Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

7 x White Widow feminised

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

7 x White Widow feminised

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Hier het begin van mijn eerste eigen kweek zoals ik vermeld heb ik dit topic

Het zijn 7 plantjes waarvan de 2 rechtse 1,5 week ouder zijn. Er zijn 2 plantjes waar ik mijn bedenkingen bij heb, maar goed we zullen zien tegen de tijd dat de kast vol komt te staan. :rolleyes: tips zijn welkom.

Ze staan onder 3 tl's van 18 watt maar dat gaat nooit allemaal passen straks heb ik al in de gaten.
    Ik denk eraan om er 4 x t5 van 80 cm in te hangen.
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 14 February 2013, 20:10. Reden: gebroken link

Re: 7 x White Widow feminised

De planten zien er mooi uit hoor

Maar onder welke kleuren ben je aan het groeien?
    Volgens mij zie ik rood uit je TL's komen, deze zijn om onder te bloeien.
    Als je er witte/blauwe boven hangt gaan ze veel minder strekken.
    Ook de eerste weken van de bloei mogen er nog witte/blauwe boven hangen om het strekken van hun laatste groeispurt tegen te gaan...

Tabellen met kleurcodes kun je hier of google wel terug vinden, zelf ben ik er ook nog niet uit welke kleuren nu uiteindelijk de beste zijn voor groei.
    Gebruik nu 3 soorten kleuren om te kijken welke stekken het vlugst groeien en minst strekken...dus dat antwoord moet ik je nog enkele dagen schuldig blijven

Succes met je kweekje

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik heb veel ervaring met verlichting en groei van planten vanuit mijn aquarium hobby. Ben eigenlijk net als jij aan het kijken op welke TL de planten goed reageren.

De achterste buis is een 18 watt die er standaard bij zat van 4000k
      De middelste is een 18 watt Sylvana Grolux, speciaal voor (aquarium planten)
      De voorste heb ik er sinds 2 dagen bij hangen en dat is een 18 watt juwel daylight lamp.

Echt veel rood zit er niet in juist heel veel blauw, tja in de grolux zit een aandeel rood maar dat juist goed genoeg zijn voor planten in de groei. Het zal zich allemaal moeten gaan bewijzen. Vooralsnog zie ik niet dat de planten voorkeur voor een lamp hebben aangezien ze recht omhoog groeien en niet naar specifiek 1 TL.

Maar goed de kleine potjes moeten plaats maken voor groten potten en dan past het niet meer onder de TL's dus ik zal naar lampen moeten van 80 cm dat is de max die de kast kan hebben. Denk dat het T5 word en dan 4 misschien zelfs wel 5 balken.

Ik wil die 2 kleinere plantjes nog niet opgegeven eigenlijk. Ik ben gewend dat planten aardig kunnen bijtrekken, of dit met dit soort planten ook is ga ik vanzelf ondervinden toch.

Trouwens zou het een idee zijn om de plank waar de potten op staan te bekleden met een spiegel zodat het licht terug omhoog word gekaatst

Inderdaad tijd voor een rokertje
      Last edited by smokeboy; 1 February 2010, 19:27.

Comment

Mooi compacte planten.

Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

ziet er goed uit ! ga je volgen
          Last edited by Jointjedraaien; 14 February 2013, 20:09.

Comment

zien er goed uit de dames!!!!! keep up the good work!!

Comment

Thanks guys,

Net even mijn dagelijkse ronde langs de plantjes gedaan en water gegeven en het lijkt erop dat die extra TL echt wel een berg scheelt, plantjes zijn best wel wat gegroeid sinds gisteren avond. Kan ook aan het type TL liggen.

Nu de grootte vraag die iedereen wel is een keer stelt in zijn topic, wanneer zal ik de boel op 12/12 gaan zetten?
              De kast is buitenmaats 150 cm dus binnenkant met aftrek van pot en lamp houd ik 100 a 110 cm over voor de planten.

Comment

hoi

mooie plantjes heb je daar
                hoelang ga je voorgroeien ?
                welke lamp ga je gebruiken?

veel succes

grtz

Comment

Hoe lang nog voorgroeien dat was ook mijn vraag in mijn vorige bericht

Ik denk dat ik ze van woensdag op 12/12 ga zetten. Het liefst hang ik er een hps in van 400 watt, maar ja dat vind vrouw lief nog iets te professioneel.

Comment

oeps had ik over gelezen was stoned

met 1lampje van 400watt word je niet bekeken als professioneel kweker hoor gewoon een klein kweekje voor eigen gebruik

greetz

Comment

Ik zou na een node of 6 tot 8 op 12/12 gaan. Groeit nog een week of twee door vooral het in de zichtbare bloei gaat.

Grtz
                      Last edited by monty; 4 February 2010, 12:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                        Gek of twee door vooral het in de zichtbare bloei gaat.Grtz
                        Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb er vandaag nog maar 2 tl's bij gehangen van 18 watt en lampen besteld. Totaal hangen er nu 5 lampen boven en heb vandaag de belichting op 12/12 gezet. ben bang dat mijn kastje anders veel te vol komt te staan straks.

Comment

Ow vertypt. Ja bedoelde dat ze zeker nog een week of twee doorgroeien nadat je op 12/12 bent gegaan.

Comment

Ohzo, dat had ik al is ergens gelezen ja. Ik zie wel hoe groot ze worden, ben bang dat ze anders niet in mijn kast meer passen straks.

Comment

Comment

Bezig...
                              X