Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

7 x White Widow feminised

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 7 x White Widow feminised

Eyyy Smokeboy,

Ziet er goed doordacht uit daar! Alleen wel jammer dat de 400watter er niet boven mag van vrouw lief (250 watt hps een optie?) Hoe dan ook, een eerste ronde op tl is helemaal niet verkeerd en ook weer erg leerzaam voor ons als je zo doorgaat als je nu doet! Ben zelf ook wel erg geinterreseerd in verschillende testen van lampen, kweeksystemen enz.

Ik heb de WW ook gezet voor me eerste kweekje, onder een 400 watt hps-son t pia +. Vanaf 20-25 cm in bloei gezet en een maximale hoogte bereikt van 60cm. Met voldoende blauw spectrum licht min 4000K Tl-licht boven de dames zul je geen problemen krijgen qua strekking.

Een spiegel kan je beter niet gebruiken om je licht te weerkaatsen, spiegels reflecteren veel licht (97%) (het is een fabeltje dat spiegels door het breken van het glas veel licht verliezen) ze zijn niet het aangewezen reflectiemateriaal omdat ze veel hot-spots geven (met kans op verbranding) Wanneer je de bladeren beschouwd als zonnecollectoren: aan de bovenkant zitten de collectoren en aan de onderkant niet, levert het geen voordeel op om het licht onder het bladoppervlak te brengen, sterker nog, hier kan je de blaadjes door beschadigen aangezien veel transportprocessen en het afgeven en opnemen van water hier wordt gerealiseerd. Weghalen die spiegel dus

Maak ons gek zou ik zeggen

Greetz
    Last edited by Psycho; 12 February 2010, 10:06.

Comment

zien er netjes uit...
      keep it up..
      staan ze nou op Duplo?? lolzz
      Pzzzzzzz

Comment

Hoi,Smokeboy,

weer een volger erbij,ziet er inorde uit dit kweekje
        succ6
        Groeten

Comment

Goede morgen.

@Psycho: bedankt voor je reactie man. Er zal op den duur wel een 250/400 watt lamp komen maar laat ze eerst maar is zien wat we kunnen besparen als we niet meer naar shop hoeven, kan zij weer shoppen

Ik vraag me af of de planten uberhaubt wel gaan bloeien op TL, maar goed ga het zeker proberen.
          De spiegel had ik nog niet gedaan althans geen grote zoals ik eerder vertelde, er staan wel wat kleinere aan de zijkanten om het licht richting de planten te houden. Maar goed die gaan er dus ook uit, en voor de volgende ronde de kast maar is wit spuiten van binnen.

Het spul groeit goed, ik moet elke dag de tl's 2 a 3 cm omhoog halen.

@keukentrap: Bijna goed, ze zijn nog een slagje groter dan duplo. Maar het werkt wel om de kruintjes van de planten op gelijk hoogte te houden.

Alle planten staan nu in grote potten, en de 2 kleinste heb ik samen in een emmer met gaatjes aan de onderkant gezet. Zie wel wat daar van terecht komt of niet.
          De tlbalken heb ik vorige week aan van die Roll it's gehangen en de spullen voor de afzuiging/ventilatie heb ik ook in huis, met de gedachte in mijn hoofd hier later een cooltube op aan te kunnen sluiten.
          Last edited by smokeboy; 13 February 2010, 17:37.

Comment

Zo weer tijd voor een paar foto's.
            Foto 2 is het plantje wat er de vorige keer wat zielig bij stond en die begint nu aardig vol te groeien
            Foto 3 vind ik nog maar een iel slank plantje
            De laatste foto toont naar mijn mening al wat bloei verschijnselen en de heerlijke geur begin zich ook te laten ruiken

Ik vraag me alleen af of ze in deze potten kunnen blijven staan nu tot het einde toe?
            Attached Files

Comment

Hoeveel liter zijn die potten ?

Mvg Izzz

Comment

Als je ze klein wilt houden dan zou ik ze in die potten laten staan, bloeien doen ze tog.Maar dan heb je wel een kleine oogst.

Grtz

Comment

Geen idee eigenlijk hoeveel inhoud ze precies hebben. Dus ik kan er van uitgaan dat een grotere pot meer opbrengst levert? of kun je dat zo niet stellen.

Comment

neej hoe groter de pot hoe groter de plant kan worden , de opbrengst hangt grotendeels van jou af gr batssman

Comment

hmm dan zou ik eigenlijk beter een grote bak met aarde kunnen maken. Plantje kunnen nog zo'n 30 a 40cm in de hoogte groeien. Ben er nu al achter dat deze kast veel te klein is voor mij

Nou ja het is nog steeds een leer kweekje althans zo zie ik het, alles wat ik niet bij de shop hoef te halen is mooi meegenomen.

Comment

Is al weer even geleden tijd voor een update.

Naar mijn mening draait het vrij aardig op tl verlichting en zeker voor een eerste kweek. De bloei periode zit in de 3de week nu en er zijn behoorlijk wat toppen te zien en te ruiken

Heel veel witte draden, en kristallen op de bladeren.

Na hoeveel weken zou ik de takken kunnen afknippen om te drogen te hangen? Want 1 of 2 weken daarvoor zou ik moeten stoppen met de bloeivoeding en de potten spoelen zoals ik begrepen heb.

Worden bij White widow de draden ook bruin zodat ik kan gaan drogen als 80% van de draden bruin geworden zijn?

Ik zal morgen wat foto's erop gooien om het resultaat te laten zien.

Comment

Goed bezig zouk zeggen :p

Comment

Hier zijn dan enkele pica's. Zoals je zal zien zitten sommige grote bladeren die veel licht zouden wegnemen "geknoopt" om zo meer licht door te laten naar de onder gelegen toppen.

HPIM5176..JPG HPIM5173..JPG HPIM5178..jpg HPIM5171..JPG HPIM5174..JPG HPIM5180..JPG HPIM5179..jpg HPIM5181..JPG HPIM5177..jpg HPIM5172..JPG

De kwaliteit van de foto's laat te wensen over, komt ook omdat het licht aan staat maar jullie krijgen een aardig idee hoe het ervoor staat met de plantjes.
                            Last edited by smokeboy; 3 March 2010, 20:31.

Comment

Mooie planten voor tl kweekje hoor, welke kleuren lampen heb je nou gebruikt?

Ben zelf ook met tl kweekje bezig

Grrrrr
                              Push it to the limit

Comment

Dat is nog steeds deze opstelling:
                                Verlichting is nu: 2x930, 2x965 en 1x een arcadia special plant die hangt in het midden.

Comment

Bezig...
                                X