe de opbrengst is bij een zo passief mogelijke binnenkweek. Ik paf niet veel en zou mijn verbruik beperken tot het festival pukkelpop en tweewekelijks met wat vrienden een gram of 4/5 opdoen. Oogstje van 300g per plant heb ik dus absoluut niet nodig

Vraagje: Ze groeien nogal rap vind ik (niet dat ik er al ervaring mee heb, maar vergeleken met andere planten die ik al staan had) en de stengel ziet er nogal dun en slapjes uit. Mijn vraag is nu: Is dat normaal in de eerste twee weken of is er iets fout en zou ik toch beter het probleem aanpakken? Het betreft dus de soort white widow (fem zaadjes als dat iets uitmaakt). Je kan het duidelijk zien op de foto's hieronder.

Nou, wens mijn kweekje succes toe en alvast bedankt voor de info die jullie hier allemaal neerplaatsen voor ons amateurkwekertjes.

Groeten,

Aurora

btw: Foto's van katten bijgevoegd omdat ze zo braaf zijn en niet schijten/plassen in de pot en omdat bijna iedereen hier katten heeft
    Attached Files
    sigpic

Re: Aurora eerste kweek

succes (is dat je hetzelf vraagt) overpotten tot aan de lobblaadjes he.........greets Kweker
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

leuk zon huiskamerkweekje aurora...volg je wel op. Ze schieten waarscheinlijk wat uit omdat ze licht krijgen door een glasraam. Dit houdt heel wat zonlicht tegen en je plantje haast zich om over het obstakel te komen en haar vingertopjes te strekken naar het licht.
      Pas wel op, want poezen eten graag cannabis...hoe jonger hoe liever, hoe ben je zelf

Grtz $iR
      sigpic

Comment

Weer een leuk kweekje om te volgen.
        Succes alvast ermee!

Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

jeutje, ik wist niet dat je zo katten kweekt, met zaadjes in de grond enzo. wow!

edit : razendsnel ook !

ik kom ook meekijken
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ah een heilige birmaan. Mooie kat

Comment

http://img186.imageshack.us/gal.php?g=img0017ce.jpg

(extern omdat ik anders over mijn limiet ga hier )
              Last edited by Aurora; 21 February 2010, 16:24.
              sigpic

Comment

Ja, je gaat je plantjes uitgraven en graaft ze terug in maar dieper tot de lobblaadjes maar net uitpiepen... voeding ? moet je nu zeker niet aan beginnen tenzij je ze dood in wilt jagen... je plantjes zullen verbranden.
                grtz

Comment

ook geen korreltjes ofzo?
                  sigpic

Comment

De eerste weken geen voeding geven , ben wel bang dat je op het verkeerde moment van het jaar met een daglichtkweekje bent begonnen , je plantjes gaan blijven strekken.

Comment

als je die in het voorjaar buiten zet...dan zal dat gewoon een bos op zichzelf worden
                      Grtz $iR
                      sigpic

Comment

Salmonello, kheb het al gemerkt ja xD was wat ongeduldig... maar kzal die fout niet meer maken. Ik laat deze nu gewoon doorgroeien en zie wat ik er mee kan aanvangen... lukken of niet, ik ga weldra een tweede kweek starten met maar 1 of 2 zaadjes in een omgebouwde aquarium (lamp, aluminiumfolie, meetapparatuur, afzuiging, etc)
                        sigpic

Comment

16april 005..JPG16april 003..JPG16april 009..jpg16april 007..JPG16april 004..JPG16april 006..JPG16april 008..JPG

dat gele plekje op de vierde foto, moet ik me daar zorgen om maken?

greetz, ella (eerste haartjes enzo komen al, wanneer mag ik ze volledig wit verwachten? )
                          Attached Files
                          sigpic

Comment

je plantjes zien er goed uit hoor en maak je niet druk om een geel blaadje .

groetjes Bella
                            God was never on your side..

Comment

Hoy aurora,
                              Ik zou me ook niet echt zorgen maken in het gele blad. Eenmaal je beslist hebt (groeien of bloeien) denk ik wel dat het raadzaam is om met voeding te starten want ik denk dat ze in weinig aarde staan en deze op is na 2,5 maand.
                              Over de witte haartjes echter... Je plantje is nu idd ah bloeien door de nog steeds te korte daglengte. Om ze af te kunnen bloeien zul je nu moeten overgaan tot verduistering om de dagen op 12/12 te houden. Je mag niet vergeten dat vanaf nu tot 21/06 de dagen steeds langer worden... en het nog tot halfweg september duurt voor het in de natuur 12/12 wordt. Ik denk wel dat als je gaat verduisteren je plantje de vensterbank zal ontgroeien en dit wel eens een hele klus zou kunnen worden.
                              Indien je dus niet kan/wil verduisteren, zal je plantje onvermijdelijk terug gaan groeien en misschien wel monsterlijke proporties aannemen daar de meesten nog moeten beginnen met kiemen voor het nieuwe buitenseizoen.
                              Ik weet niet echt hoe je dit gaat aanpakken...

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 16 April 2010, 19:34.
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X